ik weet nog niet of ik een log ga maken. mss dan toch 500mg p/w.
Maar omdat het de eerste keer is en ik niet weet hoe ik op aas reageer, dacht ik mss beter 250mg te pakken.
Het zetten bij mezelf zal nog wel ff lastig worden, heb al veel gelezen maar das toch anders dan de praktijk.
Het is even wennen. Het makkelijkste is gewoon in je bil (wel elke keer de andere bil pakken dan de vorige). Er staan video´s op Youtube over hoe het moet, maar kort gezegd komt het neer dat je je bil verdeeld in 4 vlakken (quadrant) en dan injecteer je in het links-boven quadrant wanneer je links prikt, of het rechtsboven quadrant wanneer je rechts prikt (dus telkens aan de boven/buitenkant).
Verder is het zaak dat je de boel goed desinfecteert voordat je injecteert dus zorg dat je alcohol en van die makeup removal wattenschijfjes hebt (gewoon te koop bij de drogist).
Hier even snel de stappen, dan zie je dat het weinig voorstelt. Met deze methode kost je dit overigens wel 2 naalden en 1 spuit per inject:
1. Maak met een met alcohol behandeld wattenschijfje de bovenkant van de ampul schoon (waar je de naald doorheen steekt, meestal is het rubber bij een standaard trekfles).
2. Plug de naald op de spuit (zorg dat je de naald niet direct aanraakt ivm hygiene) en haal de dop van de naald. Zuig wat lucht in de spuit (ik doe meestal 1ml méér dan ik uit de trekfles trek).
3. Steek de spuit+naald door het rubberen dopje van de trekfles en spuit de lucht in de trekfles zodat er overdruk ontstaat in de trekfles. Dit maakt het makkelijker om de testo er uit te zuigen.
4. Zuig de hoeveelheid testo die je hebben wilt uit de trekfles. Dit gaat het makkelijkst wanneer je de trekfles ondersteboven en een beetje schuin houdt. Hou tevens de tip van de naald in de vloeistof wanneer je trekt, anders trek je alleen maar lucht aan.
5. Trek de nu gevulde spuit uit de trekfles en tik wat aan de zijkant zodat evt. luchtbelletjes naar boven drijven. Spuit dat lucht er uit. Wanneer er een druppel testo uit de naald rolt is het meestal goed.
6. Doe de dop weer op de naald en vervang de naald met een nieuwe. Degene die je net gebruikt hebt is ietwat bot geworden en injecteren hiermee is niet zo prettig (maar kan evt. wel als je geen naalden meer over hebt).
Wanneer je de nieuwe naald er op hebt zitten zal er weer iets aan lucht tussen de spuit en de naald zitten dus druk dit er weer uit zoals in stap 5.
7. Zet de gevulde spuit aan de kant. Zorg dat de naald zelf nergens mee in contact komt, het beste laat je dus de dop er op zitten tot je gaat injecteren.
8. Maak een wattenschijfje nat met alcohol en wrijf hiermee de plek schoon waar je gaat injecteren. Ik zorg zelf altijd dat ik dit ruim doe (in het geval dat ik mis

) en druk tevens met mn vinger flink op de plek waar ik ga injecteren. Dit verdooft de boel een klein beetje en maakt dat ik meestal wel raak prik.
9. Je gaat nu injecteren. Wanneer je dit staand doet (vind ik zelf het prettigst), zorg dat je NIET staat op het been waarvan je de bil injecteert. Dit spant de spier aan en die moet juist ontspannen zijn.
Injecteer de naald in de gekozen bil tot ongeveer zo ver als ie gaat. Het beste kun je dit gewoon goed in 1 goede zet doen. Het zou in principe niet of nauwelijks pijn moeten doen. Mocht je een zenuw oid raken (zeer onwaarschijnlijk wanneer je in de bil injecteert) dan zul je dit wel voelen. Ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt.
Wanneer je eenmaal de naald in je bil hebt zitten, trek dan de trekker iets terug om te kijken of er bloed in de spuit verschijnt. Is dat het geval, dan heb je waarschijnlijk een ader te pakken en kan je beter de vorige stappen opnieuw doorlopen (al zeggen sommigen dat een tikkie terugtrekken voldoende is).
Gebeurt er niets bijzonders, druk dan langzaam de trekker aan tot alle testosteron geinjecteerd is. Trek de naald er in 1 vlotte beweging uit. Waarschijnlijk zal er wel een druppeltje bloed verschijnen op de injectplek, maar dat is niets bijzonders. Maak dit schoon met een wattenschijfje met alcohol (ik hergebruik hier vaak de vorige).
Klaar is Karel!
Oh en trouwens, zorg dat je de naalden e.d. niet zomaar los in de vuilnisbak mikt. Als er iemand (zoals een vuilnisman) in grijpt ben je wellicht de sjaak. Netjes is dat natuurlijk sowieso niet. Ik doe zelf altijd alle doppen er weer op en mik het in de vuilnisbak.
Injecteer ook trouwens het beste gewoon thuis en zeker níét in de sportschool! De eigenaar bedankt je alvast
Mocht ik hier iets vergeten zijn of verkeerd gezegd hebben dan hoor ik het graag