MuscleMeat

Koningshuis afschaffen

Peiling Peiling Koningshuis afschaffen

• Totaal stemmers
    123
Hehe nee. Kan even niet vinden over welk(e) land(en) het ging maar het waren zéker geen arme landen.

:)

Nee...maar serieus...het kan goedkoper zijn, het kan misschien ook duurder zijn. I really don't care, want so wie so ben ik niet pro monarchie.

Waar het voor mij om gaat is dat ik van mening ben dat erf-functies niet thuishoren in een democratie en in een moderne samenleving. Geld verslinden doen we met zijn allen toch wel...doet het koningshuis het niet, dan wel een of andere ambtenaar of minister ;)

Het lijkt mij echt vervelend om zo te leven..ookal heb je nog zoveel geld om uit te geven,je bent nooit echt vrij om te gaan staan waar je wilt.Iedereen houdt je in de gaten.Best lullig als je moeder toevallig de koningin is en jij dus de prins of prinses..

:orly:

Om een voorbeeld te geven. Hier in België krijgt "prins Laurent" en de andere leden van het huis zoveel miljoenen per jaar. Laurent is niet eens troonopvolger en besteedt al zijn geld aan dure wagens en villa's. Waarom zou hij daar meer recht op hebben dan een gewone burger? Wat betekent hij meer voor dit land dan ons? Gewoon omdat zijn pappie koning is? Ook de vorige koningin krijgt nog zoveel miljoenen per jaar, gewoon om wat in dat paleis te zitten en haar kapsel te onderhouden.

Afschaffen die zooi...

Nee, brengt meer op dan dat het kost ;) .

:)

Nee...maar serieus...het kan goedkoper zijn, het kan misschien ook duurder zijn. I really don't care, want so wie so ben ik niet pro monarchie.

Waar het voor mij om gaat is dat ik van mening ben dat erf-functies niet thuishoren in een democratie en in een moderne samenleving. Geld verslinden doen we met zijn allen toch wel...doet het koningshuis het niet, dan wel een of andere ambtenaar of minister ;)
Ja ik vind ook dat dat het belangrijkste argument zou moeten zijn. Verder gaat dat geld vooral over efficiëntie. In principe zou men de monarchie ook véél goedkoper kunnen maken dan die nu is, maar men vult liever de zakken, idem voor de politici.

afschaffen !!!
in Belgie hebben die gasten dit jaar 6% meer inkomen dan vorig jaar, alsof ze al niet genoeg miljoenen per jaar krijgen toegeworpen.
Nee van de crisis hebben zij geen last, enkel de werkende burgers die alles moeten ophoesten.

Dat het belgische koningshuis een pak geld kost dat beter elders zou besteed worden is erg, maar het ergste van al vind ik dat onze toekomstige koning een echte randdebiel is, te dom om te helpen donderen, net zoals zijn broer Laurent. En dan zijn die mannen nog ongelooflijk arrogant ook.
Afschaffen die handel, laat die mensen hun valies pakken en naar Sachsen-Coburg vertrekken - stel je voor, we betalen ons hier blauw om een aantal duitse parasieten te onderhouden.

Idd, weg ermee. Grote schande dat de koningin dit jaar een nog hogere uitkering krijgt dan vorig jaar. En dat in tijde van economische recessie.
Ronduit belachelijk voor het werk dat ze doet. Het had mij oprecht schitterend geleken als Karst zijn suzuki in de zijkant van die bus hard geboord en er een grote explosie had plaats gevonden.
De koningshuisgezinden zijn de grootste bloedzuigers van NL.

Het zou hen inderdaad sieren van juist dotatie in te leveren ipv deze te laten verhogen. Ik begrijp niet dat zij zichzelf nog in de spiegel kunnen bekijken of kunnen slapen wetende dat er duizenden gezinnen onder de armoedegrens leven terwijl zij met een deeltje van die mensen hun geld de grote jan gaan uithangen (geld dat ze totaal niet meer nodig hebben met hun bankrekening).

Ik zou me echt kapotschamen, maar zij kennen al lang geen fatsoen meer...

Idd, weg ermee. Grote schande dat de koningin dit jaar een nog hogere uitkering krijgt dan vorig jaar. En dat in tijde van economische recessie.
Ronduit belachelijk voor het werk dat ze doet. Het had mij oprecht schitterend geleken als Karst zijn suzuki in de zijkant van die bus hard geboord en er een grote explosie had plaats gevonden.
De koningshuisgezinden zijn de grootste bloedzuigers van NL.

Straks word je nog uit bed gelicht vanwege je vrije woord ;)

totaal totaal niet! niemand weet gewoon wat die mensen achter de schermen presteren. mijn pa was onlangs mee met de prinselijke handelsmissie naar zuid-Korea. met een prins verkoop je een miljoen keer beter aldus hem. en dit is dan nog maar een klein voorbeeld.

---------- Toegevoegd om 13:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:37 ----------

Dat het belgische koningshuis een pak geld kost dat beter elders zou besteed worden is erg, maar het ergste van al vind ik dat onze toekomstige koning een echte randdebiel is, te dom om te helpen donderen, net zoals zijn broer Laurent. En dan zijn die mannen nog ongelooflijk arrogant ook.
Afschaffen die handel, laat die mensen hun valies pakken en naar Sachsen-Coburg vertrekken - stel je voor, we betalen ons hier blauw om een aantal duitse parasieten te onderhouden.

dan heb je het over die man zonder allures en die zich op werchter als een gewone jan met de pet ( niet aan het protocol denkend ) hielp een auto uit de gracht duwen? ja dat is hem ja.

totaal totaal niet! niemand weet gewoon wat die mensen achter de schermen presteren. mijn pa was onlangs mee met de prinselijke handelsmissie naar zuid-Korea. met een prins verkoop je een miljoen keer beter aldus hem. en dit is dan nog maar een klein voorbeeld.

Als dat zo is dan kunnen we de rekening van het koningshuis vast wel presenteren bij de bedrijven en handelaren die daarvan profiteren....dat is dan ook gelijk de geldkwestie opgelost.

Albert II is wel een een sympathieke, hij heeft me meermaals doen lachen.:D

Filip is een lamlul.

afschaffen lijkt me te radicaal. dotaties inperken en dingen zoals dat daar ga ik mee akkoord

Terug
Naar boven