Fitness Seller

Koningshuis afschaffen

Peiling Peiling Koningshuis afschaffen

• Totaal stemmers
    123
Eensch!

Wat is de meerwaarde van een koningshuis? Snoep reisjes overal en nergens naartoe, miljoenen aan zakgeld en de burger draait er voor op!

Weet het eigenlijk niet, als het geld daar niet naar toe gaat vinden ze vast wel wat anders dat net zo onnutig is!

Wees blij dat jullie Maxima Sjor-aan-mn-quetta hebben.

het gaat hier wss over nederland dus: /care

Ik ben het daar op in principe wel mee eens maar men moet niet doen alsof dit ons nu enorm veel geld kost. Zou gaan om 6,60 euro per Nederlandse burger per jaar. Natuurlijk is dit in totaal een aardig bedrag maar er zijn belangrijkere zaken om je druk over te maken.

Ja, maar op voorwaarde dat men een president krijgt die de staat minder kost (en ja dit is reeds zo in bepaalde landen, het is dus in elk geval mogelijk).

Ik ben het daar op in principe wel mee eens maar men moet niet doen alsof dit ons nu enorm veel geld kost. Zou gaan om 6,60 euro per Nederlandse burger per jaar. Natuurlijk is dit in totaal een aardig bedrag maar er zijn belangrijkere zaken om je druk over te maken.
Hoewel je een punt hebt, is dit natuurlijk wel een gekende dooddoener die je vaak in discussies hoort als het gaat over het uitgeven van geld door de staat.

Zeker, de koning in Belgie heeft toch niks te zeggen en dat kost bergen geld.

Alleen zijn er jammer genoeg veel van dit soort nutteloze uitgavenposten, die, hoewel individueel niet erg veel betekenen, tezamen voor een aardig bedrag kunnen zorgen.

Het is niet dat ik deze mensen het licht in de ogen niet gun, maar vergeleken met de taak die zij vervullen vind ik de bedragen die worden uitgedeeld niet gerechtvaardigd.

Nee, niet afschaffen.

Mooie Nederlandse traditie.
De door het koningshuis opgebouwde handelsrelaties zijn enorm winstgevend. Ze verslinden dus niet alleen geld, maar ze halen ook banden aan met andere landen wat juist weer geld oplevert.

Laatst bewerkt:
Zeker, de koning in Belgie heeft toch niks te zeggen en dat kost bergen geld.
Ik denk dat het probleem in België net is dat ie wel wat te zeggen heeft, ook al beweren Belgicisten en monarchisten graag dat dit niet zo is.

Als je de regeringsvorming goed gevolgd hebt in 2007 en 2008 dan kon je vaststellen dat op een bepaald moment de koning het land bij elkaar ging houden en de formateur ging kiezen die daarbij moest helpen. Hij had op dat moment echt wel een méér dan ceremoniële rol...

Oneens.. je zult maar zo'n populistische "gekozen" president krijgen ... .niets dan ellende. Nee dan hebben we meer aan ons koningshuis.

Oneens.. je zult maar zo'n populistische "gekozen" president krijgen ... .niets dan ellende. Nee dan hebben we meer aan ons koningshuis.
Je zal maar een halfgare idioot in de koninklijke wieg krijgen. Zelfde verhaal bro. Verschil is dat het volk niets opgedrongen wordt en het volk een president ook weer kan wegstemmen als die na 4j niet (meer) bevalt.

Jullie hebben nu een relatief "goed" koningshuis, maar het kan over pakweg 50 jaar heel anders zijn. En dan heb je niet de mogelijkheid om ze weg te stemmen.

niet afschaffen vanuit een traditioneel oogpunt maar er mogen imo wel veranderingen komen zonder daar verder op in te willen gaan.

ik vind gewoon dat het iets is wat bij ons kikkerlandje ingebakken is:)

Je zal maar een halfgare idioot in de koninklijke wieg krijgen. Zelfde verhaal bro.

Onnatuurlijke dood is de meest natuurlijke vorm van troonsafstand :)

Verschil is dat het volk niets opgedrongen wordt en het volk een president ook weer kan wegstemmen als die na 4j niet (meer) bevalt.

Yeah kijk maar hoe goed dat gegaan is met Bush. In 4 jaar kan iemand een hoop kapot maken.

Jullie hebben nu een relatief "goed" koningshuis, maar het kan over pakweg 50 jaar heel anders zijn. En dan heb je niet de mogelijkheid om ze weg te stemmen.

Wie dan leeft wie dan zorgt. Voorlopig is de keus Beatrix of Wilders ....

opt*fen met het koninghuis. Al dat geld wat er naar toe gaat kunnen ze beter in de land steken die met de dag achteruit gaat.

Het is inderdaad zo dat als je rondom je huis loopt je je inderdaad afvraagt wat het nut ervan is.

Helaas is het nog zo dat in 80 procent van de wereld een vorst veel meer openingen schept dan een gekozen premier. Handelsbetrekkingen, uitleveringsverdragen, cooperation, Beatrix heeft veel meer losgekregen dan het ambt van Minister-President.

Je moest eens weten wat er opeens allemaal mogelijk is in de Arabische wereld en grote delen van Azie als onze Hare Majesteit komt opdagen met een duur geschenk. In die primitieve landen is klassebewustzijn een orde, en als je economische ontwikkeling wilt heb je met ze te maken.

Ik denk dat het probleem in België net is dat ie wel wat te zeggen heeft, ook al beweren Belgicisten en monarchisten graag dat dit niet zo is.

Als je de regeringsvorming goed gevolgd hebt in 2007 en 2008 dan kon je vaststellen dat op een bepaald moment de koning het land bij elkaar ging houden en de formateur ging kiezen die daarbij moest helpen. Hij had op dat moment echt wel een méér dan ceremoniële rol...

Denk je werkelijk dat hij daar achter zit? Volgens is dat allemaal een toneel en zeggen ze gewoon waar hij met zijn bibberende hand zijn handtekening moet zetten en laten ze de media in de wind dat de koning 'drug bezig is'. Dat is mijn mening erover.

Onnatuurlijke dood is de meest natuurlijke vorm van troonsafstand :)
Kan je dit eens anders formuleren, begrijp niet wat je hiermee bedoeld.

Yeah kijk maar hoe goed dat gegaan is met Bush. In 4 jaar kan iemand een hoop kapot maken.
Eigenlijk moet je Bush vergelijken met Balkenende he. Een monarchie kan sowieso geen beleid voeren en dus ook niets misdoen. Ze kosten alleen héél veel geld voor wat show. Als je de monarchie hier gaat vervangen met een president dan doe je eigenlijk niets anders dan Balkenende president maken en een leuk optrekje/nog betere beveiliging cadeau doen. Doe je dit goed, dan kan je letterlijk miljoenen euro's per jaar besparen die beter besteed kunnen worden.

Wie dan leeft wie dan zorgt. Voorlopig is de keus Beatrix of Wilders ....
Bij een presidentsverkiezing (wat dan eigenlijk een veredelde minister-presidentsverkiezing zou zijn) zou Wilders volgens mij niet de meeste voorkeurstemmen halen. Zo dom is Nederland niet, dan haalt een Balkenende of andere kandidaat het toch wel.

eens, gewoon werken veur hun geld.

K*tproleten.

Terug
Naar boven