MuscleMeat

Knieen (gewrichten) doen pijn

jimbooo

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Locked
Waardering
710
Lengte
1m72
Massa
118kg
Vetpercentage
31%
Ik heb nu iets meer dan een maand last van mijn knieen en heb de laatste 4 weken mijn benen niet meer getraind. Ben echter bezig met cutten dus ik belast mijn knieen nog altijd, maar ik leek iets minder last te krijgen.

Ik ben vanavond dus mijn benen licht wezen trainen en had er maar een beetje last van tijdens het squatten. Een half uur na de training toen ik de trap op/af liep kreeg ik ontzettende pijn in mijn knieen en je hoorde mijn knieen kraken bij iedere trede. Mijn huid rond mijn knie is erg rood en het gloeit helemaal.

Ik weet nu dus dat mijn knieen rust nodig hebben en denk dat ik voorlopig even ga stoppen met cutten en mijn benen niet meer zal trainen. Ook zat ik eraan te denken wat gewrichts supplementen te kopen, maar misschien kan ik het beter gewoon tijd geven om te herstellen.

Wat zou ik het beste kunnen doen, ben pas 18 jaar en wil nog lang blijven trainen dus mijn gewrichten zijn belangrijk voor me.

rood ? koelen met ijs,zoveel mogelijk
Bij mij helpt glucosamine altijd goed,wel een tijdje nemen of beter non stop
Geen leg extensions doen die maken het alleen erger

Hoe warm je op met het squatten?

En je hoeft toch niet gelijk helemaal te stoppen met cutten?

• Topic Starter Topic Starter
Hoe warm je op met het squatten?

En je hoeft toch niet gelijk helemaal te stoppen met cutten?
Nee klopt, heb er nu niet zo heel veel last meer mee. Het zal wel tijdelijk zijn geweest door de training. Had eerst 12 keer zonder stang gesquat, daarna 10 keer met stang, daarna 30kg en daarna 50kg. Ik heb het dus laag gehouden voor mijn knieen, maar krijg er toch last van.

Wil dat gloeien nog iets zeggen, dat er bijvoorbeeld vocht in zit ofzo?

Gloeien staat meestal voor een ontsteking, net als rood worden.
Hoezo staat cutten gelijk aan benen belasten trouwens? Dat hoeft toch helemaal niet.

Ik zou gewoon 1-2 weken volledig rust nemen, en dan evrvolgens heel rustig opbouwen.

Ijs er op was idd een goede tip.

Misschien kniebanden aan doen tijdens benen trainen? Ik ga daar mee beginnen waarschijnlijk.
Zijn er die daar ervaring mee hebben? En welke zijn beste (banden of straps,...)

Terug
Naar boven