AndroidHealthClinic

Krakende gewrichten

Apocalyp

Dutch Bodybuilder
Waardering
73
Lengte
1m93
Massa
101kg
Beste bb'ers,

Ik heb de laatste tijd vaak last van krakende gewrichten/botten.. Om de 5 stappen die ik zet kraakt er wel iets, een soort knappend geluid, meestal in mijn voet/enkel.. Wat is dit en hoe kan dit? En kan ik hier iets tegen doen?

Gr, apocalyp ;)

Eigenlijk moet je naar de dokter gaan omdat het van alles kan zijn. Je spieren kunnen vast zitten, er kan iets mis zijn met je gewrichten, maar het kan ook een zenuw zijn die klem zit.

Eigenlijk moet je naar de dokter gaan omdat het van alles kan zijn. Je spieren kunnen vast zitten, er kan iets mis zijn met je gewrichten, maar het kan ook een zenuw zijn die klem zit.

Niet dus.

Krakende gewrichten wilt niets zeggen. Meestal is dat gewoon gas dat ontsnapt uit het gewricht bij het bewegen.
Tenzij je pijn hebt bij het kraken kan je best naar de dokter gaan. Ook blokkages zijn een indicatie om er mee naar de dokter te gaan.
Voor de rest zou ik niet te veel zorgen maken. Mijn tenen kraken bijna altijd als ik stap.

Laatst bewerkt:
Een maat van mij had last van gekraak bij zijn kaak. Het was een zenuw dat klem zat. Daar krijg je medicijnen voor. Wat adviseer je hem dan?

dokter

Terug
Naar boven