XXL Nutrition

knieblessure

doodsfitness

Cool Novice
Waardering
0
hoi allemaal,

ik train mijn benen nu al 3 maanden en ik heb nu last van de binnenzijde van mijn knie bij het lopen.
ik doe deze oefeningen:
leg press
leg extension
leg curl
squat
lunges

welke van deze oefeningen zou de oorzaak kunnen zijn en hebben jullie hier ook ervaringen mee?

Problemen aan het houdings- en bewegingsapparaat --> Ga naar een fysiotherapeut.

Hangt af van welke oefeningen je fout uitvoert. Let je op de uitvoering? Voldoende vastus medialis controle? Knie niet naar binnen bij lunges en squat? Hoeft ook niet noodzakelijk een verband te zijn tussen de oefeningen en de pijn bij het lopen. Goede schoenen? Correct looppatroon? Goede techniek? Welke ondergrond?

Ik heb ook sinds kort last van mijn beide knieën, bij mij ligt het aan de oefening lunges.

• Topic Starter Topic Starter
ik heb alleen ingezakte voeten dus dat zou miss ook een oorzaak kunnen zijn ja, ik zal ook extra letten op de knieen bij lunges en squats

ga naar de fysio,

15 topics met 30 post lol

Ik gok op lunges omdat die vaak fout uitgevoerd wordt en/of tot last aan de knie kan leiden, maar wie weet. Al tijd rust geprobeerd?

Wat helpt bij lunges is om recht voor uit tekijken en e.v.t in begin met de voet waar je mee afzet de grond aan te tikken als die naast je voorste voet komt, om goede balans tevinden.

En goed uit je hielen drukken

ik heb er nu een week last van, zou het verstandig zijn om naar de huisarts te gaan of niet?

hebben jullie er ervaring mee dat je in de ochtend last hebt met lopen, dan schiet er ineens wat los in je knie en hoor je een klik en vervolgens is de pijn niet meer zo erg?

Terug
Naar boven