MuscleMeat

Koran lezen

Ano_1984_7

Competitive Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
77
Lengte
1m63
Massa
71kg
Vetpercentage
17%
Wie heeft er eigenlijk wel eens de koran helemaal doorgelezen? Ik ben ermee bezig, maar om eerlijk te zijn, ik kom er niet doorheen. Ik heb ook niet echt het idee dat het boek helemaal (chrono)logisch is en een duidelijke opbouw heeft. Het lijkt mij meer een samenraapsel van wat uitspraken met een losse thematiek (die vooral gaat over het hellevuur, en wee gij die niet gelooft).

Wie heeft er eigenlijk wel eens de koran helemaal doorgelezen? Ik ben ermee bezig, maar om eerlijk te zijn, ik kom er niet doorheen. Ik heb ook niet echt het idee dat het boek helemaal (chrono)logisch is en een duidelijke opbouw heeft. Het lijkt mij meer een samenraapsel van wat uitspraken met een losse thematiek (die vooral gaat over het hellevuur, en wee gij die niet gelooft).
Het boek staat dus synoniem voor de denkwijze van menig gelovige?

Was het nog wel een keer van plan. Ben momenteel met de Bijbel bezig, nou ja, wat onderdelen om mee te beginnen. Die verhalen zijn nog best aardig om te lezen.

Was het nog wel een keer van plan. Ben momenteel met de Bijbel bezig, nou ja, wat onderdelen om mee te beginnen. Die verhalen zijn nog best aardig om te lezen.
Yep, ik vond ze vroeger ook boeiend om te lezen, vooral het oude testament.

Koran niet, maar zou het wel moeten lezen om er een oordeel over te kunnen vellen, instead of met de meute mee te gaan die het beoordelen terwijl ze nog geen zin uit het boek hebben gelezen.

Heb er al een week of 6 een liggen ja. Maar ben er nog niet aan toe geraakt.
Al eens in gebladerd maar snap er geen **** van.
Gewoon 2 kolommen met uitspraken en preken idd, geen verhaal ofzo dat doorloopt zoals de bijbel.

Ik heb hier een soort Engelse vertaling liggen, maar dat ding lijkt zo dun, dus ik vraag me eigenlijk af of het compleet is. Heb het ooit heel snel eens doorgelezen, veel haatdragende en gewelddadige zaken staan erin, afgewisseld met vage teksten die niets lijken te zeggen.

Vond de bijbel een veel leuker sprookjesboek, als kind kon ik wel genieten van die verhaaltjes (vooral omdat er leuke prentjes bij getekend waren :D).

Ik heb hier een soort Engelse vertaling liggen, maar dat ding lijkt zo dun, dus ik vraag me eigenlijk af of het compleet is. Heb het ooit heel snel eens doorgelezen, veel haatdragende en gewelddadige zaken staan erin, afgewisseld met vage teksten die niets lijken te zeggen.

Vond de bijbel een veel leuker sprookjesboek, als kind kon ik wel genieten van die verhaaltjes (vooral omdat er leuke prentjes bij getekend waren :D).

De kinderbijbel ja :D

Ik heb de Bijbel wel helemaal gelezen en wil beginnen aan de Tora maar kan nog geen goede vertaling vinden.

ik heb de koran ook

koran_wipes1%5B1%5D.jpg

Ergens wel grappig dat de koran en bijbel mekaar voor elkaar waarschuwen.

Nee, ik lees geen zaken die me alleen maar onzin kunnen bijbrengen.

ooit voor een college enkele stukken uit moeten lezen, niet meer dan een goeie remedie om labielen de stuipen op het lijf te jagen.

Ik heb de Koran en ook de Bijbel, dat ik alles heb gelezen gaat te ver want dat is niet zo.
Iedergeval je kunt pas een mening hebben over zaken als je je er op zijn minst een (beetje) in hebt verdiept.

Goede site met informatie over de 2 verschillende boeken.

http://www.bijbelenkoran.nl/index.php?lStrTaal=1

• Topic Starter Topic Starter
Ergens wel grappig dat de koran en bijbel mekaar voor elkaar waarschuwen.

De Koran waarschuwt dat de Bijbel 'verziekt' is door menselijke handen, en dat zij daarzelf van gevrijwaard van is, immers het is via Mohammed het directe woord van God en tot die tijd onveranderd gebleven. De bijbel daarentegen kan niet voor de Koran waarschuwen omdat deze eerder is geschreven dan Mohammed bestond. Enige wat Petrus heeft gedaan (en volgens mij Jezus ook) is voor valse profeten waarschuwen, maar of dit op Mohammed slaat moet iedereen zelf uitmaken.

Ik heb overigens zelf laatst nog het nieuwe testament gelezen (kortom het gedeelte dat specifiek voor Christenen is) tezamen met het evangelie van Thomas (hetgeen als niet cannoniek wordt beschouwd door de paus). Wat mij opvalt is dat binnen het Christendom, Jezus heel centraal staat, terwijl dat in de Quran niet zo heel erg is.

Overigens voor de Nederlandse versie online:
http://www.redouan.nl/koran_nl.htm

Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar wie kan door dit boek nu helemaal bedwelmd raken. Dat snap ik echt niet

Om het echt goed te kunnen lezen, moet je eigenlijk eerst arabisch leren.. Wellicht ook wel handig voor op straat in deze tijd. :o

Terug
Naar boven