MuscleMeat

KT schema ter ondersteuning sport

talldude

Novice
Waardering
0
Lengte
2m
Massa
91kg
Vetpercentage
16%
Hey iedereen,

Ik ben nieuw op het DBB forum, maar niet nieuw met de krachttrainingsport. Ik train normaal zo'n 8 tot 11 keer in de week ivm een andere sport die ik beoefen. 3 keer in de week doe ik aan krachttraining ter ondersteuning van deze sport. Het leek me slim om wat meer te gaan leren over hoe mijn krachttrainingsschemas in elkaar zitten en hoe ik zelf een schema kan maken wat het beste past bij mijn behoeften op dat moment.

Op het moment ben ik 91kg met een BF van 9%. Ik ben 1.99/2m lang.

Kijken naar volgend seizoen (wat over ongeveer een jaar begint) wil ik gaan beginnen met een schema waarbij ik vooral focus (voor nu) op het ontwikkelen van spierkracht en later meer op massa. Omdat ik zoveel train is het erg moeilijk gebleken in LBM omhoog te gaan. Mijn BF is door het afgelopen jaar wel omlaag gegaan, maar mijn gewicht is hetzelfde gebleven. Als ik daar naar kijk zie ik dat ik waarschijnlijk wel wat in spiermassa ben gegroeid, maar dit is niet genoeg.

Mijn doel is om over een jaar 98kg met een BF van 9/10%. Waar ik mijn kracht vooral moet gaan ontwikkelen is in mijn benen (met name de bilpartij en de spieren net boven je knieen), mijn rug en buik.

Voor nu heb ik al geruime ervaring (ongeveer 2 wedstrijdseizoenen) met krachttrainen. Denk hierbij aan squats, snatches, cleans, deadliften enz. Altijd als ik trainde deed ik een fullbody workout.

Na elke training (dus niet alleen KT) pak ik een eiwit shake (whey perfection van body&fitshop) en voor en na de training pak ik ook nog total muscle solution van BFS (die is nu alleen op, damn). Is het slim om Noxipro te gaan slikken ipv Total muscle solution? Staat hiervan iets op de doping lijst? Ik hoor hier veel goede dingen over.

Ik zou graag een beetje advies willen hebben van de pro's die hier rondkijken.

Ik ben vandaag (na een kt rust van 2 weken) begonnen met het rippetoe schema, vooral omdat dit (volgens mij) vooral focust op het ontwikkelen van pure kracht. Hoe denken jullie hier over? Wat voor een schema is het slimst om te gebruiken voor 3 keer in de week?

TL;DR Ik wil meer spiermassa en spierkracht. Hoe kan ik dit het beste aanpakken (met 3 trainingen in de week).

Mijn excuses als ik te veel vragen heb voor een newcomer hier!

Laatst bewerkt:
Rippetoe is top voor 3x per week :)

Verder gewoon ontzettend veel eten (vleesch) en drinken (melk en water)

Terug
Naar boven