MuscleMeat

Kuiten draaien bij kuitheffen

Pleister

Monstrous Giant
15 jaar lid
Stimjunk
10 topantwoorden 10.000 berichten
Waardering
4.424
Heb een keer een onderzoek gelezen dat je bij het kuitheffen je kuiten naar voren, binnen en buiten moet hebben staan voor een volledige kuitontwikkeling. Want doe die al een lange tijd maar als ik me voeten naar binnen doe begin ik de laatste tijd last ervan te krijgen door de on-natuurlijke houding.

Weet iemand of dit perse nodig is?

Laatst bewerkt:
Je kan de binnen en buitenkant misschien wel accenturen door je tenen naar binnen of buiten doen maar je kan ze ook gewoon evenhard aanpakken op hetzelfde moment. Lijkt me niet dat het perse nodig is dat naar buiten en binnendraaien.

Volgens mij is het niet nodig, maar van belang is de aanhechting begin van de spier en de verdeling van de spierbuiken/koppen.

Maar of en in welke mate het in deze nuttig is weet ik niet.
Komt vast wel iemand die weet hoe die spier bevestigd is en of draaien(net als de biceps) dan zinvol zou zijn.

Heb een keer een onderzoek gelezen dat je bij het kuitheffen je kuiten naar voren, binnen en buiten moet hebben staan voor een volledige kuitontwikkeling. Want doe die al een lange tijd maar als ik me voeten naar binnen doe begin ik de laatste tijd last ervan te krijgen door de on-natuurlijke houding.

Weet iemand of dit perse nodig is?

Voeten naar buiten/binnen draaien acc. idd de mediale/laterale kop van de gastrocnemius, maar is gelijktijdig ok blesuregevoelig voor de enkels.

Simpelere oplossing ipv draaien met de voet is afrollen over de grote/kleine teen voor het accentueren van de mediale/laterale kop of wijs smal gaan staan (wat afrollen over de grote/kleine teen makkelijker maakt)

• Topic Starter Topic Starter
Voeten naar buiten/binnen draaien acc. idd de mediale/laterale kop van de gastrocnemius, maar is gelijktijdig ok blesuregevoelig voor de enkels.

Simpelere oplossing ipv draaien met de voet is afrollen over de grote/kleine teen voor het accentueren van de mediale/laterale kop of wijs smal gaan staan (wat afrollen over de grote/kleine teen makkelijker maakt)

Afrollen van grote naar kleine teen onder de oefening, of apart?
En maakt het echt zoveel verschil om de voeten wel naar buiten en naar binnen te doen, of is dat te verwaarlozen?

Is dat ook te doen met hogere gewichten als je bijv standing calf raises doet in de machine? (al gaat ie bij ons maar tot 200 oid)

Ik vind het wat ongemakkelijk klinken. Maar misschien begrijp ik het afrollen niet helemaal (zal het wel zijn haha)
Dat afrollen over de grote of kleine teen moet je dan je voet iets kantelen oid ?
Ik wil het uit proberen, wil wat meer separatie zien tussen die koppen. Maar wil het wel goed doen.

nader advies, please?

OKay thanx.

Ik zat dus wel fout mbt kantelen van de voet,...je zou het maar doen en door je enkels gaan met 800kilooooo oo oo auw.

Maakt niet uit trouwens het "voor je beurt spreken", binnen een discussieforum kan iedereen gewoon antwoord geven toch? Toevallig ben je de eerste die het antwoord kan geven, scheelt een volgende weer een uitgebreid antwoord.

anyway, thanx.

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat ik niet voor mijn beurt spreek, maar het wordt gewoon bij zware calf raises gedaan, met twee benen tegelijk of op 1 been, dat maakt allemaal niet zo uit.

"Afrollen over" leidt wellicht heel makkelijk tot allerlei bizarre fantasieen, maar het is feitelijk heel simpel.

Zo leg ik het voor mezelf uit.

- Ga er vanuit dat je in de calf raise gestretchte positie staat, met de voeten in een neutrale positie. (zeg maar rechtuit zo'n beetje)
- Trek dan vanuit je hielbeen een denkbeeldige lijn naar je grote teen.
- Bij het opkomen beweegt de hiel zich zeg maar over de lijn om zeg maar zo veel mogelijk boven de grote teen te komen.
Dat lukt natuurlijk nooit helemaal, maar doordat je er naar streeft maak je dus die "afrol" beweging, waarbij de hiel zich meer in het mediale vlak verplaatst (aan/langs de binnenkant/binnenzijde).

Bij de afrol over de kleine teen hetzelfde verhaal, maar dan met het "lijntje" van de hiel naar de kleine teen, om zo veel mogelijk met de hiel boven de kleine teen te komen.

De afrol vind dan plaats in het lateral vlak. (aan/langs de buitenkant/buitenzijde)

Uiteraard in beide voorbeelden met voortdurend gestrekt been en zonder dat de voet kantelt (zou nogal blessuregevoelig zijn)

:thumbs:

Zoals ik hierboven ook vermelde kan je ook varieren met wijde/smalle stand (en alles wat hier tussen zit). Bij en wijde stand he je sneller de neiging over de grote teen af te rollen, bij een smalle stand (voeten tegen elkaar) kom je makkelijker over je kleine teen.

---------- Toegevoegd om 18:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:45 ----------

En maakt het echt zoveel verschil om de voeten wel naar buiten en naar binnen te doen, of is dat te verwaarlozen?

Het gaat over accentueren, dus als je na jaren "gewoon" je kuiten getraind te hebben tot de conclusie komt dat er iets achter loopt tov de rest.

Zorg eerst voor massa, ipv je nu druk te maken hoe je kuiten te vormen.

Kijk, daar hebben we wat aan. Bedankt mannen ;)

Terug
Naar boven