Fitness Seller

Krav Maga leren na je 40e ?

  • Topic starter Inb4
  • Startdatum
  • Reacties 76
  • Weergaven 9K
  • Volgers 14

Bezoekers in dit topic

echt vechten leer je pas in full contact wedstrijden of door veel op "straat " te vechten ,

alleen trainingen zijn zinloos als je nooit onder spanning / angst / echt geweld heb moeten presteren ,


je moet leren incassseren ,rustig blijven, je technieken blijven beheersen en uitvoeren ,dit is

100% anders dan in welke training dan ook nagebootst kan worden,


of je een geduchte tegenstander bent hangt niet af van je technieken maar van je hart,

nooit opgeven en bereid zijn tot de kill en dat heb je of dat heb je niet


(ik had ongeveer 10 wedstrijden nodig om van deze spanning af te komen )


mocht ik alles overdoen had ik voor MMA gekozen ,destijds Pancreas (Bas Rutten)
 
Laatst bewerkt:
Pancrase bedoel je, pancreas is je alvleesklier:D
 
Je kan beter niet op vechtsport gaan rekent de rechter je alleen maar zwaarder aan
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Beste is geweld te vermijden, en verbale kunsten te leren. Wil je graag op een sport in deze richting ga op BJJ, effectiever dan krav maga. Doe er boksen naast en je staat je mannetje gegarandeerd.

PS voor je goed bent in BJJ en boksen ben je jaren verder, hoeveel kunnen er geen fatsoenlijke directe plaatsen (of uberhaupt stoten)? Heel veel. Dan gaat krav maga sneller. Daarom heeft het ook mede een zekere aantrekkingskracht denk ik.
 
I'm a lover not a fighter

:sad:
im-a-lover-not-a-fighter-but-im-also-a-fighter-so-dont-get-any-ideas.jpg
 
Ik heb afgelopen vakantie ook weer eens na 15 jaar wat op
een bokszak geslagen en geschopt, alle fantasieën ten spijt
die ik had op de weg naar de sportschool is het allemaal
niet veel soeps meer ,deed zelfs een beetje auw :roflol:
 
Pencak silat misschien ook eens gaan proberen

En wat wettige zelfverdediging betreft, ik heb al verschillende agenten horen zeggen: beter 2 jaar in de cel, dan in een kist
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Pencak silat misschien ook eens gaan proberen

En wat wettige zelfverdediging betreft, ik heb al verschillende agenten horen zeggen: beter 2 jaar in de cel, dan in een kist

Edgy.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Je maakt me benieuwd waarom je zo snel in staat wil zijn om in 1-1 situatie je te kunnen verweren... Je kan ook altijd beroep doen op de DBB knokploeg als je ruzie hebt :)

Tja toch een kwestie van "in geval van nood wat zekerder zijn dat ik mijn mannetje kan staan", ik heb ooit wel eens gemat echter dat was puur vanuit impulsen.
Niet vanuit enig bewustzijn.
Dan heb je natuurlijk geen controle, laat staan als je een vechtsporter tegenover je hebt staan.
 
, laat staan als je een vechtsporter tegenover je hebt staan

met een echte vechtsporter zal je nooit ruzie krijgen ,ik moet er in ieder geval niet aan denken om vol gas op een ongetraind iemand in te slaan




mijn linkse is dodelijk en voor mijn rechtse ben ik zelf bang
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Zou ik niet zo zeker van zijn, mannelijk ego is iets raar


uitzonderingen zijn er altijd ,ego plus aas is ook zoiets ,Badr Hari en Dick Vrij,


het zijn verder vooral de "recreanten" die zich laten gelden tijdens het uitgaan,

zelfs in de gym moeten ze nog interessant doen voor de spiegel met schaduwboksen en dan vooral heel gevaarlijk kijken
 
Tja toch een kwestie van "in geval van nood wat zekerder zijn dat ik mijn mannetje kan staan", ik heb ooit wel eens gemat echter dat was puur vanuit impulsen.
Niet vanuit enig bewustzijn.
Dan heb je natuurlijk geen controle, laat staan als je een vechtsporter tegenover je hebt staan.

Dat gevoel krijg je er imo met een jaartje Krav Maga ook niet uit, dat vechten vanuit impulsen. Volg zelf al een tijdje Krav Maga omdat het me het meest toepasselijke leek voor m'n portiersbaan en er zitten ook bij ons wel wat oudere mensen, dat kan ook prima. Als je het alleen wilt gaan doen omdat degene met wie je ruzie hebt gemaakt nu een vechtsporter blijkt te zijn zou ik overigens gewoon een blaffer aanschaffen :)
 
Dat is best klote. Ben je best sterk en zou je het winnen van 9 van de 10 kerels, heb je net een buurman waar mee een ruzie dreigt te escaleren en kom je er achter dat hij het ver heeft geschopt in een of andere vechtsport.

Ik zou 5 Boerboels aanschaffen en dat jaren trainen om partij te kunnen bieden lekker laten zitten. De wolf is ook weer in Nederland, misschien zijn deze ook al te krijgen via het dark web?

Een vechtsport moet je doen omdat je het leuk vind. Niet om een ander in elkaar te kunnen meppen tijdens een ruzie.
In hoe verre zou een vechtsport je helpen in een levensbedreigende situatie, hoe groot is die kans? Bij een "normale" ruzie krijg je een knal en ga je k.o. of gaat de ander. Sta je weer op en heb je een weekje hoofdpijn. Laat dat in een normaal leven eens in de 10-20 jaar gebeuren? Lijkt me het trainen niet waard.

Krijg je een ruzie met een gek of een stel gekken dan gaat je vechtsport het niet redden tegen 5 man of nog erger wapens in het spel.

Enige situatie die ik kan bedenken is een ruzie tegen een messentrekker die je daadwerkelijk zou willen vermoorden en de vechtsport geeft je net een voordeel wat je leven red. grote kans dat je dit mee gaat maken en daardoor als winnaar uit de bus komt? Als je daar bang voor bent kan je beter zelf ook een wapen dragen. Als je zelf een ruzie zoeker bent ja dan is er zeker een reden om op vechtsport te gaan, maar denk dat een gemiddeld persoon toch niet jaarlijks ligt te rollen bollen op straat of ben ik een beetje wereldvreemd?
 
Laatst bewerkt:
echt vechten leer je pas in full contact wedstrijden of door veel op "straat " te vechten ,

alleen trainingen zijn zinloos als je nooit onder spanning / angst / echt geweld heb moeten presteren ,


je moet leren incassseren ,rustig blijven, je technieken blijven beheersen en uitvoeren ,dit is

100% anders dan in welke training dan ook nagebootst kan worden,


of je een geduchte tegenstander bent hangt niet af van je technieken maar van je hart,

nooit opgeven en bereid zijn tot de kill en dat heb je of dat heb je niet


(ik had ongeveer 10 wedstrijden nodig om van deze spanning af te komen )


mocht ik alles overdoen had ik voor MMA gekozen ,destijds Pancreas (Bas Rutten)

Wat is er met je pancreas? Pancrase had ik ook willen doen maar in Be niet zo veel opties hiervoor.
 
Iemand die goed is in een vechtsport ga je met je 1 jaartje jammer genoeg niet te baas krijgen.

En 2 x de week trainen is wat weinig imo.
 
Tja toch een kwestie van "in geval van nood wat zekerder zijn dat ik mijn mannetje kan staan", ik heb ooit wel eens gemat echter dat was puur vanuit impulsen.
Niet vanuit enig bewustzijn.
Dan heb je natuurlijk geen controle, laat staan als je een vechtsporter tegenover je hebt staan.

Hier ga je er met 1 jaartje van 2 x de week niet mee komen vrees ik.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Back
Naar boven