MuscleMeat

kloppen mijn keto macro`s wel?

dka

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
hallo mede forumers ik ben sinds 2 weken nu een ckd aan het doen dus keto dieet met een carb up cycle vanaf morgen ga ik week 3 in(heb nog geen carb up gedaan gaat pas vanaf week 3 in zodat mijn lichaam eerst went aan zo goed als geen carbs)

ik wou graag weten of mijn macro`s wel kloppen want ik heb het gevoel dat ik teveel vet binnenkrijg en daarom mijn vetverlies tegen werk

ben de eerste week in 5 dagen 4.6 kilo afgevallen, en heb rondgekeken op google en dat is volgens de meerderheid vochtverlies omdat koolhydraten ook vocht bij zich houden als ik het goed gelezen heb.

in week 2 ben ik in totaal 0.94 kilo afgevallen dit is in mijn beleving wel redelijk correct want na het vochtverlies komt in principe het echte verlies en van wat ik allemaal lees op internet is 1 kilo gewoon goed per week, maar toch wil ik het graag even dubbel checken of de macro`s goed zijn

mijn macro`s zijn

vet:202 gram
eiwit:170 gram
koolhydraten:sommige dagen 0 maar meestal tussen de 10 en 20 gram (is niet schadelijk toch zolang je maar onder de 30 blijft?)

zijn deze macro`s correct hier mee bedoel ik is mijn vet niet te hoog ten opzichte van mijn proteine

ps. ik ga uit van 2500 calorieen

alvast bedankt

Doe je verder nog wat naast dieet om af te vallen?

Vriend van mij deed hetzelfde, wel lager in vet, en viel 2/3 kg per week af icm 8 uur cardio per week

• Topic Starter Topic Starter
ja naast mijn dieet doe ik nog krachttraining

maandag:borst,rug
dinsdag:benen
woensdag:delt,biceps,triceps
donderdag:rust
vrijdag:depletion training( gewoon full body met hoge reps en kortere rust)
weekend:rust

ja ik maak me dus zorgen om de hoeveelheid vet die ik nu eet vraag me echt af of dit niet teveel is of dat dit gewoon correct is

200+ gr vet is wel veel als je 2500kcal per dag wilt eten. 20-30 gram minder vet lijkt me beter, maar het beste kun je zelf een beetje experimenteren.

Dagen met 0 gram KH heb je trouwens niet als het goed is! Elke dag juist goede hoeveelheid groente eten met ckd! 30 gram KH per dag is geen probleem.

Depletion training deed ik trouwens alleen voor een refeed.

Even een vraagje uit interesse, hoe kom je aan 0 gram kh? Hoe ziet die dag er dan uit qua voeding? Want er moet toch ergens wel een gram kh zitten van wat je eet? Tenzij je heel veel hetzelfde eet, dan kan ik het begrijpen, maar met een gevarieerd voedingsschema denk ik dat het niet gemakkelijk is?

Even een vraagje uit interesse, hoe kom je aan 0 gram kh? Hoe ziet die dag er dan uit qua voeding? Want er moet toch ergens wel een gram kh zitten van wat je eet? Tenzij je heel veel hetzelfde eet, dan kan ik het begrijpen, maar met een gevarieerd voedingsschema denk ik dat het niet gemakkelijk is?

Volgens mij kom je altijd wel op 10-20 gram uit op een "koolhydraatloze" dag

Wow 0 carbs, hoe dan?

Zelfs Whey zitten carbs in

• Topic Starter Topic Starter
ik heb over het grootste gedeelte tussen de 10-15 gram carbs maar 0 is te realizeren maar dan begint het eten wel eentonig te worden. dan praten we dus over veel kaas/rundergehakt/zalm

maar ben van keto afgestapt mede omdat ik weer thuis woon momenteel en het gewoon niet te doen is om zonder carbs te eten dus ben bezig met I.F

Terug
Naar boven