MuscleMeat

Klusmier slaat toe: Nederlanders worden gebrainswashed

Reclame pretendeert geen waarheid te verkondigen maar een product te verkopen. Of moeten we de waarheid ook maar zien als product?

Bij reclame is het dan inderdaad nog dat leugenachtige teksten niet mogen en in dit geval is er toch wel sprake van leugenachtige teksten. Als je tenminste die crea-crap gaat vergelijken met reclamefolders.

Morgen bij iedereen in de bus, Der Sturmer met als hoofditem Die Endlösung.

Cool!!

Het is wel een kwalijke zaak dat op de website van het foldertje de evolutietheorie wordt afgedaan als een stuk stront dat alleen aanvaard wordt door de meest achterlijke debielen van de maatschappij. Dit onderbouwen ze met allemaal leugens en totaal irrelevante zaken, vooral als je de filmpjes kijk die op de site staan.

Bekijk bijvoorbeeld maar eens dit filmpje:
Kent Hovind (deel 5) - De gevaren van evolutie
http://www.creatie.info/videos/vidid/54

• Topic Starter Topic Starter
Het partijprogramma van bijvoorbeeld de PVV vind ik even harde bullshit als het creationistische verhaal.
Maar goed, je hebt wel gelijk dat je het niet echt kan vergelijken, maar het is natuurlijk onzin om te stellen dat het door je strot wordt geduwd. Als je het niet wilt lezen dan laat je het toch gewoon gelijk in de prullenbak verdwijnen. Daarnaast lijkt het me stug dat kinderen na het lezen van 1 klein foldertje gelijk de nieuwe messias worden. Opvoeding is veel belangrijker dan dat wat er door de deur komt. Als je niet wilt dat je kinderen een geloof gaan aanhangen dan moet je dat duidelijk maken. Wat trouwens ook neerkomt op een opvoedingsdoctrine, net als bij de theïsten.
Kinderen zijn nu eenmaal heel makkelijk te beïnvloeden. Waarom denk je dat kinderen geloven in Sinterklaas of de kerstman. Je kan een kind (tot en met 8-9) bijna alles wijsmaken en hij zal het geloven. Een mooi foldertje in de brievenbus, met een aannemelijk klinkende uitleg (in de oren van een naïef kind) kan helpen in het brainwashing proces. Er staat bijvoorbeeld in dat de boeken die ze krijgen in het onderwijs leugens bevatten! Dit is gewoon het onderuit halen van vaste waarden die een kind stabiliteit moeten geven.

Men wil twijfel zaaien en zieltjes winnen, niet meer of niet minder. Als je dat niet ziet denk ik dat je een beetje wereldvreemd bent. Zelfs volwassenen geloven die prietpraat, dus een kind is nog veel makkelijker mee. En dan kan je wel zeggen opvoeding, en ja dat is belangrijk, maar in de lagere klasse is de opvoeding sowieso niet denderend.

En dit zijn foldertjes van creationisten, maar wat als straks moslims met foldertjes over de koran/sharia komen? Of vind je dat ook geen enkel probleem?

Foldertje lijkt ook wat op kinderen gericht met "je kamer opruimen" en schoolboeken etc.

Kinderen zijn nu eenmaal heel makkelijk te beïnvloeden. Waarom denk je dat kinderen geloven in Sinterklaas of de kerstman. Je kan een kind (tot en met 8-9) bijna alles wijsmaken en hij zal het geloven. Een mooi foldertje in de brievenbus, met een aannemelijk klinkende uitleg (in de oren van een naïef kind) kan helpen in het brainwashing proces. Er staat bijvoorbeeld in dat de boeken die ze krijgen in het onderwijs leugens bevatten! Dit is gewoon het onderuit halen van vaste waarden die een kind stabiliteit moeten geven.
Goede vergelijking, sinterklaas en geloof. Maar bij sinterklaas gelooft iedereen het, omgeving, ouders, school enz enz. Als jij jouw kind seculier opvoed en naar een seculiere school gaat, waar alleen maar seculiere kinderen komen. Dan ga je mij neit vertellen dat je kind na 1 foldertje gelijk in God gaat geloven.

Men wil twijfel zaaien en zieltjes winnen, niet meer of niet minder. Als je dat niet ziet denk ik dat je een beetje wereldvreemd bent. Zelfs volwassenen geloven die prietpraat, dus een kind is nog veel makkelijker mee. En dan kan je wel zeggen opvoeding, en ja dat is belangrijk, maar in de lagere klasse is de opvoeding sowieso niet denderend.
Opvoeding VS. Een klein k*tfoldertje. Denk toch dat de opvoeding het zal winnen.

En dit zijn foldertjes van creationisten, maar wat als straks moslims met foldertjes over de koran/sharia komen? Of vind je dat ook geen enkel probleem?
Wat is het verschil tussen moslims en christenen?
(Never mind, ik weet wel wat je gaat antwoorden)

• Topic Starter Topic Starter
Goede vergelijking, sinterklaas en geloof. Maar bij sinterklaas gelooft iedereen het, omgeving, ouders, school enz enz. Als jij jouw kind seculier opvoed en naar een seculiere school gaat, waar alleen maar seculiere kinderen komen. Dan ga je mij neit vertellen dat je kind na 1 foldertje gelijk in God gaat geloven.
De realiteit is dat kinderen niet seculier worden opgevoed. Ze worden ofwel christelijk ofwel islamitisch ofwel 'gewoon opgevoegd'. Ouders die niet gelovig zijn houden zich niet bezig met indoctrinatie van hun kinderen, maar anderzijds worden die kinderen wel blootgesteld aan een foldertje dat hun onderwijs omschrijft als een grote leugen, de evolutietheorie (die volledig wetenschappelijk onderbouwt is) probeert te ondermijnen enz. Het heeft weg van een sekte die zieltjes probeert te winnen, zelfs intelligente mensen vallen daar wel eens voor, als ze maar labiel genoeg zijn.

Kinderen zijn een makkelijk slachtoffer, en precies daarom is die folder duidelijk gericht aan kinderen en tieners. Het is te verwerpelijk voor woorden. Ouders uit lagere sociale klassen zijn bovendien niet altijd in staat om hun kinderen uitleg te geven, of geloven die onzin zelf.

Opvoeding VS. Een klein k*tfoldertje. Denk toch dat de opvoeding het zal winnen.
Welke opvoeding? Ouders hebben sowieso weinig tijd voor hun kinderen tegenwoordig, in de lagere klassen hangen ze op straat rond en worden meer beïnvloed daar en via de media dan dat hun ouders invloed hebben op hen via opvoeding (als er al sprake van is). Vandaar ook de ontsporende jeugd (met name allochtonen) ook zij komen vaak terecht in extremistische islamitische kringen dmv brainwashing.

Trouwens je zet nu opvoeding tegenover die folder, maar zo eenvoudig is het natuurlijk niet. De overheid zou er op moeten toezien dat kinderen en jongeren een neutrale kijk krijgen op de wereld, en dat lukt niet als je eenzijdige verhalen, halve waarheden en hele leugens zomaar toelaat.

Het is duidelijk dat de politiek hier een sterke plaats inneemt en dat het geen toeval is dat de verspreiding van deze folder mogelijk is onder deze coalitie...

Wat is het verschil tussen moslims en christenen?
(Never mind, ik weet wel wat je gaat antwoorden)
Christenen staan (globaal gezien) 100 jaar verder.

De realiteit is dat kinderen niet seculier worden opgevoed. Ze worden ofwel christelijk ofwel islamitisch ofwel 'gewoon opgevoegd'. Ouders die niet gelovig zijn houden zich niet bezig met indoctrinatie van hun kinderen, maar anderzijds worden die kinderen wel blootgesteld aan een foldertje dat hun onderwijs omschrijft als een grote leugen, de evolutietheorie (die volledig wetenschappelijk onderbouwt is) probeert te ondermijnen enz. Het heeft weg van een sekte die zieltjes probeert te winnen, zelfs intelligente mensen vallen daar wel eens voor, als ze maar labiel genoeg zijn.
Maar kom op, als je ouders en 10 van je leeftijdsgenoten vertellen dat de evolutie theorie waar is, of in ieder geval dat ons bestaan gebaseerd is op feiten en niet op een boek. En dan krijgen ze 1 folder in de deur en zijn ze opeens helemaal omgeslagen. Niet helemaal realistisch he.

Kinderen zijn een makkelijk slachtoffer, en precies daarom is die folder duidelijk gericht aan kinderen en tieners. Het is te verwerpelijk voor woorden. Ouders uit lagere sociale klassen zijn bovendien niet altijd in staat om hun kinderen uitleg te geven, of geloven die onzin zelf.
Als ze iets geloven zonder het te kunnen uitleggen zijn het zelf debielen.

Welke opvoeding? Ouders hebben sowieso weinig tijd voor hun kinderen tegenwoordig, in de lagere klassen hangen ze op straat rond en worden meer beïnvloed daar en via de media dan dat hun ouders invloed hebben op hen via opvoeding. Vandaar ook dat ontsporende jeugd (met name allochtonen) ook zij komen vaak terecht in extremistische islamitische kringen.
Opvoeding gebeurt ook door omgeving. Zoals ik al zei: als ze gewoon in een openbare school komen zal daar weinig religieuze lessen worden gegeven. Of zal er in ieder geval niet geindoctrineerd worden.

Trouwens je zet nu opvoeding tegenover die folder, maar zo eenvoudig is het natuurlijk niet. De overheid zou er op moeten toezien dat kinderen en jongeren een neutrale kijk krijgen op de wereld, en dat lukt niet als je eenzijdige verhalen, halve waarheden en hele leugens zomaar toelaat.
Dus je wilt gelovigen monddood maken? Geldt dit dat niet voor andere fundamentalisten? Zo gaan we wel honderden jaren achteruit in de tijd.

Het is duidelijk dat de politiek hier een sterke plaats inneemt en dat het geen toeval is dat de verspreiding van deze folder mogelijk is onder deze coalitie...
Ik denk dat geen enkele coalitie hier een probleem mee zou hebben. Het uitgeven en rondbrengen van een folder is volgens mij gewoon legaal. Ik bracht vroeger voor domino's pizza zo vaak folders rond waarin stond dat we de beste pizza's van utrecht hadden. Dat is toch ook een leugen?

Christenen staan (globaal gezien) 100 jaar verder.
Oke, als islamieten gewoon hun agressieve teskten bij zich houden zie ik geen problemen.

Laatst bewerkt:
Dat het geloof van generatie tot generatie erin wordt gepompt is niets nieuws onder de horizon.
Daar kun je als kind niets aan doen, wat ik niet kan begrijpen is dat velen zich niet hebben weten los te koppelen in de loop van van hun leven van deze religieuze indoctrunatie.
Bij het volwassen worden hoort ook als het goed is het zelfstandig nadenken, en je afvragen of de dingen wel echt zo zijn als die bij jou zijn ingefluisterd.

Je ontwikkeld je als persoon en daar hoort ook een geheel eigen mening bij.
Dat dus het gros precies de standpunten van het geloof klakkeloos zonder na te denken overneemt van de opvoeders zegt heel veel over deze mensen!

En daar schuilt dus precies het gevaar dat mensen al heel gauw iets geloven uit een soort van gemakzucht.

Terug
Naar boven