Fitness Seller

klopt dit?

Marcel72

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Ik heb nu meerdere malen gelezen dat als je elke dag zelfde cardio training doet van bijv een drie kwartier crosstrainer, je lichaam hier aan gaat wennen en je niet meer zal afvallen.

Dit lijkt mij volslagen vreemd, alleen al vanwege het gegeven dat je lichaam zonder energie te verbruiken je nooit drie kwartier energie kan leveren om te crosstrainen.

of zie ik dit fout?

Wat je ook doet, het lichaam zal energie moeten gebruiken met sport,dus verbrand je ook kcal

Als je altijd op hetzelfde niveau blijft zal het gaan wennen lijkt me (aka je conditie verbeterd tot een punt) waardoor je hartslag lager zal zijn en minder kcal zal verbranden?

zal je misschien minder energie kosten, maar het feit blijft dat als je meer verbruikt dan je binnen krijgt je gewoon afvalt.

• Topic Starter Topic Starter
Als je altijd op hetzelfde niveau blijft zal het gaan wennen lijkt me (aka je conditie verbeterd tot een punt) waardoor je hartslag lager zal zijn en minder kcal zal verbranden?

Neemt niet weg dat je gewoon moet verbranden, je lichaam kan niet van de lucht alleen jouw laten crosstrainen,

Nee maar je kan toch ipv 500 kcal maar 400 verbranden omdat je hartslag lager ligt en het minder inspanning kost om op dat niveau te trainen ?

Het kost een dikz*k ook meer kcal om een trap op te lopen.

Of zie je alles zo zwart/wit

Als je conditie beter word ga je minder kcals verbranden in een dezelfde training.
Je blijft natuurlijk altijd verbranden, je lichaam heeft altijd energie nodig.
Dit verschil zou ook niet wonderbaarlijk veel zijn.

google eens op homeostase.
Je lichaam zal je basaal metabolisme ( lees spiermassa verlies) naar beneden gooien ter compensatie van die onzinnige cardio training van je. Eindresultaat = 0

Je lichaam heeft de neiging om je metabolisme aan te passen en je gevoel voor honger te verhogen. Als je veel cardio doet heb je de neiging om luier te worden de rest van de dag. Langer slapen, dutje, meer zitten dan staan, vaker de lift nemen, dat soort dingen. Je verbrand nog steeds evenveel calorieën tijdens de cardio (al wordt je van sommige cardio wat effectiever, hardlopen is een heel bekende) maar daarbuiten dus wat minder.

Dat is de reden dat veel mensen niet afvallen als ze enkel cardio doen of fitnissen en verder niet op hun voeding letten.

Je lichaam zal je basaal metabolisme ( lees spiermassa verlies) naar beneden gooien ter compensatie van die onzinnige cardio training van je. Eindresultaat = 0
Toch niet als je daarnaast ook krachttraining blijft doen?

Er is niet noodzakelijk spiermassa-verlies voor nodig om je metabolisme omlaag te krijgen.

Met deze forse conclusie trek je dus de gehele cardio inspanning van duizenden mensen en het gewenste effect in twijfel.
Blijf toch over dat velen afvallen alleen vanwege de dagelijkse cardio.
Je kunt ook niks doen! inderdaad dan werkt er niks.
Ik blijf bij mijn mening dat elke beweging,hetzij cardio danwel krachttraining energie kost dus vindt er verbranding plaats.

Met deze forse conclusie trek je dus de gehele cardio inspanning van duizenden mensen en het gewenste effect in twijfel.
Blijf toch over dat velen afvallen alleen vanwege de dagelijkse cardio.
Je kunt ook niks doen! inderdaad dan werkt er niks.
Ik blijf bij mijn mening dat elke beweging,hetzij cardio danwel krachttraining energie kost dus vindt er verbranding plaats.

Dat klopt. Als het allemaal zo simpel was, zou jij deze vragen niet stellen en zou overgewicht zo de wereld uit zijn, met een simpel rekensommetje van calorie in versus calorie uit.

Dat klopt. Als het allemaal zo simpel was, zou jij deze vragen niet stellen en zou overgewicht zo de wereld uit zijn, met een simpel rekensommetje van calorie in versus calorie uit.

Dan snap ik niet dat ik inmiddels 15 kilo lichter ben.. komt toch echt door elke dag cardio te doen.
Eindresultaat is 0 snap ik dus niks van.
Ik val af omdat ik meer kcal verbruik dan in neem.

Dan snap ik niet dat ik inmiddels 15 kilo lichter ben.. komt toch echt door elke dag cardio te doen.
Eindresultaat is 0 snap ik dus niks van.
Ik val af omdat ik meer kcal verbruik dan in neem.

Afvallen is één ding, daarna op gewicht blijven is een tweede. Let wel, je zit hier op een bb forum, waarbij lichaamssamenstelling wel belangrijk wordt gevonden. Je mag dan 15 kilo kwijt zijn, maar mijn vraag is dan hoeveel vet en hoeveel spiermassa zit daarbij? wat blijft er over van je fysiek?
Trouwens zonder cardio was je ook wel afgevallen op je dieet van 1900kcal, had je geen cardio voor nodig.
Drie- vier maandjes trainen en volhouden is nog niks, dit is een levensstijl die je de rest van je leven moet volhouden. Kijk eerst maar eens hoelang je het volhoudt.

Terug
Naar boven