Fitness Seller

Nieuws Kraken definitief verboden

Peiling Peiling Hoe staan jullie tegenover deze wet?

• Totaal stemmers
    62
Krakers... Kheb er geen woorden voor.

Iemand heeft kort geleden een huis gekocht aan de badhuiskade in Den Haag(De weg die lijnrecht naar het Kurhaus loopt) en helemaal gerenoveerd. Het huis ziet er fantastisch uit, nu zit het vol met krakers omdat hij het niet snel genoeg heeft kunnen verkopen...

De villa zit propvol met krakers en de tuin vol met slaaptenten... Elke week luidruchtig feestvieren... Wat een stelletje losers zeg.

Haha natuurlijk kom je met een motivational poster uit de middeleeuwen, had ook geen verstandigere retoriek verwacht om eerlijk te zijn.
Als je een beetje naar mijn posts kijkt dan zul je zien dat ik niet alles wat niet binnen mijn straatje past aanmerk als forumvervuiling. Indien jij genoeg hersencellen zou hebben om jouw discriminatieve posts op een subtielere en genuanceerdere manier op het scherm te krijgen, dan had ik je misschien nog gevalideerd met inhoudelijke posts. Helaas zorgt jouw schreeuwerige manier van je mening verkondigen voor zulke slechte stukken tekst dat het niet om aan te zien is. Jouw apathie ten opzichte van éénieder die anders denkt dan jij is er debet aan dat je posts totaal niet aansprekend zijn.
Dus toen ik deze laatst post van jou las voelde ik mij gedwongen om te bedelen om een permban, om zo mijn netvlies te behoeden voor verdere infantiele, discrimatoire en ongenuanceerde lappen tekst.
Een paar sTfoutjes, maar je bent goed op weg om in de DBB-intellectuelen hall of fame opgenomen te worden. Ga zo door, "beginnerbb", hahaha.

Opdonderen met die lui , stel alternatieve boom knuffelaars die andermans pand onrechtmatig verbouwen c.q. slopen.

Krakers mogen ze van mij kapotschieten:D

Dat is toch bizar simpel op te lossen? Vaardig een simpele, transparante regel uit: een gebouw mag nooit langer dan 5 jaar leeg staan. Doet het dat wel, dan komt het automatisch in handen van de gemeente tegen betaling van slechts 50% van de WOZ waarde van het 5e jaar. Moet je kijken hoe snel het dan verkocht kan worden.

Ten eerste vraag ik me af of dit zo werkbaar is en ten tweede of het zoveel verschilt van kraken. Persoonlijk vind ik de 'antikraak' (vastgoedbeheer) wel een goed initiatief. Gekraakte woningen zijn vaak bar slecht onderhouden en dat is in feite ook een wandaad in een tijd van woningnood (bij ironisch genoeg veel leegstand). Aan de andere kant vind ik dat ook geen reden om kraken te verbieden, dat is een persoonlijke verdienste. (volgens mij ben je een meritocraat? :D)
Ik vind het echter wel een raar idee om 'niets' voor je woning te hoeven betalen. Ik loop wekelijks enkele keren langs een kraakpand met daarop de leus 'tegen het kapitalisme'. Maar zonder dat kapitalisme zaten jullie niet in dat pand, denk ik dan. Dat had wellicht niet eens bestaan.

Anyway: vastgoedbeheer wat mij betreft.

Een paar sTfoutjes, maar je bent goed op weg om in de DBB-intellectuelen hall of fame opgenomen te worden. Ga zo door, "beginnerbb", hahaha.

Mijn dank is groot "guardian", dat ik zo'n compliment van u mag ontvangen doet mijn e-ego goed.

---------- Toegevoegd om 23:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:17 ----------

Ik kan toch niet heel veel anders concluderen uit:

Silentio maakte er een grap over, ik ging daarop door. Dat betekent niet dat ik het goedkeur, maar kan begrijpen dat je het zo opvat.

---------- Toegevoegd om 23:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:18 ----------

Haha idd, zie hem zijn best doen om "intellectueel" over te komen. Hij heeft zij nieuwe passie gevonden :D

Ik moet toegeven dat ik er genoegen in schep om teksten neer te zetten die taaltechnisch wat verder gaan dan het ordinaire gebrul dat vaak van mijner zijde komt op momenten waar ik minder tijd heb.

---------- Toegevoegd om 23:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:24 ----------

Ten eerste vraag ik me af of dit zo werkbaar is en ten tweede of het zoveel verschilt van kraken. Persoonlijk vind ik de 'antikraak' (vastgoedbeheer) wel een goed initiatief. Gekraakte woningen zijn vaak bar slecht onderhouden en dat is in feite ook een wandaad in een tijd van woningnood (bij ironisch genoeg veel leegstand). Aan de andere kant vind ik dat ook geen reden om kraken te verbieden, dat is een persoonlijke verdienste. (volgens mij ben je een meritocraat? :D)
Ik vind het echter wel een raar idee om 'niets' voor je woning te hoeven betalen. Ik loop wekelijks enkele keren langs een kraakpand met daarop de leus 'tegen het kapitalisme'. Maar zonder dat kapitalisme zaten jullie niet in dat pand, denk ik dan. Dat had wellicht niet eens bestaan.

Anyway: vastgoedbeheer wat mij betreft.

Ik blijf met de vraag of anti-kraak zo succesvol zal zijn als kraak bij wet verboden wordt. Navy merkte al terecht op dat kraak niet de enige reden is om anti-kraak in het leven te roepen, maar is het niet één van de grootsst stimuli.

Terug
Naar boven