AndroidHealthClinic

Klacht over Whey Perfection van Body&Fitshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reinnn

Novice
Waardering
1
Lengte
1m81
Massa
70kg
Vorige week bestelde ik een 4540 gram verpakking van Whey Perfection Banana Milkshake bij bodyenfitshop.nl. Aangezien de vorige keer dat ik hier dezelfde verpakking bestelde er niet de beloofde hoeveelheid shakes uit kreeg bedacht ik me om het deze keer eerst te wegen alvorens de verpakking te openen. Tegen mijn verwachting in bleek er slechts 4200 gram in de verpakking te zitten. Daarom stuurde ik hen een mail, nadat zij een aantal andere verpakkingen gewogen hadden kreeg ik een reactie. Hierin stond dat in de geteste verpakkingen een ruim voldoende gewicht zat. Dit valt me dan toch tegen nadat ik bij hen afgelopen periode voor meer dan €120 aan producten heb gekocht. Iemand tips hoe ik dit het beste verder aan kan pakken? :mad:

Bij voorbaat dank,

Rein.

Post dit in de map van Bodyenfit.

Wat wil je dat ze nog meer doen?

Jij hebt je batchnummer gegeven, B&F deed een paar metingen bij dezelfde batch en kwamen niet tot dezelfde conclusie als die jij had.

Of je hebt verkeerd gewogen.

Erg vaak die grote emmers opgedeeld en bij het verdelen had ik altijd meer gram dan wat er op de verpakking stond. En wat dan nog, wil je dat ze 340 gram naar je opsturen ofzo?

Haha tja, het is maar waar je je druk om maakt.

Ik zeg niet meteen dat jij een fout gemaakt hebt maar ik weet wel dat niet alle weegschalen even accuraat zijn. In elk geval het zegel erop laten, misschien eens andere weegschaal proberen... en dan foto nemen natuurlijk. Maar zoals we al eerder hebben gezegd, normaal bespreek je dit met de klantendienst van de shop of stuur je hen een PM. Ze zijn heus de kwaadste niet hoor, mensen denken steeds dat elke winkel hen probeert te naaien wat een verkeerde aanname is.

Je hebt zeker een personenweegschaal gebruikt om dit af te wegen... daarom zit je er zover naast.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties. Ik geloof dat B&F niet kwaad is. Binnenkort nieuwe accuratere weegschaal bestellen dan maar!

Lijkt me logisch dat die potten allemaal machinaal gevuld worden en dus allemaal evenveel bevatten ? Ik kan me moielijk voorstellen dat ze elke pot met de hand gaan vullen :P

Ze halen stiekem steeds een beetje er af en dan hebben ze na 100x weer een pot :D

denk dat je weegschaal niet accuraat is want ik heb nooit problemen bij B&F gehad wat ik ook bestelde :) heb afgelopen periode van 1,5 maand ruim 200-250 euro besteed maar nooit problemen gehad :)

• Like
Waarderingen: DG80
Ik denk dat de bezorger er stiekem wat uitgehaald heeft haha

Als jij zeker weet dat het 4200 gram is, EN dat dit minder is dan de toegestane maximale afwijking wat een product mag hebben binnen NL, dan sta je in je recht en heb je dus recht op een nieuw product. Die is je bijdeze per mail afgewezen en rest je nog maar één mogelijkheid: een rechtsgang. Veel succes! :)

Tja.. het kan een weegschaal zijn die niet goed werkt oid...
Maar machinaal gevulde pakken, zakken en potten kunnen gewoon afwijken door fouten in productie. Soms staat een vulmachine niet helemaal goed afgesteld. Wat nogal vaak voorkomt met vulmachines van dit soort fijne materialen is een soort brugvorming in de vulhopper. dit voorkomt dat het materiaal verder kan. Zo een machine kan op 2 manieren afgesteld staan. eerste is op gewicht wat meestal gebeurt. Maar sommige wat verouderde processen gebruiken een timer met tril mechanisme om mechanische blokkades te voorkomen. Echter gebeurt het wel dat het breken van een blokkade niet lukt en dan slaat de timer van het vullen uit op gewenste tijd en is de zak/pot etc niet vol genoeg. Meestal zit er nog een steeksproefsgewijze naweging in om te checken of de zakken voldoen aan het gewicht. Echter als je net een paar zakken hebt die voor zo een steekproef zitten schieten die door de controle heen. En dan heb je inderdaad te weinig. De winkel kan er dan weinig aan doen. en kans dat ze nog een zak hebben in de partij is ook klein. Dus helaas heb je in sommige gevallen echt pech.

Ik zou het gewoon melden in hun topic. gezien de goede service waarover ik gehoord heb van B&F zal een gepaste reactie en afhandeling me niet verbazen.

Ik had er aan gedacht om het te wegen maar nooit de proef op de som genomen. Bij mijn volgende bestelling ga ik het doen.

Laatst bewerkt:
Met de feestdag (ja toch?) in Nederland vandaag lijkt het me nogal vrij rustig bij BnF (zie hun eigen topic). Hun kennende hoor je hier morgen wel iets van. Klop even via PM of in hun algemeen topic bij hen aan om het verder te bespreken.

Heb zelf nog nooit m'n whey gewogen...

Is je weegschaal wel geijkt? Waarschijnlijk niet dus ga er maar vanuit dat je weegschaal niet klopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven