MuscleMeat

Kracht Training[<18]

3x per week onderstaande oefeningen, vb maandag A, woensdag B, vrijdag A. en de week erna, B,A,B

A:
Squat
Bench Press
Deadlift

B:
Squat
Military Press
pull ups 5x5 reps

Begin met gewichten waar je 3 keer 12 reps mee kunt maken (om de oefeningen een beetje gewoon te worden),
de 2de week verhoog je tot een gewicht waar je 3x10
week erna 3x8
week erna 3x5 en altijd 3x5 aanhouden, en gewicht verhogen wanneer je voelt dat je hoger kan gaan

Je zal (zeker in het begin) een enorme krachttoename krijgen
probeer bij de squat en deadlift ook begeleiding te vragen aan een ervaren persoon, er is niets zo slecht voor je lichaam als een slecht uitgevoerde squat en deadlift.

succes

edit: als je nog nooit getraint hebt, zullen de pull-ups waarschijnlijk niet lukken, dan moet je gewoon dagelijks enkele reps maken totdat je 5x5 reps kunt maken
heb het zelf ook ondervonden dat wanneer ik begonnen was met pullups dat mijn kracht enorm was toegenomen.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt!:)
edit: haha:) klopt! ik zal je raad opvolgen!

Laatst bewerkt:
Is niet nodig om een goede bokser te worden gewoon op boksen gaan. je kan wel etr ondersteuning een beetje krachttraining erbij doen. Maar niet in 1 x met alles beginnen. Zou eerst paar x in de week boksen en dan langzamerhand als je lichaan daar wat aan gewend is wat krachhtraining ebrij gaan doen

Is niet nodig om een goede bokser te worden gewoon op boksen gaan. je kan wel etr ondersteuning een beetje krachttraining erbij doen. Maar niet in 1 x met alles beginnen. Zou eerst paar x in de week boksen en dan langzamerhand als je lichaan daar wat aan gewend is wat krachhtraining ebrij gaan doen

Inderdaad. Snelheid solves.

• Topic Starter Topic Starter
-

Laatst bewerkt:
Nee. Snelheid heb je of heb je niet.

Nee. Snelheid heb je of heb je niet.

Dat is niet helemaal waar. Ik doe zelf ook aan MA en doe ook af en toe boksen. Ik ging me erin verdiepen etc.

Voor snelheid hoef je niet perse je triceps te trainen.
Er zijn 2 verschillende soorten snelheden: 1) = reactie snelheid 2) = spier snelheid

Voor reactie snelheid, moet je simpelweg met een partner werken. Dan moet je bijv. pads zo snel mogelijk slaan wanneer hij ze in een richting doet. Dit ga je zowiezo wel doen met boksen.

Voor spier snelheid moet je gewoon simpelweg zo snel mogelijk op een bokszak/pads slaan, en dat blijven oefenen. Sprinten kan je ook wel helpen met snelheid opbouwen. Probeer dan bij het rennen/sprinten je armen goed te gebruiken, en niet zomaar laten hangen.

Ontwikkel techniek vooraf snelheid, snelheid vooraf kracht, kracht vooraf uithoudingsvermogen.

De een is nou eenmaal sneller als de andere, je kan het wel tot een bepaald niveau brengen maar dat kan iedereen. Bijvoorbeeld stoten met gewichten.

Tuurlijk is de een wel sneller dan de ander. Maar dat is dus idd tot een niveau te brengen, maar het is wel beperkt. Maar het is echt wel te beinvloeden.

En stoten met gewichten is NIET goed Het brengt alleen maar blessures in je pols dus dat moet je niet gaan doen.

Tuurlijk is de een wel sneller dan de ander. Maar dat is dus idd tot een niveau te brengen, maar het is wel beperkt. Maar het is echt wel te beinvloeden.

En stoten met gewichten is NIET goed Het brengt alleen maar blessures in je pols dus dat moet je niet gaan doen.

Als dat voor één iemand geldt wil het nog niet zeggen dat het voor iedereen slecht is. Zelfs bij de Nederlandse top teams stoten ze met gewichten.

Als een bodybuilder 250 kg lift, wil dat toch niet zeggen dat ik dat ook moet doen? Die bodybuilder traint al zoo lang en is ervaren/sterk etc etc.
Je moet thaiboy niet gaan vergelijken met een NL top team.

En het is niet een zelf ervaring, maar gewoon iets algemeen bekend in de MA wereld. Het is slecht voor je polsen, vooral als je als beginner meteen gewichten pakt en ermee gaat stoten. Als je met gewichten gaat stoten, en je hebt een stoot gemaakt, dan wil die gewicht nog doorgaan(zwaartekracht), terwijl je arm is gestopt, en dat is slecht voor.

Maarja dat die NL top teams het doen, ik weet het niet, ik heb het nog nooit eerder gezien, dat ze dat doen. Maarja ookal zouden ze het doen, zoals ik al eerder zei, die gasten hebben al zoveel jaar ervaring met alles...

Terug
Naar boven