AndroidHealthClinic

Koolhydraten + Eiwitten

HealthCity

Novice
Waardering
0
Beste mensen ik train al 3 jaar en wil meer op mijn voeding letten.
Ik ben de laatste tijd gelukkig al gezonder gaan eten,dus geen frisdranken,vetten en slechte snacks.

Ik train maximaal,dus om groter te worden,alleen heb ik nog niet echt een lekker voedselschema en weet nog niet helemaal wat ik wel en niet kan eten eigenlijk,dus ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Ik weet dat je voor het trainen energie moet hebben,dus het beste voedsel met veel koolhydraten kunt eten.
Na de training jezelf ff met wat eiwitten volproppen lijkt me :P

Even wat gegevens over mij.
Lengte:1.87
Gewicht:84
Train 3 jaar
redelijk gespierd
train s'middags tussen 2 en 6
3 a 4 x per week.
weekend train ik niet.

Voor het trainen(van 6:00 tot 14:00) eet ik meestal

6 Bruine bolletjes brood met als beleg vleeswaren(kip,rundgehakt)
2 stuks fruit meestal mandarijntjes of banaantjes.
1 stuk ontbijtkoek(normaal)
1 redelijk gevuld kommetje met brinta + handje rozijnen(aangevuld met magere melk)

Ik drink meestal water of energiedrankjes of soms ook appelsap.
1 bakkie koffie s'ochtends bij het opstaan.

15:00 Trainen tot 16:30

17:00 thuis
17:30 Avond eten meestal bestaande uit rijst of groente met vis of vlees.
Onder het avond eten drink ik ook een halve liter proteïne/eiwit shake.

21:30 blikje tonijn
22:00 slapen.

Ik weet dat ik te weinig eet om echt groot te worden,maar wie kan mij ff helpen om wat op te noemen wat ik allemaal het beste voor en na het trainen kan eten.
Graag productnamen enzo,want daar kan ik wat mee.
Bedankt voor de hulp alvast :D
Groetjes HC

eieren, kalkoen,kip, pasta, rijst, melk,vis

heel goeiekoop zijn die bakken kwark/yoghurt als je geen kwark lust
eet deze voor het slapen gaan
verder meer blikjes/zalm tonijn, meer vlees, probeer bij elke maaltijd een eiwitbron te eten
ik zie overigens geen ontbijt, of kijk ik erover?

Je geeft al aan dat je te weinig eet, daar ben ik het zeker mee eens. Anders kun je beter proberen om de grote maaltijden beter te verdelen, dus splitsen. Zorg dat je een stevig ontbijt hebt met veel koolhydraten en eiwitten, bijvoorbeeld 6 sneden roggebrood met kip/kalkoensfilet/pindakaas met 250 gram magere kwark. Multivitaminen zijn ook niet slecht natuurlijk. Na de training meteen whey nemen met dextrose en als het vervolgens nog even duurt voordat je grote maaltijd aan de beurt is nog 250 gram magere kwark eten. En je zegt dat je vetten vermijd, denk eraan dat vetten ook heel belangrijk zijn maar dat je puur moet kijken welke vetten je binnenkrijgt. Zorg dat je voornamelijk plantaardige vetten binnenkrijgt, cashewnoten zijn een hele goede bron hiervoor!

Succes!

nog wat...wees niet bang teveel te gaan eten....

zorg voor 6 maaltijden per dag[trainingshakes niet meegerekend] met minstens 20 gram eiwit, 40 gram koolhydraten[liefst langzame dus brood en eventueel ontbijtkoek zijn makkelijke mogelijkheden] per keer.

zorg verder dat je ook de gehele dag minstens 50 gram meervoudig onverzadigde vetzuren binnenkrijg [het liefst uit vette vis...dit zijn de vissoorten met een A behalve kabeljouw] deze zijn namelijk ook goed voor je hormoonhuishouding en je celwanden etc.

als laatste bereken het aantal kcal dat je nodig hebt op een dag [kun je hier in een sticky wel berkenen] en voeg het verschil in kcal toe met wat hierboven staat met nog wat extra eiwit en koolhydraten en een beetje vet.

makkelijke dingen om 30 gram eiwit in een maaltijd naar binnen te krijgen

voorbeeld 1
pakje kalkoenfilet - aldi - 21 gram eiwit - 72cent
glas melk[250 ml] - aldi - 9 gram eiwit - 9cent

voorbeeld 2
eitje bakken met 3 ei-eiwitten - 20 gram eiwit
glas melk[250 ml] - aldi - 9 gram eiwit - 9cent

voorbeeld 3
half bakje kwark - aldi - 30 gram eiwit - 25 cent

deze kun je dus bv naast je avondeten en ontbijt 4 keer per dag nemen :)
voeg zelf brood,pasta of bv ontbijtkoek eraan toe voor de koolhydraten.

ik maak binnenkort wel een topic in het voedingsgebied hier voor de beginners met meer voorbeelden van maaltijden met voldoende kh,eiwit en vet :)

Je geeft al aan dat je te weinig eet, daar ben ik het zeker mee eens. Anders kun je beter proberen om de grote maaltijden beter te verdelen, dus splitsen. Zorg dat je een stevig ontbijt hebt met veel koolhydraten en eiwitten, bijvoorbeeld 6 sneden roggebrood met kip/kalkoensfilet/pindakaas met 250 gram magere kwark. Multivitaminen zijn ook niet slecht natuurlijk. Na de training meteen whey nemen met dextrose en als het vervolgens nog even duurt voordat je grote maaltijd aan de beurt is nog 250 gram magere kwark eten. En je zegt dat je vetten vermijd, denk eraan dat vetten ook heel belangrijk zijn maar dat je puur moet kijken welke vetten je binnenkrijgt. Zorg dat je voornamelijk plantaardige vetten binnenkrijgt, cashewnoten zijn een hele goede bron hiervoor!

Succes!

plantaardig is niet per definitie goed. die kunnen net zo goed verzadigd zijn.
gewoon ff op etiketjes kijken ;)

• Topic Starter Topic Starter
Kijk eens aan mensen!
Dit zijn nog eens reacties :d
Ik heb het allemaal doorgelezen en weet nu iig wat ik allemaal kan eten wat erg goed is voor het trainen zeg maar.
Zowieso ga ik eraan werken om mijn maaltijden beter te verdelen wat nogal moeilijk is met mijn full time baan,maar kan het proberen.
Heeft niemand hier last van,dat er gewoon te weinig tijd is om 6 x per dag te eten?

Terug
Naar boven