3VO
Cool Novice
- Waardering
- 4
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 98kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zeg natuurlijk niet zomaar dat mijn stofwisseling snel is. Voor jou kan het onzin zijn.. Maar ik ken m'n lichaam goed. En de klachten die je bij wormen hebt, heb ik niet. Heb hier al lang al veel research over gedaan. Ik ga niet zomaar de stap nemen om te kuren, ik snap dat het geen snoep is.
Maar ik begrijp je wel aan de ene kant.
Ik snap dat het altijd een leuk excuus is, die snelle stofwisseling. Maar bedenk je dit eens, je eet nu onder onderhoud ( anders kwam je wel aan ). Straks ga je kuren, gain je een paar kilo. Dan ga je off en verlies je alles ( omdat je nog steeds onder onderhoud eet ) en heb je een paar 100 euro voor niks uitgegeven. Wat heb je dan gewonnen?
ga gewoon fatsoenlijk eten man, je raakt toch alles kwijt na je kuur.. zonde van je tijd/lichaam/geld
Antwoord op je vraag: ja de kuur is mooi in de vechtsport maar er mag wat minder test en bold gebruikt worden bv 1,5ml - 1,5ml
---------- Toegevoegd om 19:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:02 ----------
En 2 weken langer doortrekken ivm bold
Dit schema (en wijze van opbouw) lijkt sterk die veel roid sites leveren bij een bestelling.
Kom je niet aan in gewicht eet je niet genoeg zo simpel is het. Al trap je er een gram test is, zal je evengoed met een calorie overschot moeten zitte. Anders gebeurt er nog niet veel.
Ben trouwens (en denk anderen met mij) wel benieuwd dan wat je voedingschema is![]()
1m75, 63 kg en dan gaan kuren
Heb je wel een voedingsschema?

Had al een tijdje geprobeerd om veel te eten, zat toen op 4000 cals, dat was ook met behulp van een weight gainer, maar er gebeurde niets.
1e maaltijd: 100 gr brinta met volle melk en een banaan.
2e maaltijd: 2 volkoren boterhammen met tonijn
3e maaltijd: 2 volkoren boterhammen gerookte zalm
4e maaltijd: 2 volkoren boterhammen met tonijn en olijfolie
5e maaltijd: Dan eet ik wat de pot schaft, gooi dan wel veel op mijn bord (vaak vlees, groenten).
6e maaltijd: 500gr magere kwark met honing, handjevol walnoten en rozijnen. En een lepel lijnzaadolie.
Toentertijd natuurlijk ook 2 keer per dag een weight gainer shake.
Sorry bro, maar wat je zegt slaat echt nergens op. Het is gewoon pure wetenschap. Ik kom van 1m68 en 49kg dus ik weet waar ik over praat als het over snelle stofwisseling gaat. Veel meer ecto als mij voor ik begon met trainen en fatsoenlijk eten was er niet.
Voor mij is trainen en gainen een strijd tegen mijn lichaam. Iedere dag moet ik mij blijven motiveren om genoeg te eten. Ik train nu dik 7 jaar en het blijft een struggle maar ik weet waar ik het voor doe. Heb een tijd (+/- 4 maanden) niet meer getraind en goed gegeten na het overlijden van 1 van m'n ouders. Ik smeet met m'n pet naar m'n voeding en viel terug op 3 maaltijden per dag. Ben toen op die periode terug gevallen van 80kg naar 61kg.
Als je je kcal niet op orde zet en blijft op orde houden ben je alles net zo snel weer kwijt na je kuur en is het enige wat je gaat gainen een bergje vocht. Je bent een aanslag op je lichaam rijker, gaat je slecht voelen tijdens je nakuur van je lichaam wat vol zin met oestrogeen en uiteindelijk ben je op het einde van de rit terug waar je begonnen bent. En een paar eurotjes armer.
Doe wat je wilt maar ik garandeer je als je niks aan je voeding doet je niets gaat bereiken. Het is geen wondermiddel, een motor waar je geen benzine in gooit doet het ook niet meer als de tank leeg is, dan mogen er nog 3 turbo's op zitten.
Mijn advies: als je er zelf niet uitkomt ga spreken met een sportarts of voedingsdeskundige.
100 gr brinta met volle melk en een banaan.
2e maaltijd: 2 volkoren boterhammen met tonijn
3e maaltijd: 2 volkoren boterhammen gerookte zalm
4e maaltijd: 2 volkoren boterhammen met tonijn en olijfolie
5e maaltijd: Dan eet ik wat de pot schaft, gooi dan wel veel op mijn bord (vaak vlees, groenten).
6e maaltijd: 500gr magere kwark met honing, handjevol walnoten en rozijnen. En een lepel lijnzaadolie.
Toentertijd natuurlijk ook 2 keer per dag een weight gainer shake.
Dit noem jij veel?
Ga eerst eens inlezen over goede voeding.. Dit slaat nergens op.
En dan komt er nog 1000 cals bij eh, van de weight gainer. Noem jij dat weinig?!
Thanks voor je reactie/advies! Dat ik alles kwijtraak na mijn kuur dat begrijp ik wel.
Maar hoe oud was jij toentertijd toen je zo weinig woog? Ben nu 20 en ben nog 63 kg.
Weightgainers kunnen nooit kwaad. Hoeveel gr tonijn en gerookte zalm? Verdubbel om te beginnen je boterhammen, 4 boterhammen per maaltijd en knal er zeker 100gr vlees/vis op per maaltijd. Mik op 30gr eiwitten puur uit je beleg want de eiwitten uit je brood gaan je niks brengen. Zou later als ik jou was overgaan op rijst e.d. want brood is op zich niet ideaal, maar om te beginnen is het gewoon belangrijk om kcals te laden. Zorg dat er niet meer als 3 uur tussen je maaltijden zit en splits desnoods een maaltijd om dat gat op te vullen.
Doe iig 1 volledige shake (gewoon eiwitten) bij je ontbijt en bij je kwark, daar heb je ook minstens 200kcal per shake mee bij. Zou als ik jou was gewoon over gaan op halfvolle melk en het vet wat je daarmee uitspaart kan je je een wat gevarieerder beleg mee permitteren.
Hou er ook rekening mee dat je met je muay thai veel calorieën verband en met jouw stofwisseling kan het absoluut geen kwaad om bijvoorbeeld 40gr dextro juice met wat BCAAs of dergelijk voor je training erin te mikken.
Ja dat noem ik nog steeds weinig.
Neem geen weightgainers, maar probeer het eens met normale voeding zoals rijst, eieren, kip, vlees, pasta's etc..
Als je daar veel van eet zul je zien dat je zeker wel aankomt, zeker op jou gewicht.
En ja ik kan het ook weten want ik kom ook van een gewicht waar je je voor zou schamen.
. Ik zal het dan 2 a 3 maanden proberen. Als dat niet lukt dan zie ik geen andere keus dan een kuurtje.Met 1 boterham bedoel ik altijd 2 sneetjes haha. Ik verdeel een hele blik tonijn altijd over de 2 broodjes. Dat is dan meestal 130 gr ongeveer. Drie uur tussen maaltijden doe ik altijd. Dat shake gebeuren zal ik misschien overwegen
Er was eens een tijd dat ik niet ging kickboksen voor een maandje of 2 en toen kwam ik ook helemaal niet aan. Vond ik vreemd, toen kwam ik echt tot de conclusie dat ik een snelle stofwisseling had.
---------- Toegevoegd om 19:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:51 ----------
Wordt lastig omdat ik nooit wat kook. Eieren doe ik wel vaak. Dan maar leren kip, rijst maken etc..
Thanks man, dacht al dat het te sterk zou zijn. ''T-bol van GS is trouwens vaak geeneens t-bol maar meestal d-bol en dan ga je vocht trekken als een malle.'' Wat vind je van deze opmerking?
Was destijds 15 geloof ik. Dat lag ook puur aan mezelf overigens.
Snelle stofwisseling laten ook snelle gains toe. Als je zorgt dat je echt goed eet kan je lichaam die voedingsstoffen beter benutten als iemand met een trage stofwisseling. Je zal mss soms het idee hebben dat je veel eet terwijl dat eigenlijk niet zo is.
Voordeel van snelle stofwisseling is ook dat je je vet heel snel weer kwijt bent. Zou me dus niet zo zeer op lean gainen focussen, als je vind dat je te vet wordt let je 2 weken ff heel goed op je eten en je staat weer zoals je moet staan.
. Heeft wel zijn voordelen inderdaad. Vet worden word ik sowieso niet, ik neem letterlijk geen vet op, is soort van erfelijk.Met 1 boterham bedoel ik altijd 2 sneetjes haha. Ik verdeel een hele blik tonijn altijd over de 2 broodjes. Dat is dan meestal 130 gr ongeveer. Drie uur tussen maaltijden doe ik altijd. Dat shake gebeuren zal ik misschien overwegen
Er was eens een tijd dat ik niet ging kickboksen voor een maandje of 2 en toen kwam ik ook helemaal niet aan. Vond ik vreemd, toen kwam ik echt tot de conclusie dat ik een snelle stofwisseling had.
---------- Toegevoegd om 19:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:51 ----------
Wordt lastig omdat ik nooit wat kook. Eieren doe ik wel vaak. Dan maar leren kip, rijst maken etc.. Met 1 boterham bedoel ik altijd 2 sneetjes. Ik zal het dan 2 a 3 maanden proberen. Als dat niet lukt dan zie ik geen andere keus dan een kuurtje.
Uiteindelijk zal het internet je geen uitsluitsel brengen. Wat ik zeg, als je een voedingsdeskundige opzoekt kan je al een eind komen. Misschien eens naar de huisarts om bloed te laten prikken. Snelle stofwisselingen is onzin maar er kan vanalles zijn, misschien scheelt er iets aan je schildklier of heb je een sluipende ontsteking.
Door nu te gaan kuren val je alleen maar in een dieper gat naderhand.
ik heb nog nooit T-bol gebruikt dus ik kan hier niks over kwijt maar waarom pak je niet gewoon anavar in plaats van T-bol? stel het is dianabol onder een andere naam dan heb je er geen zak aan in de wereld van het thai boksen.. anavar is daarentegen beter voor de doelen die jij stelt
en aangezien je maar één keer wilt kuren heb je geen ruimte om fouten te maken
Ik kookte ook nooit voordat ik sportte.
Het klinkt misschien gemeen maar het zijn allemaal smoesjes om maar te gaan kuren.
Koken is niet zo moeilijk en kan je best leren. Je zal er wel meer profijt van hebben.
ik zal zeker een arts bezoeken, ik laat het jullie zeker weten als mijn arts wat vind ofzo.
Anavar zal het dus worden. Wil zeker geen fouten maken, nee!
---------- Toegevoegd om 20:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:03 ----------
Dan is het maar gemeen, als ik maar wat adviezen krijg!
Komende weken m'n ma maar lastig vallen dan haha, moet het inderdaad leren.

Is het niet zo, dat meer massa altijd voor meer stootkracht zorgt, je daalt in snelheid maar je kracht gaat wel omhoog?
je moet je juist focussen op je snelheid in een kuur als je vechtsport doet. als je lomp op kracht of massa traint word je wel langzamer ja.. ik noem dat functionele en onfunctionele kracht
Het is ook positief bedoeld.
Het is niet zo moeilijk joh, succes.