Fitness Seller

Kraanwater koken voor consumptie

Bezoekers in dit topic

Fallingout

King of Manlets
Elite Member
Relnicht
Lid geworden
18 mei 2014
Lengte
1m89
Massa
95kg
Vetpercentage
18%
Ik heb stage gelopen bij het waterzuiverings bedrijf dat het drinkwater voor noord holland, delen van zuid holland en delen van utrecht zuiverd.

Als er een ding is waar ik niet aan twijfel dan is het de zuiverheid van het drinkwater hier.

Het kraanwater hier is dan ook schoner dan bijna elk ander land in de wereld.

Als er nog sporen van vervuiling in jouw drinkwater zit ga je het er sws niet uit krijgen door het te koken. ( mits jouw leidingen in orde zijn)

haaii

Freaky Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
28 apr 2010
Even fluoride hypothese ontkrachten: koken verhoogd de concentratie lichtjes; omdat fluor niet evenredig wegdampt met het water waardoor je met minder water en dus een relatief hogere fluoride waarde zit.

Wel gaat chloor weg. dit wordt gebruikt om water te ontsmetten. Maar bij de filteringsprocessen ontgaat een deel van de chloor voorbij aan het filtermechanisme. Dit kan invloed uitoefenen op je darmflora. Maar kan me niet uitspreken over de gevolgen hiervan. Met koken gaat het dus wel, hoewel een nachtje op kamertemperatuur* afdoende moet zijn. ;)

*Chloride heeft een laag damppunt.

OP
B

beeckb

Novice
Lid geworden
24 mrt 2016
Lengte
1m85
Massa
93kg
waarom ik mijn water kook is simpel, omdat schoon niet schoon is. schoon drinkwater mag een bepaald percentage slechte stoffen bevatten als we er maar niet meteen aan dood gaan dan is het goed volgens de wet en zo werkt het met al ons eten ook wat de mens verzonnen heeft wat je kan eten. ik geloof ook niet zo in flessen water de enige die ik vertrouw is spa maar vind ik te duur daarom koken.
en ik weet ook niet precies wat er allemaal in zit maar ik heb alleen het idee dat ik me er beter van ga voelen..

er blijft wel veel vieze bruine aanslag in mn waterkoker zitten, is dat kalk? is kalk niet slecht? kan je niet verkalken van binnen? als je na het douche niet afdroogt dan verkalkt je hoofd toch ook? krijg je roos?

AboveAndBeyond

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
6 sep 2014
Lengte
2m01
Massa
107kg
Vetpercentage
12%
waarom ik mijn water kook is simpel, omdat schoon niet schoon is. schoon drinkwater mag een bepaald percentage slechte stoffen bevatten als we er maar niet meteen aan dood gaan dan is het goed volgens de wet en zo werkt het met al ons eten ook wat de mens verzonnen heeft wat je kan eten. ik geloof ook niet zo in flessen water de enige die ik vertrouw is spa maar vind ik te duur daarom koken.
en ik weet ook niet precies wat er allemaal in zit maar ik heb alleen het idee dat ik me er beter van ga voelen..

er blijft wel veel vieze bruine aanslag in mn waterkoker zitten, is dat kalk? is kalk niet slecht? kan je niet verkalken van binnen? als je na het douche niet afdroogt dan verkalkt je hoofd toch ook? krijg je roos?
Volgens mij kun je beter eens met een psychiater in gesprek gaan.

Trium

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
15 feb 2011
Lengte
1m88
Massa
121kg

Nee. Nee. Ja maar Nee. Nee. Nee.

Nog meer vragen?

haaii

Freaky Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
28 apr 2010
Water droogt uit. Oxymoron maar 't is zo. En dat bruine zijn twee andere mineralen. Kga nie opzoeke welke. Ben duizelig. Maar meeste elementen verwijder je niet via koken.Enkel diegene met laag een lager damppunt.

OP
B

beeckb

Novice
Lid geworden
24 mrt 2016
Lengte
1m85
Massa
93kg
Nee. Nee. Ja maar Nee. Nee. Nee.

Nog meer vragen?
nee ik ga over tijdje weer kraanwater drinken en kijken of ik die bultjes weer terug krijg, dan weet ik genoeg dankje

Fallingout

King of Manlets
Elite Member
Relnicht
Lid geworden
18 mei 2014
Lengte
1m89
Massa
95kg
Vetpercentage
18%

Jijwatmaat :roflol:

het is waar dat kraanwater een bepaald percentage vervuiling mag hebben.
maar dat is zodanig laag dat het niet ongezond is zelfs in overmatig gebruikt.

buiten dat zit het water hier ver onder die marges.

niet alleen dat, weet jij wel wat koken met water doet?
het dood bacteriën, het verwijderd verder alleen maar een klein deel van de vervuiling, namelijk het deel dat verdampt op een lagere temperatuur dan water.
alle andere vervuiling haal je niet uit water door het te koken.

nog een ander leuk feitje, weet je wat ook '' een bepaald percentage slechte stoffen mag hebben'' zoals jij het zegt.

alles

lucht
eten
water
je moeder

er is bvb ook overal op de wereld radioactieve straling aanwezig, alleen in zulke kleine hoeveelheden dat het in onze levensduur niet of nauwelijks schadelijk effect heeft.

Laatst bewerkt:

Gebru1ker

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
25 mrt 2013
Lengte
1m85
Massa
90kg

uh maar als je het kookt, blijft het toch in het water zitten, tenzij je de damp opvangt en daarna laat condenseren?

OP
B

beeckb

Novice
Lid geworden
24 mrt 2016
Lengte
1m85
Massa
93kg
Jijwatmaat :roflol:

het is waar dat kraanwater een bepaald percentage vervuiling mag hebben.
maar dat is zodanig laag dat het niet ongezond is zelfs in overmatig gebruikt.

buiten dat zit het water hier ver onder die marges.

niet alleen dat, weet jij wel wat koken met water doet?
het dood bacteriën, het verwijderd verder alleen maar een klein deel van de vervuiling, namelijk het deel dat verdampt op een lagere temperatuur dan water.
alle andere vervuiling haal je niet uit water door het te koken.

nog een ander leuk feitje, weet je wat ook '' een bepaald percentage slechte stoffen mag hebben'' zoals jij het zegt.

alles

lucht
eten
water
je moeder

er is bvb ook overal op de wereld radioactieve straling aanwezig, alleen in zulke kleine hoeveelheden dat het in onze levensduur niet of nauwelijks schadelijk effect heeft.
ik weet niet precies wat koken met water doet want ik weet niet wat er in mijn water zit

Naar boven