AndroidHealthClinic

Kritische blik gevraagd op voeding en training

icesurfer

Novice
Waardering
0
He mannen,

Willen jullie zo vriendelijk zijn hier eens kritisch naar te kijken.

Ben 32 jaar,1.69m, 71 kilo, 18.3%BF (stroompuls weegschaal, heb sinds een week een huidplooi meter maar dit is zo makkelijk nog niet merk ik)
Ben door slecht dieten(1400Kcal) en 3 dagen in de week 30min HIIT cardio en en 30min fullbody machine KT in 5 maanden 20 kilo afgevallen maar wil nu echt af van de zwembandjes. Ook is er een groot gebrek aan volwassen spieren. Ik wil het liefst naar een BF tussen 10 en 12. Absoluut prioriteit in BF omlaag te brengen, behoud of zelfs gain in spier zou mooi zijn(ja, ik weet dat je dan goede genen moet hebben;)) Heb veel gelezen en ben tot de bijgevoegde voeding-en train schema gekomen. Onderhoud staat op 2516Kcal (Katch-McArdle)

Alle opmerkingen en tips zijn welkom, ik wil dit zeer serieus gaan aanpakken en knallen met die handel.

Alvast bedankt voor de reacties.

Bijlagen

Trainingsschema, niks op aan te merken.

Voedingsschema ziet er ook prima uit, goede verhoudingen en product keuze. goed over nagedacht :thumbs: Wat nog beter zou kunnen is de gebakken aardappelen vervangen voor gekookte of rijst/volkoren pasta. gebakken aardappelen hebben namelijk een hoog GI (glycemische index). Koffie misschien zwart drinken? zeker het kopje koffie 's avonds zou ik een alternatief voor zoeken.

Ik zou trouwens niet meer dan 500kcal onder je onderhoud gaan zitten aangezien je veel sport, je wil toch geen droge massa inleveren? ;)

Succes

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reactie Ace.

Het is ook lekker te doen m'n trainschema:D
thx, fijn om te horen.

Wat nog beter zou kunnen is de gebakken aardappelen vervangen voor gekookte of rijst/volkoren pasta.
Gebakken aardappelen eet ik ook niet iedere dag, schil ze voor 2 dagen, 1 dag gekookt 1 dag gebakken. Dan toch maar eens 2 keer in de week voor de rijst gaan. (basmatie is de beste begrijp ik,toch?)

Koffie misschien zwart drinken?
Ik ben al van 3 scheppen naar 1 gegaan (en een zoetje:o) ben aan het afbouwen dus. Alleen ik zie nu dat de suiker om 23.00 uur niet goed omschreven staat, deze zit in de kwark maar ook naar niks aan het afbouwen.

Ik zou trouwens niet meer dan 500kcal onder je onderhoud gaan zitten
Misschien dan toch maar wat nootjes bij de kwark voor het slapen om de Kcal wat op te krikken want lean mass inleveren, nou nee.;)

Misschien dan toch maar wat nootjes bij de kwark voor het slapen om de Kcal wat op te krikken want lean mass inleveren, nou nee.;)

Precies :thumbs:

Vet verbranden hoeft ook niet gigantisch snel maar wel efficient en zonder droge massa in te leveren, daar heb je immers hard voor gewerkt. Wat rijst betreft kun je inderdaad het beste kiezen voor basmatie (volkoren variant) of zilvervliesrijst. Best begrijpelijk dat je iets door de magere kwark doet om het wat meer smaak te geven, persoonlijk vind ik het naturel heerlijk maar ik kan me voorstellen dat het kan gaan vervelen. Fruit erdoor is allicht gezonder omdat het natuurlijke suikers zijn, en je nuttigt ze i.c.m.vezels dus de opname ervan word daardoor nog vertraagd. Wat natuurlijk nog beter is is whey met een smaakje, dat levert vrijwel geen suikers. Een andere optie om door de magere kwark te doen is een schep kwark van optimel [Link niet meer beschikbaar] die levert 4,6gr kh's per 100 gram waarvan 3,1 suikers (lactose dus). Lactose is een disacharide en word dus ook trager opgenomen dan Monosachariden (geraffineerde suikers).

Succes! ;)

Goed idee van die whey, dat ik daar niet zelf aan gedacht had, haha. En die optimel ga ik ook zeker gebruiken, lekker voor de variatie, thx voor de tip.

Nu je toch over suikers bezig bent:o
Ik drink veeeeel koffie op een dag, zeker 10 tot 15 bekers, waarvan zeker 8 met een zoetje (geen aspartaam). Ben echt aan het proberen om hier vanaf te komen maar de drang naar zoet blijft nogal eens aanwezig. Maar goed, ik weet dat die zooi niet goed is voor je gezondheid,maar kan het het ook echt kwaad voor het cutten? Nu heb ik ook Fructose gekocht (stond bij de zoetjes afdeling) maar ja, dit is dus ook witte suiker, dus naar wat ik allemaal gelezen heb, net zo een zooi als gewone suiker alleen 10x zo duur dan.

Fructose moet je al helemaal niet gebruiken!! Van alle suikers kan je die beter laten liggen. Of het is zoetjes of stevia of rietsuiker.

das duidelijk warez, thx

Nog meer mensen tips of aanmerkingen?

Terug
Naar boven