Volgens mij lezen aanhangers van de koran gewoon wat ze zelf willen lezen.
Je kan een tekst zo vaag schrijven dat het op 1001 verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden. Op zich zeg je als schrijver dus weinig, en als iemand zegt 'dit is een aanmoediging tot haat' kan je gewoon reageren met 'dat is een verkeerde interpretatie'.
Handig, maar wel een leugen. Want uiteindelijk is de vaagheid net de reden waarom mensen 'verkeerd' gaan interpreteren. Duidelijke teksten nodigen niet uit tot verkeerde interpretatie. Dus als er door de koran en islam haat ontstaat, is dat de schuld van de schrijvers en grondleggers van de islam/koran.
Een ander kenmerk is dat er bij de aanhangers elke vorm van kritiek ontbreekt. Blijkbaar is het boek perfect en hoeft er verder geen review geschreven te worden. Terwijl ze dit wel doen voor alle andere zaken die ze lezen en zien.
Klopt dat is ook zo, kom je meteen bij de kern en dat is dat het geloof door de eeuwen heen altijd anders is geïnterpreteerd.
Altijd en alleen uit eigen belang om de wil op te dringen en mensen zo te laten, denken en leven zoals het de machthebbers uitkwam.
Met als vals excuus de Bijbel/Koran.
De Koran is erg onsamenhangend, de teksten zijn niet altijd even duidelijk wat er nu precies mee wordt bedoelt.Waren deze teksten wel gewoon duidelijk dan waren er (illusie) w's niet zoveel misverstanden.Ik zeg illusie want in de Koran staat overigens nergens dat een vrouw een hoofddoek of Boerka moet dragen terwijl dit wel wordt verplicht in streng Islamitische landen.
Het is niet echt duidelijke leidraad van hoe je moet leven want daarvoor zijn de teksten te vaag, dus mensen gaan dan zelf een eigen interpretatie geven aan het geheel.
Als je verschillende Godsdiensten naast elkaar legt en vergelijkt is de Islam nog het meest ongeloofwaardig en zelfs bespottelijk te noemen.
Bij vb de Jehova's Getuigen heeft men het over een 1000 jarig rijk waar iedereen op gelijkwaardige voet met elkaar in harmonie zal leven.Man/vrouw, zwart/blank etc.
Doet er allemaal niet toe of je het wel of niet gelooft het verhaal erachter is leuk bedacht.
De Islam daarentegen is erg op de man gericht, in Allah paradijs wachten er de nodige eeuwige maagden.maw vrij vertaald de kerel kan zich daar een slag in de rondte nken

Wat ervoor de vrouwen is daar lees je niets over, weten ze zelf ook geen antwoord op want ik heb het diverse keren aan Moslims gevraagd.
Een erg egoïstisch puur op de man gericht geloof, terwijl bij andere Godsdiensten iedereen gelijkwaardig zou zijn in het hiernamaals denken de baardapen straks lekker jonge maagden te gaan naaien.(waar komen die overigens vandaan??)
Maar goed de profeet Mohamed deed het ook met een jong kind dus voor wat het dat aangaat...
Dan wordt ernog ijskoud respect verlang voor dit geloof, sorry niet van mijn kant.Het is een achterlijk achterhaald stuk Mythologie wat generatie op generatie wordt opgedrongen door figuren die te stom zijn om zelf echt goed na te gaan denken.
Want elk normaal verstandig mens met gezond verstand kan tot het besef komen dat dit hele verhaal aan alle kanten rammelt.