XXL Nutrition

Knieverstevigers, squaten

JeunPeun

Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
83kg
Bij het squaten voel ik mijn knieën erg, wat kan ik hier aan doen en hebben jullie hier ook last van?

Ik dacht zelf aan knieverstevigers

vriendelijk bedankt

Wat voel je en hoe is je techniek nu en hoe zwaar ga iets meer info please

heb daar de laatste tijd ook last van. Heb besloten een paar maanden op hetzelfde gewicht te blijven zodat mn knieeen er aan kunnen wennen. Als het zo ver is gaan we weer zwaarder. Een squat kun je altijd wel iets langzamer doen, of net iets dieper zakken. spierpijn krijg je toch wel:)

Op bepaalde gewichten vind in het heel normaal, knie berscherming is even handig als een helm bij met mountainbiken.

Als ik boven de 120 squat gebruik ik altijd wraps, al squat ik niet meer dan 130 :p

Ik heb het met leg-extention, maar dan ga ik wel zwaar, zit ook te denken aan bescherming. Binnenband van een fietsband goed genoeg?

Nimmer wraps om de knieën, tenzij er wordt geen 1RM't. Wellicht een prima plan voor de powerlifters, maar verder niet.

Waarom zou je een zwak deel beschermen opdat sterkere delen NOG sterker worden en het zwakke deel geen enkele vooruitgang boekt? My 2 cts.

Als je last hebt van je knieën bij het squaten, kun je eerst eens kijken naar je techiek. Als daar niets aan mankeert, zou je het squaten kunnen vervangen door andere oefeningen OF de intensiteit van het squaten verhogen zonder het gewicht te verhogen. Vaak kun je bijvoorbeeld met 20kg minder veel intenser trainen (meer nadruk op de uitvoering, dieper doorzakken, langzamer doorzakken etc.)

• Topic Starter Topic Starter
Wat voel je en hoe is je techniek nu en hoe zwaar ga iets meer info please

Ik voel overbelasting op mijn knieën, een zwak gevoel, direct na de training voel ik ze nog. Volgende dag niet meer (ik train s'avonds).
Ik ga tot 80 kg barbell squat. en 60 kg front squat.

Kan het misschien ook zijn dat de knieën na verloop van tijd "zichzelf" verstevigen?

Nimmer wraps om de knieën, tenzij er wordt geen 1RM't. Wellicht een prima plan voor de powerlifters, maar verder niet.

Waarom zou je een zwak deel beschermen opdat sterkere delen NOG sterker worden en het zwakke deel geen enkele vooruitgang boekt? My 2 cts.

Als je last hebt van je knieën bij het squaten, kun je eerst eens kijken naar je techiek. Als daar niets aan mankeert, zou je het squaten kunnen vervangen door andere oefeningen OF de intensiteit van het squaten verhogen zonder het gewicht te verhogen. Vaak kun je bijvoorbeeld met 20kg minder veel intenser trainen (meer nadruk op de uitvoering, dieper doorzakken, langzamer doorzakken etc.)

Ken genoeg voor aanstaande atleten die een andere mening hebben.

Terug
Naar boven