XXL Nutrition

Kritiek, opmerkingen en advies gevraagd

BB General

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
84kg
Hi Guys,

Ik zou graag wat kritiek, opmerkingen en advies willen vragen m.b.t. de volgende schema's. Gegegevens die zijn gebruikt met het maken van de voedingsschema zijn de volgende:

- Leeftijd: 21
- Lengte: 1.78
- Gewicht: 86 KG
- Vetpercentage: +/- 22 % (Niet betrouwbaar, schatting)
- Doel: Cutten naar 10/12 %
- Dagelijkse behoefte aan kcal met de Harris en Benedict formule incl. 40% arbeidstoeslag: 2788 Kcal.
Bron: http://www.afvallen-voeding.nl/energie/harrisbenedictformule.php

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Uploaded with ImageShack.us

Deze voedingsschema i.c.m met de volgende trainingsschema.

Ik heb geen oefeningen bij KT gezet. Cardio = Hardlopen op de band, steppen, fietsen en roeien.

Alles is welkom zolang anderen en ik er profijt van hebben.
Alvast bedankt.

Voeding ziet er netjes uit.

Training: Schouders na borst en dan weer rug na schouders. Lijkt me niet ideaal of heb je er geen last van?

• Topic Starter Topic Starter
Dank je, klopt foutje gemaakt. Het moest Borst, Rug en dan Schouders zijn.

Ziet er goed uit, ik zou het gewoon een tijdje proberen en kijken hoe het gaat, val je niet af dan zul je intenser moeten cardioen of toch wat minder eten.
Tip: Let ook op wat je drinkt, sappen en frisdranken bevatten enorm veel suiker, probeer het te houden bij water thee, en evt magere melk voor shakes.

@ Rixos.
Dank je wel. Ik ben inderdaad vergeten om het erbij te zetten. Whey mix ik met water.
Totale hoeveelheid water die ik van plan ben om te drinken per dag is 3 liter. Buiten dat niks anders.

@ OMF. In principe zijn het er 2. Alleen heb ik de hoeveelheid van 1 shake verdeeld over 2 shaken die ik in ga nemen rondom me training. Ik heb idd gedacht aan wat groente, een klein hoeveelheid +/- 100 gram broccoli of aardappelen die ik mee zal eten met 1 van me maaltijden rondom 17:00 of 21:00.

Zou inderdaad bij die vis/kip-maaltijden groeten toevoegen. Wheyshake voor de training eruit.

Voor de rest ziet het er zeer goed uit.

Ik heb behoefte aan 1994,38 Kcals als ik de hele dag niks zou doen dan alleen zitten. Ik heb wat aanpassingen gedaan aan mijn schema met name de hoeveelheden bij sommige maaltijden en heb ik volkoren brood vervangen door brocolli. Ik kom met dit schema op een totale kcal van 2433 en mijn doel is cutten naar 10 % met de volgende voedingsschema en trainingsschema.

&

Training lijkt mij persoonlijk zwaar overdreven... zo overtrain je je ledematen.
Ik zou eerder voor split schema gaan of 3x pw Full body.... 60 minuten borst, schouders of wat dan ook heeft totaal geen zin.

Check anders even goed de sticky's bij trainingsschema's.

Wat is een goede Ekv verhouding voor in de cut. Ik lees namelijk zo veel maar ik merk dat ik daardoor ontzettend veel tegenstrijdende vragen krijg in mij kop.

Welke E K V verhouding adviseren jullie mij? En Ik ben maar niet zeker over het dagelijkse behoefte aan kcal. Ik zit namelijk ontzettend veel ook op mijn werk en als ik de Harris Benedict formule gebruik om mijn dagelijkse behoefte uit te rekenen kom ik op 1994 kcal. Dit is berekend met mijn huidige gewicht (86) dus niet met mijn vet vrije massa.

Ik heb nu zo hier en daar wat bewerkt in mijn schema. Ik heb de brood vervangen door brocolli en heb de rijst weggehaald na de training om zo min mogelijk kh binnen te krijgen en om zoveel mogelijk vet te branden (informatie vanuit de sticky's).

Mijn vraag is heb ik te weinig kcal berekend en hoe zit het met mijn ekv verhouding. Wat raden jullie mij aan. Kan iemand mij aub helpen. Dit is mijn nieuwe schema:

http://imageshack.us

Iemand..??

Training lijkt mij persoonlijk zwaar overdreven... zo overtrain je je ledematen.
Ik zou eerder voor split schema gaan of 3x pw Full body.... 60 minuten borst, schouders of wat dan ook heeft totaal geen zin.

Check anders even goed de sticky's bij trainingsschema's.

Elke dag trainen kan wel en heeft ook wel zin, maar niet voor beginners of iets gevorderden.
Je maakt als beginner meer resultaat als je een goede split maakt van 3 dagen maximaal 4, als je maar steeds voldoende rust tussen de trainingsdagen houdt.
Elke dag kan alleen als alles klopt en je meer gevorderd bent.
1 spier/groep pakken een uur lang, tja,....kan wel, maar in een split dus niet.
Elke dag trainen dan zal je al aan de verboden middelen moeten om optimaal effect te hebben.

Ik zou het een tijdje even wat rustiger aan doen in een 3daagssplit en na de KT wat cardio doen.
De KT 45 minuten en de cardio aansluitend 20 tot 30 minuten.

De voeding is verder wel prima dacht ik zo.

Laatst bewerkt:
elke dag trainen kan wel en heeft ook wel zin, maar niet voor beginners of iets gevorderden.
Je maakt als beginner meer resultaat als je een goede split maakt van 3 dagen maximaal 4, als je maar steeds voldoende rust tussen de trainingsdagen houdt.
Elke dag kan alleen als alles klopt en je meer gevorderd bent.
1 spier/groep pakken een uur lang, tja,....kan wel, maar in een split dus niet.
Elke dag trainen dan zal je al aan de verboden middelen moeten om optimaal effect te hebben.

Ik zou het een tijdje even wat rustiger aan doen in een 3daagssplit en na de kt wat cardio doen.
De kt 45 minuten en de cardio aansluitend 20 tot 30 minuten.

De voeding is verder wel prima dacht ik zo.

+1

Wat is een goede Ekv verhouding voor in de cut. Ik lees namelijk zo veel maar ik merk dat ik daardoor ontzettend veel tegenstrijdende vragen krijg in mij kop.

Welke E K V verhouding adviseren jullie mij? En Ik ben maar niet zeker over het dagelijkse behoefte aan kcal. Ik zit namelijk ontzettend veel ook op mijn werk en als ik de Harris Benedict formule gebruik om mijn dagelijkse behoefte uit te rekenen kom ik op 1994 kcal. Dit is berekend met mijn huidige gewicht (86) dus niet met mijn vet vrije massa.

Ik heb nu zo hier en daar wat bewerkt in mijn schema. Ik heb de brood vervangen door brocolli en heb de rijst weggehaald na de training om zo min mogelijk kh binnen te krijgen en om zoveel mogelijk vet te branden (informatie vanuit de sticky's).

Mijn vraag is heb ik te weinig kcal berekend en hoe zit het met mijn ekv verhouding. Wat raden jullie mij aan. Kan iemand mij aub helpen. Dit is mijn nieuwe schema:

Vinden jullie de aantal kcal inname en E K V verhouding in combinatie met mijn lengte en gewicht gegevens goed?

Iemand???

ziet er thans niet slecht uit!

Heeft er niemand echt iets te zeggen over de totale kcal behoefte die ik heb berekend in mijn schema en de ekv verhouding die hierin is toegepast?

Gewoon 10-20% onder je verbruik per dag gaan. En dat is dan nog met alle activiteit die je dagelijks doet meegerekend. Van belang is dat je alles meerekent, dus ook als je bv naar school fietst ofzo. Verder reken je niet alleen voor de cardio calorieverbruik maar ook voor de KT. Over dat gehele totaal trek je zo'n 10-20% af en dan heb je een cutschema waar je niet op zal gaan crashen. Over EKV-verhouding weet ik niet zo veel maar ik dacht dat een 40 40 20 goed was voor de cut.

Verder zou ik idd overwegen je trainingsschema grondig om te zwaaien. Elke dag 60 minuten op 1 spiergroep doorgaan, what the hell. Hoeveel oefeningen doe jij dan zoal voor je borst bv ? Imo totale overkill, op den duur breek je je eigen spieren gewoon terug af.

@Schoot, allereerst thx voor je reactie.
Mijn trainingsschema is al veranderd. Ik doe nu aan 4 x KT per week en minimaal 4 x per week Cardio. Maar over dat extra calorieverbruik bijtellen daar zit ik heel erg mee. Mijn behoefte als ik heel de dag zou zitten zit op +/- 2000 Kcal. Ik fiets af en toe naar mijn werk op normale snelheid, dat duurt zo een 30 minuten per dag en ik doe dus 4 x per week aan cardio en KT.

Ik ben sinds vorige week dinsdag begonnen met cutten, ik woog toen 65.? KG en nu weeg ik 63 KG. Ik begrijp natuurlijk dat daar niet alles vet van is maar meerendeels vocht etc. Ondanks ik me dus ietsjes droger zie staan in de spiegel ben ik toch bang dat ik spiermassa verlies met dit schema (2100 Kcal en een lage kh verhouding). Dus me totale kcal behoefte, ik kom er gewoon niet uit.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven