XXL Nutrition

kt training of cardio

wesperado

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
82kg
hoi bodybuilders!

ik ben 22 jaar 1.72 en weeg 82 kg

ik ben nu een maandje aan het trainen.
maar ik weet niet precies wat ik nou eigenlijk moet doen.
ik wil spieren kweken maar weeg eigenlijk te zwaar.
nu begrijp ik de voedinsschemas wel .
maar wat is nou het verstandigste.
ik hoop dat iemand mij ken helpen

mzzl wes

Krachttraining en onder behoefte eten, als je een beginner bent kan je misschien nog wat spiermassa winnen, maar het gaat vooral om het vet verliezen.

Later kan je cardio toevoegen als je niet meer vooruit komt, tenzij je het graag wilt doen.

Je moet keuzes gaan maken. Wil je meer spieren kweken of wil je afvallen? Je kunt namelijk niet beide tergelijk doen. Pas daarop je eetschema aan.

Laatst bewerkt:
Je moet keuzes gaan maken. Wil je meer spieren kweken of wil je afvallen? Je kunt namelijk niet beide tergelijk doen.

Als beginner zijnde kan je tijdens het afvallen per toeval wel wat spieren bijkomen, maar als ik zijn post lees moet hij denk gewoon voor afvallen kiezen.

Dus bereken je behoefte ergens en ga gewoon KT doen, dan onder die behoefte eten.

Gezonder is gewoon op onderhoud blijven eten en het tekort maken met extra cardio.

Omdat je lichaam alle voedingsstoffen nodig heeft die het maar kan krijgen. Het voorkomt ook dat je stofwisseling traag wordt, spierafbraak minimaal is, en het is gewoon gezonder. Als je onderhoud bv 3000 kcal is en je haalt er opeens 800 kcal vanaf mis je toch opeens heel veel voedingsstoffen.

Je kan dus cutten door minder te gaan eten, of veel cardio doen en op onderhoud blijven eten. Lees eens de stickie door over cutten, staat er allemaal in uitgelegd.

Wat is denk je gezonder 800 kcal minder eten of 800 kcal verbranden met extra cardio?

Terug
Naar boven