Fitness Seller

Klusmier slaat toe: Nederlanders worden gebrainswashed

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Alle Nederlanders krijgen brochure tegen evolutieleer

[foto]http://www.hln.be/static/FOTO/pe/10/14/10/art_large_818530.jpg[/foto]Alle Nederlanders krijgen vandaag een brochure in de bus die de evolutieleer in vraag stelt. Met "Evolutie of Schepping? Wat geloof jij?", dat een oplage heeft van 6,6 miljoen, staat onder meer dat de evolutieleer van Darwin technisch niet te bewijzen is. De evolutieleer zou daarom een geloof zijn, net als het verhaal dat God de aarde schiep in zes dagen.

De verspreiding van de brochure valt ruim anderhalve week na de geboortedag van Darwin op 12 februari. (tlg/mvl)
Wie of wat zit daar achter?

Was dat niet net op het nieuws? dat we die allemaal moesten terugsturen? of verwar ik dingen met elkaar :D

pure kapitaalvernietiging

Brainwashing vind ik van niet, en heb geen flauw idee wat ze met 'technisch niet te bewijzen' bedoelen, maar het is allang al bekend dat het folder vol staat met fouten en leugens (?). Denk dus dat het preken is voor eigen parochie .

idioten, was een paar maanden terug al iets over op tv bij de EO

ik hoop dat ze em ook bij moslims erin gooien, ervan uitgaande dat het allemaal christelijk is

Daarom heb ik ook deze sticker op de brievenbus geplaatst:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nergens last van gehad.

[Link niet meer beschikbaar]

Beschamend voor Nederland.

VANDAAG!? Ze zouden hem rond 12 februari hebben rondgebracht, die sticker had ik alweer verwijderd. Toch heb ik hem niet gezien...

http://www.creatie.info/books/bookid/3

Deze oelewappers zaten erachter.

Ik heb hem niet. :(

echt te belachelijk die brief net of mensen hun opeens gaan geloven :S

Hoezo? In elk land lopen creationisten. Zie niet in waarom ze geen pamflet mogen versprijden.

Brainwashen is ook erg overdreven.

Omdat dit het vermoeden doet versterken dat er nog een sterke christelijke wind waait in Nederland, hetgeen ik (graag) tegenspreek.

Haha de evolutietheorie benaderen als een geloofsovertuiging: fail

Omdat dit het vermoeden doet versterken dat er nog een sterke christelijke wind waait in Nederland, hetgeen ik (graag) tegenspreek.

Dat kan je wel (graag) tegenspreken, maar wat schiet je er mee op? In sommige plaatsen in Nederland waait nou eenmaal die wind. Nothing you can do about it.

De centrale stelling in de brochure ”Evolutie of schepping – Wat geloof jij?” is dat het „technisch niet te bewijzen is of de mens op aarde is gekomen door evolutie of door schepping. Jij hebt dus de keuze”, aldus de auteurs: „geloven wat de evolutietheorie vertelt over de wordingsgeschiedenis van de mens of geloven wat er in de Bijbel staat.”
„De evolutietheorie is geen exacte wetenschap”, zegt De Wit, voorzitter van stichting De Oude Wereld. „Er is geen technisch bewijs voor, je kunt er ook geen experimenten op loslaten. Het gaat hier om een historische wetenschap, die probeert te verklaren hoe iets in het verleden is gegaan. Daarbij hangt het er heel sterk vanaf door welke bril je naar dat verleden kijkt. Wat geloof je, welke vooronderstellingen hanteer je?”
Van Helden: „Vandaar de titel van de brochure: ”Evolutie of schepping – Wat geloof jij?” En met het antwoord op die vraag hangt heel veel samen. Daarover willen we mensen laten nadenken. De evolutietheorie geeft geen antwoord op vragen als: Waar kom ik vandaan? Waarom ben ik hier? Waar ga ik heen als ik sterf? Maar dat zijn wel vragen van levensbelang.”
De Wit: „En het tragische is: Eeuwenlang hebben we de antwoorden hierop ontleend aan de Bijbel, maar sinds 150 jaar menen we het zelf beter te weten. Met alle gevolgen van dien.”

Prachtig :roflol:

De centrale stelling in de brochure ”Evolutie of schepping – Wat geloof jij?” is dat het „technisch niet te bewijzen is of de mens op aarde is gekomen door evolutie of door schepping. Jij hebt dus de keuze”, aldus de auteurs: „geloven wat de evolutietheorie vertelt over de wordingsgeschiedenis van de mens of geloven wat er in de Bijbel staat.”
„De evolutietheorie is geen exacte wetenschap”, zegt De Wit, voorzitter van stichting De Oude Wereld. „Er is geen technisch bewijs voor, je kunt er ook geen experimenten op loslaten. Het gaat hier om een historische wetenschap, die probeert te verklaren hoe iets in het verleden is gegaan. Daarbij hangt het er heel sterk vanaf door welke bril je naar dat verleden kijkt. Wat geloof je, welke vooronderstellingen hanteer je?”
Van Helden: „Vandaar de titel van de brochure: ”Evolutie of schepping – Wat geloof jij?” En met het antwoord op die vraag hangt heel veel samen. Daarover willen we mensen laten nadenken. De evolutietheorie geeft geen antwoord op vragen als: Waar kom ik vandaan? Waarom ben ik hier? Waar ga ik heen als ik sterf? Maar dat zijn wel vragen van levensbelang.”
De Wit: „En het tragische is: Eeuwenlang hebben we de antwoorden hierop ontleend aan de Bijbel, maar sinds 150 jaar menen we het zelf beter te weten. Met alle gevolgen van dien.”

Prachtig :roflol:

raar gelul, er is een heel spoor van bewijzen voor evolutie achter gelaten. het bijbel verhaal trekt op niets. ik wil best geloven in een wezen dat voor god speelt maar kom dan met iets echts aan ipv sprookjes

Terug
Naar boven