Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Had al zo'n antwoord verwacht van jou. Mijn vermoedens zijn bij deze bevestigdHoezo? In elk land lopen creationisten. Zie niet in waarom ze geen pamflet mogen versprijden.
Brainwashen is ook erg overdreven.
Brainwashen inderdaad, want dat opdringerige is alleen bedoelt om zieltjes te winnen.Dat kan je wel (graag) tegenspreken, maar wat schiet je er mee op? In sommige plaatsen in Nederland waait nou eenmaal die wind. Nothing you can do about it.
Had al zo'n antwoord verwacht van jou. Mijn vermoedens zijn bij deze bevestigdBrainwashen inderdaad, want dat opdringerige is alleen bedoelt om zieltjes te winnen.
Welke vermoedens?
Brainwashen, oftwel hersenspoelen. Volgens wiki: Hersenspoelen is een methode waarbij bij een persoon de oude gedachte- en ideeënpatronen, inclusief zijn normen-en-waardenstelsel, wordt uitgewist, met als doel hier een eigen patroon op te "herprogrammeren".
Mijns inziens wordt met dit pamflet geen oude gedachtenpatronen uitgewist. Net zo min willen ze anderen 'herprogrammeren'. Onzin dus wat je zegt.
Dat je diepgelovig bent.Welke vermoedens?
Brainwashen, oftwel hersenspoelen. Volgens wiki: Hersenspoelen is een methode waarbij bij een persoon de oude gedachte- en ideeënpatronen, inclusief zijn normen-en-waardenstelsel, wordt uitgewist, met als doel hier een eigen patroon op te "herprogrammeren".
Mijns inziens wordt met dit pamflet geen oude gedachtenpatronen uitgewist. Net zo min willen ze anderen 'herprogrammeren'. Onzin dus wat je zegt.
Komaan kerel.
Zieltjes winnen, is hetgeen Big T zegt, en dat dit het doel is moge duidelijk zijn. Of dit nu volgens uiteenlopende definities wel of niet kwalificeert alszijnde 'brainwashing' doet er vervolgens weinig toe.
Ik begrijp dat je me wilt provoceren, maar heb eerlijk gezegd beetje mijn buik vol van die kaarten van je
.Zoals ik ookal tegen ZoutZak zei is er niks op tegen om je mening te verkondigen. Als dat al bij brainwashen hoort dan is iedereen daar schuldig aan.En je hoeft er wiki niet bij te sleuren, ik weet zeer goed wat brainwashen inhoudt, en elke Nederlander een foldertje sturen dat leugens en onzin bevat om je geloof op te dringen is een perfect voorbeeld van een lichte vorm van brainwashing, aansluitend op de indoctrinatie die ze op hun eigen kinderen toepassen.
Ik denk dat het duidelijk is aan welke zijde je staat en wie je probeert te verdedigen. Alleen een gelovige zou mierennken over de titel omdat de inhoud moeilijk te verdedigen valt.

Provoceren? Vreemd, ik dacht dat je net zei dat een mening geven geen probleem is?
Nee, alleen zij die leugens verspreiden om hun ideologie op te dringen.Zoals ik ookal tegen ZoutZak zei is er niks op tegen om je mening te verkondigen. Als dat al bij brainwashen hoort dan is iedereen daar schuldig aan.
De centrale stelling in de brochure ”Evolutie of schepping – Wat geloof jij?” is dat het „technisch niet te bewijzen is of de mens op aarde is gekomen door evolutie of door schepping. Jij hebt dus de keuze”, aldus de auteurs: „geloven wat de evolutietheorie vertelt over de wordingsgeschiedenis van de mens of geloven wat er in de Bijbel staat.”
„De evolutietheorie is geen exacte wetenschap”, zegt De Wit, voorzitter van stichting De Oude Wereld. „Er is geen technisch bewijs voor, je kunt er ook geen experimenten op loslaten. Het gaat hier om een historische wetenschap, die probeert te verklaren hoe iets in het verleden is gegaan. Daarbij hangt het er heel sterk vanaf door welke bril je naar dat verleden kijkt. Wat geloof je, welke vooronderstellingen hanteer je?”
Van Helden: „Vandaar de titel van de brochure: ”Evolutie of schepping – Wat geloof jij?” En met het antwoord op die vraag hangt heel veel samen. Daarover willen we mensen laten nadenken. De evolutietheorie geeft geen antwoord op vragen als: Waar kom ik vandaan? Waarom ben ik hier? Waar ga ik heen als ik sterf? Maar dat zijn wel vragen van levensbelang.”
De Wit: „En het tragische is: Eeuwenlang hebben we de antwoorden hierop ontleend aan de Bijbel, maar sinds 150 jaar menen we het zelf beter te weten. Met alle gevolgen van dien.”
Prachtig![]()
Mee eens. Maar is het onbewezen troep als je zelf voor 100% gelooft dat het wel waar is?BeginnerBB vind jij het dan niet kwalijk dat dit soort onbewezen troep overal ongevraagd verspreid wordt? Reclame heeft weinig of geen inhoud maar deze zooi pretendeert een bepaalde waarheid in zich te hebben. Als iedere belangengroep zijn mening op kan gaan dringen omdat er een zak met geld klaar staat wordt het nog een zootje in de Nederlandse brievenbussen.
Ik ben zelf ook atheist, maar vind dat op dit forum al te snel laagdunkend gedaan wordt over theïsten. Zo heb ik hier meerdere malen gezien dat mensen met een geloof al bij voorbaat neit serieus genomen worden, omdat zij toevallig ergens in geloven wat onzin is (zoals wel meerderen trouwens).Waarom zouden de atheisten op dit forum trouwens hersendood zijn? Volgens mij zijn het vooral de atheisten die sterke argumenten brengen in discussies over religie. En dat zeg ik niet omdat ik zelf een atheist ben. Natuurlijk wordt religie wel eens in het belachelijke getrokken maar wat wil je ook als er postings komen zoals die van Melkisgoed (of zijn voorgangers)?
Ligt er maar aan wat je mening opdringen vindt. je hoeft het niet te lezen, ik denk zelfs dat het bij mij linea recta in de prullenbak zou verdwijnen. Ook denk ik dat het niet bij je wordt gedropt als je een JA-NEE sticker op de deur hebt, zoals het ook hoort.Vrijheid van meningsuiting is prima, die mening opdringen niet. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen.
Ik denk dat ik morgen in de woonplaats van BeginnerBB maar Mein Kampf ga verspreiden, met daarbij als extraatje het Rode Boekje van Mao. Want als dit soort creationistische ongein maar normaal moet wordt gevonden wat is er dan voor bezwaar tegen andere 'meningen'?