XXL Nutrition

Klacht over Whey Perfection van Body&Fitshop

Status
Niet open voor verdere reacties.
gvd!!!!! ik mijn pot whey meten, en wat denk je, zit er gewoon 4525gram in ipv 4540gram, naaien ze me mooi 1/2 shake!!!!

Is je weegschaal wel geijkt? Waarschijnlijk niet dus ga er maar vanuit dat je weegschaal niet klopt.

Wat is dit voor redenering? Is het dan onmogelijk dat de inhoud niet overeenkomt met wat er op de pot staat?

TS aanraden dat hij even wat andere zaken afweegt om te vergelijken hoe die metingen lopen (ik denk maar aan 1 kg bloem; blok kaas van paar honderd gram,..) als alles afwijkt -> probleem met weegschaal lijkt me.
Maar om daar zo van uit te gaan...machinaal vullen kan ook iets misgaan.
Test het en bespreek het met BnF.

Wat is dit voor redenering? Is het dan onmogelijk dat de inhoud niet overeenkomt met wat er op de pot staat?

TS aanraden dat hij even wat andere zaken afweegt om te vergelijken hoe die metingen lopen (ik denk maar aan 1 kg bloem; blok kaas van paar honderd gram,..) als alles afwijkt -> probleem met weegschaal lijkt me.
Maar om daar zo van uit te gaan...machinaal vullen kan ook iets misgaan.
Test het en bespreek het met BnF.

Als hij een blok kaas van 100 gram wel nauwkeurig weegt zegt dat niet dat hij ieder gewicht nauwkeurig weegt. Sommige weegschalen zijn op bepaalde gewichten niet nauwkeurig ( meestal hogere gewichten).

Het is niet onmogelijk, maar de meeste weegschalen die men thuis gebruikt zijn nu eenmaal niet zo nauwkeurig. De kans dat je inderdaad een onjuiste hoeveelheid hebt acht ik dan ook erg klein.

Bij koffieshop hebben ze vaak wel goede weegschalen.. Neem je emmer/pot mee en vraag of je het daar even mag wegen. Of de supermarkt bij de groente en fruit afdeling.. :roflol:

Maar serieus, regel het gewoon met B&F. ;)

goed topic.
Ga binnenkort weer casseine bestellen, zal die eens wegen voor de grap.
Heb zelf daar wel een goeie weegschaal voor.

Er was ook nog vorig jaar iemand die door de mand viel, na 3 keer wat gekregen te hebben was het weer raak bij hem en hebben ze hem uiteindelijk doorgehad dat die heeft gelogen.

straks gaan ze het nog versnijden met mannitol. :lol::lol:

In plaats van te speculeren, misschien gewoon even vragen welke weegschaal hij gebruikt heeft ? meestal staat daar meteen ook op vermeld welke hoeveelheid die aankan en wat de foutmarge is. Als de weegschaal geschikt is voor het meten van die hoeveelheid in een keer, dan lijkt het me weinig waarschijnlijk dat ie een fout van enkele honderden gram maakt hoor ! En dan vind ik dat die klacht meer aandacht verdient.

Als ie natuurlijk zoals beweerd een personen-weegschaal gebruikte, dan lijkt het me anderzijds even logisch dat er verder niet op de klacht ingegaan wordt.

In plaats van te speculeren, misschien gewoon even vragen welke weegschaal hij gebruikt heeft ? meestal staat daar meteen ook op vermeld welke hoeveelheid die aankan en wat de foutmarge is. Als de weegschaal geschikt is voor het meten van die hoeveelheid in een keer, dan lijkt het me weinig waarschijnlijk dat ie een fout van enkele honderden gram maakt hoor ! En dan vind ik dat die klacht meer aandacht verdient.

Als ie natuurlijk zoals beweerd een personen-weegschaal gebruikte, dan lijkt het me anderzijds even logisch dat er verder niet op de klacht ingegaan wordt.

100% eens ik snap ook niet waarom mensen er meteen vanuit gaan dat het zijn fout is, net alsof een webwinkel geen fouten maakt.

Als jij zeker weet dat het 4200 gram is, EN dat dit minder is dan de toegestane maximale afwijking wat een product mag hebben binnen NL, dan sta je in je recht en heb je dus recht op een nieuw product. Die is je bijdeze per mail afgewezen en rest je nog maar één mogelijkheid: een rechtsgang. Veel succes! :)

Voor 300 gram whey ook hè. Strong sarcasm/10. :roflol:

Als jij zeker weet dat het 4200 gram is, EN dat dit minder is dan de toegestane maximale afwijking wat een product mag hebben binnen NL, dan sta je in je recht en heb je dus recht op een nieuw product. Die is je bijdeze per mail afgewezen en rest je nog maar één mogelijkheid: een rechtsgang. Veel succes! :)

In tegendeel, hij heeft zen andere keuze benut : zijn klacht openbaar maken. Als het zijn fout is en de fabrikant gaat er niet op in, dan is dit topic closed binnen enkele dagen. Als het zich vaker voordoet, dan heeft de fabrikant een probleem, want meerdere klachten zijn moeilijker af te wimpelen als niet accuraat.

Maar vooral, als je recht in je schoenen staat en je vreest dat het nog zal gebeuren, of het is al gebeurd, bestel dan gewoon elders. Dat is je goed recht als klant.

Iedereen die in de commerciele sector werkt weet maar al te goed dat afwijkingen gebeuren, en wees maar zeker dat klanten daar met veel plezier op reageren. Al dan niet terecht, en al dan niet in de hoop compensatie te bekomen. Het is dan als fabrikant best dat je die klachten ernstig neemt, nakijkt en ze beantwoord, dat is hier gebeurt. Beide partijen lijken daarmee gedaan te hebben wat ze konden, en ik denk, zonder verdere informatie, dat daar niet heel veel meer over te zeggen valt.

B&F is zoiezo een topbedrijf!

Ik heb nooit een reactie gehad op mijn mail dat ik een product bestel wat niet overeen komt met de verwachtingen.

En negatieve reacties worden niet getoond op hun site. Ze vroegen voor mijn mening niet gratis reclame.
Ziet ook geen 1 sterren staan bij hun huismerken ;).

OT: Het is ook logisch dat hierover geklaagd word. Het is eigenlijk het zelfde als mensen die gaan liggen huilen in de supermarkt voor 5 cent. Eigenlijk slaat het nergens op maar hun geven jou verkeerde informatie en laten jou meer betalen dan zou moeten en al gaat het maar om 5 cent maar doe dit bij iedereen en het telt aardig op.

Volgens mij is het logisch dat het nooit perfect klopt. 4540 gram zal een gemiddelde zijn (veronderstel een normale verdeling). Als je er statistiek bij betrekt heb je ook nog de standaardafwijking. Stel nu dat de standaardafwijking 100 gram is. De kans dat je 3 keer buiten je standaardafwijking zit is 0,0015. Als alles 'eerlijk' afgevuld wordt lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze er 300 gram naastzitten, en 100 gram standaardafwijking zou denk ik al te veel zijn.

Lijkt me logisch dat die potten allemaal machinaal gevuld worden en dus allemaal evenveel bevatten ? Ik kan me moielijk voorstellen dat ze elke pot met de hand gaan vullen :P

Op machines zit er ook behoorlijk wat variatie, hoor. :)

Edit: wordt in de post hierboven uitgelegd.

Vorige week bestelde ik een 4540 gram verpakking van Whey Perfection Banana Milkshake bij bodyenfitshop.nl. Aangezien de vorige keer dat ik hier dezelfde verpakking bestelde er niet de beloofde hoeveelheid shakes uit kreeg bedacht ik me om het deze keer eerst te wegen alvorens de verpakking te openen. Tegen mijn verwachting in bleek er slechts 4200 gram in de verpakking te zitten. Daarom stuurde ik hen een mail, nadat zij een aantal andere verpakkingen gewogen hadden kreeg ik een reactie. Hierin stond dat in de geteste verpakkingen een ruim voldoende gewicht zat. Dit valt me dan toch tegen nadat ik bij hen afgelopen periode voor meer dan €120 aan producten heb gekocht. Iemand tips hoe ik dit het beste verder aan kan pakken? :mad:

Bij voorbaat dank,

Rein.
De verpakkingen van de Whey Perfection worden altijd machinaal gevuld bij onze leverancier en bevatten het E-teken. Dit betekend dat er altijd de juiste hoeveelheid bevatten met een minimale wettelijke afwijking. Kan betekenen dat de ene keer deze verpakking tien gram minder en de andere keer tien gram meer kan bevatten. Wil je jouw mail even doorsturen naar ralf@bodyenfitshop.nl samen met je THT en batchnummer, dan ga ik kijken of ik nog wat voor je kan betekenen.

Ralf

Vorige week bestelde ik een 4540 gram verpakking van Whey Perfection Banana Milkshake bij bodyenfitshop.nl. Aangezien de vorige keer dat ik hier dezelfde verpakking bestelde er niet de beloofde hoeveelheid shakes uit kreeg bedacht ik me om het deze keer eerst te wegen alvorens de verpakking te openen. Tegen mijn verwachting in bleek er slechts 4200 gram in de verpakking te zitten. Daarom stuurde ik hen een mail, nadat zij een aantal andere verpakkingen gewogen hadden kreeg ik een reactie. Hierin stond dat in de geteste verpakkingen een ruim voldoende gewicht zat. Dit valt me dan toch tegen nadat ik bij hen afgelopen periode voor meer dan €120 aan producten heb gekocht. Iemand tips hoe ik dit het beste verder aan kan pakken? :mad:

Bij voorbaat dank,

Rein.
Fouten kunnen gebeuren. De vorige keer was het wellicht gewoon het schepje waarmee je grotere shakes maakte en dus minder had. Deze maal mogelijk eens een machinale fout ofzo, kan gebeuren.

En eens testen of je weegschaal wel accuraat is :P je hebt vast wel iets liggen waarvan je het gewicht exact weet. Sommige (vooral oude) keukenweegschalen hebben serieuze afwijkingen :P.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven