MuscleMeat

Kuur ?!

tannedbrah

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m89
Massa
92kg
Vetpercentage
14%
Al een tijd online op dit forum, maar nog weinig gepost helaas!
Ik zal me even voorstellen

stats: 22 jaar
Kg: 85
BF op t moment: rond de 13%
lengte: 1,89

heb zelf 3 kuurtjes gehad waarvan 2 grote en 1 kleine van 6 weken.

gek genoeg heb ik nog niet het resultaat behaald wat ik wou zien, ik denk dat het sterk met mijn eten te maken heeft en ook dat ik ecto ben.

ik heb het dom aangepakt wat me eerste kuren betreft, te hoog en te lang! dus heb daar zeker van geleerd, ik ben nu opzoek naar iets van 20 weken maar dan een betere en verstandigere kuur.

ik heb dit gepland ( nog niet vast)

1-12 deca 200/400
1-12/14 test e 500mg
1-5 winstrol 50mg

12-20 test prop 100 eod
12-20 tren a 100 eod
12-20 mast p 100 eod ( twijfel om hier winstrol van te maken of niet )

arimidex heb ik erbij, twijfel nog om caber bij te nemen voor prolactine gyno met tren a omdat ik toch aardig gevoelige tepels krijg van AAS.. helaas.

nakuur uiteraard HCG/Clomid/Nolva

kleine vraag wat hcg betreft, de één zegt het te gebruiken tijdens de kuur de ander weer 2 weken voor je laatste inject en 2 weken erna. ik heb zelf altijd 2 weken voor me laatste inject gedaan en 2 erna en daarna frontloaden met clomid en finishen met nolva.

verder kan ik eventueel nog proviron erbij doen maar denk dat arimidex al aardig wat oestrogeen blokkerd bij de deca!

alle tips en feedbacks zijn welkom!

Laatst bewerkt door een moderator:
HCG tijdens je kuur, tot aan je nakuur. 2x 500iu EW is standaard.

Wil je de eerste 12 weken bulken en daarna cutten begrijp ik uit je planning? Wat is eigenlijk je doel dan dat je zegt dat je nog niet het resultaat hebt wat je wil?

Ik bedoel dit niet lullig, maar als je 3 lange dikke kuurtjes verder bent zoals je zelf zegt en je weegt 85kg op 1m89, dan eet je als een meisje. Heeft niks met ecto te maken. Ik zou heel serieus eerst overwegen eens heel goed naar je voeding te gaan, of laten kijken, want dit is duidelijk nog niet op orde. Je gaat nu gewoon weer een dikke en lange kuur plannen met heel veel verschillende compounds, en ik vraag me af of je een paar maanden nadat deze kuur erop zou zitten je niet gewoon weer 85kg weegt...

• Topic Starter Topic Starter
12 weken bulk en 8 weken cutt inderdaad! eindigen op 85kg is zeker niet de bedoeling, mijn laatste kuur heb ik eigenlijk zo goed als verpest omdat ik een operatie moest ondergaan waar ik er 4 weken uitlag. maar goed dat tenzijde. heb al verschillende voedingen geprobeerd heb zelfs op 5/6000 cal gezeten en nog te weinig?

doel is om boven de 90kg te komen en natuurlijk ook te blijven, mijn einddoel is 95kg maar goed voor nu is 90 voldoende.
ik kom zelf van 64kg dus opzich ben ik wel flink omhoog gegaan in 3/4 jaar tijd.

verder heb ik naar mijn idee goeie gear, de rest van me vrienden die het gebruiken gaan er als een gek op. vraag me af waar dit aan zou liggen.

Goed dat je gewoon open en eerlijk over je kuurverleden, stats en struggles bent. Kunnen velen hier een voorbeeld aan nemen! Feit is natuurlijk wel dat dit slechte stats zijn waarvoor je immers al 3x hebt gekuurd. Kennelijk ken je je lichaam nog niet want je weet niet op welk aantal cal je groeit enz? En hoe ziet je training er bijv. uit? Het is niet erg om fouten te maken (normaal gesproken ben je die fase al voorbij wanneer je gaat kuren maargoed) als je er maar van leert.

Zou het zo doen;

1-12 Deca 400mg
1-13 Test E 500mg
1-4 winstrol 40mg
12-20 test prop 100mg eod
12-20 tren a 100mg eod
12-20 mast p 100mg eod

hCG week 1 t/m eerste week nakuur 500IU 2x /week en nakuur niet vergeten. Zou Clomid pakken. Aro achter de hand ipv Ari. (zou mijn voorkeur krijgen)

Hoe zwaar was je dan toen je met je eerste kuur begon? Als ik het zo een beetje in schat ogv wat je allemaal zegt, ben je te snel begonnen met kuren, had je een slechte basis, en beheers je weinig kennis over hoe op de juiste manier je voeding eruit moet zijn qua micro's en macro's. Ik kan misschien de enige zijn, maar ik vind voor de dikke kuur die jij nu probeert te plannen de stap van 85-90kg op jouw lengte en dat als doelstelling een beetje... ja... matig ofzo? Dit zou zeer goed haalbaar moeten zijn. Ik snap niet zo goed hoe je na 3 dikke en lange kuren zo weinig kwaliteitsmassa kennelijk vasthoudt (aangezien je ook op 13% BF staat). Dit bedoel ik overigens niet neerbuigend of lullig, maar het lijkt er echt op dat er heel fundamenteel een aantal fouten worden gemaakt die een kuur van 20 weken met zoveel compounds niet ineens wegnemen. Je kan onmogelijk niet gainen met zo'n cycle, en ik verwacht eigenlijk dat 90kg geen enkel probleem moet zijn (zelfs voor de 4e kuur), maar ik neig er toch sterk naar je te adviseren eerst eens heel goed naar je voeding te kijken.

Op 6k kcal/dag gaan zitten is geen garantie voor het opbouwen van kwaliteitsmassa. Sure, je gaat gainen, maar ik zet mijn vraagtekens bij de kwaliteit van je gains. Ik vraag me sowieso af hoe je training eruit ziet eigenlijk, misschien dat je hier ook nog wat aan kan verbeteren. Als je onderhoudt zo ongeveer rond de 3100kcal/dag zit momenteel (grofweg, schatting gebaseerd op btje normaal trainen en je stats), dan hoef je denk ik voor een goede bulk echt niet hoger te gaan dan 3700kcal. Meer is niet altijd beter.

Misschien is het een idee toch een soort blast-bridge-blast ervan te maken ipv een lange blast met 2 verschillende stacks die in elkaar overgaan. Ik denk namelijk dat als je nu eerst gaat bulken (en op basis van je 6k/dag verhaal zie ik dit als dirty bulk gezien ook de rest van je verhaal) dat je behoorlijk hoog kan eindigen in vet% tegen de tijd dat je wilt gaan cutten, en dan misschien nooit meer echt die shredz kan halen tegen het einde van die kuur. Misschien dat je met een bridge ertussen jezelf net wat meer tijd geeft om die overstap te maken, met hopoelijk tot gevolg dat je wat makkelijekr in de cut in vet% nog kan dalen enzo (of gewoon echt probeert in eerste instantie er al een cleanbulk van te maken). Maar wellicht kunnen anderen hier wat zinnigers over zeggen.

@drumbell jaa, ik eet als een gek en me trainingen zijn opzich goed op peil ik switch mijn sets/weight/reps om de 6 weken ongv. Als het op cutten aankomt is het een makkie voor me, 1 maand ben ik zo droog als maar kan ,maar men grootste opstakel is echt het bulken, ik vreet me vol met alles wat mogelijk is (zoveel schone calorien als kan) & sups, raak een beetje door me raad heen. mijn kracht is verder echt flink omhoog geschoten.

ik ben nu opzoek naar de juiste en methode om zoveel mogelijk uit die cycle te halen.

suggesties>?

Hoe zwaar was je dan toen je met je eerste kuur begon? Als ik het zo een beetje in schat ogv wat je allemaal zegt, ben je te snel begonnen met kuren, had je een slechte basis, en beheers je weinig kennis over hoe op de juiste manier je voeding eruit moet zijn qua micro's en macro's. Ik kan misschien de enige zijn, maar ik vind voor de dikke kuur die jij nu probeert te plannen de stap van 85-90kg op jouw lengte en dat als doelstelling een beetje... ja... matig ofzo? Dit zou zeer goed haalbaar moeten zijn. Ik snap niet zo goed hoe je na 3 dikke en lange kuren zo weinig kwaliteitsmassa kennelijk vasthoudt (aangezien je ook op 13% BF staat). Dit bedoel ik overigens niet neerbuigend of lullig, maar het lijkt er echt op dat er heel fundamenteel een aantal fouten worden gemaakt die een kuur van 20 weken met zoveel compounds niet ineens wegnemen. Je kan onmogelijk niet gainen met zo'n cycle, en ik verwacht eigenlijk dat 90kg geen enkel probleem moet zijn (zelfs voor de 4e kuur), maar ik neig er toch sterk naar je te adviseren eerst eens heel goed naar je voeding te kijken.

Op 6k kcal/dag gaan zitten is geen garantie voor het opbouwen van kwaliteitsmassa. Sure, je gaat gainen, maar ik zet mijn vraagtekens bij de kwaliteit van je gains. Ik vraag me sowieso af hoe je training eruit ziet eigenlijk, misschien dat je hier ook nog wat aan kan verbeteren. Als je onderhoudt zo ongeveer rond de 3100kcal/dag zit momenteel (grofweg, schatting gebaseerd op btje normaal trainen en je stats), dan hoef je denk ik voor een goede bulk echt niet hoger te gaan dan 3700kcal. Meer is niet altijd beter.

Misschien is het een idee toch een soort blast-bridge-blast ervan te maken ipv een lange blast met 2 verschillende stacks die in elkaar overgaan. Ik denk namelijk dat als je nu eerst gaat bulken (en op basis van je 6k/dag verhaal zie ik dit als dirty bulk gezien ook de rest van je verhaal) dat je behoorlijk hoog kan eindigen in vet% tegen de tijd dat je wilt gaan cutten, en dan misschien nooit meer echt die shredz kan halen tegen het einde van die kuur. Misschien dat je met een bridge ertussen jezelf net wat meer tijd geeft om die overstap te maken, met hopoelijk tot gevolg dat je wat makkelijekr in de cut in vet% nog kan dalen enzo (of gewoon echt probeert in eerste instantie er al een cleanbulk van te maken). Maar wellicht kunnen anderen hier wat zinnigers over zeggen.

je hebt ook zeker gelijk. zoals ik al zei, het cutten is voor mij geen probleem ik heb bf op 4,3% behaald dus wat dat betreft kan ik natuurlijk altijd wat extra kennis en tips gebruiken maar verder red ik me uit de nood, het aan komen en echt massa gainen is voor mij een obstakel. Je citaat van "dirty bulk" daar heb ik bewust voor gekozen omdat ik met schoon eten niet echt de resultaten behaalde als die ik verwachtte. verder als ik kijk naar de jongens die zelfde cycle hebben gehad en eigenlijk nog slechter of nauweljik aten meer gainden dan ik. komt er ook nog is bij dat ik ecto ben..

vergeten erbij te vermelden!

ik ben nu 4 weken off en zit nog in mijn nakuur. de volgende kuur is gepland in eind feb of begin maart

je hebt ook zeker gelijk. zoals ik al zei, het cutten is voor mij geen probleem ik heb bf op 4,3% behaald dus wat dat betreft kan ik natuurlijk altijd wat extra kennis en tips gebruiken maar verder red ik me uit de nood, het aan komen en echt massa gainen is voor mij een obstakel. Je citaat van "dirty bulk" daar heb ik bewust voor gekozen omdat ik met schoon eten niet echt de resultaten behaalde als die ik verwachtte. verder als ik kijk naar de jongens die zelfde cycle hebben gehad en eigenlijk nog slechter of nauweljik aten meer gainden dan ik. komt er ook nog is bij dat ik ecto ben..

Legit 4.3%? Of DBB-4.3% ?

Van 3,5kg vet toen naar 11,2kg vet nu in een jaar tijd. Dat is 7,7kg vet aankomen, en maar liefst 4,3kg spiermassa dus verliezen in een tijdsbestek van een jaar... wow... en je komt net uit een kuur!!!??? Je hebt het hier serieus over gains die je weer bent verloren, je gewoon heel makkelijk naturel moet kunnen maken en behouden... Wat nam je toen wel niet allemaal voor middelen toen je naar 4,3% BF cutte?

Ik ben best benieuwd naar pics van toen. Maar ik vind het echt een onbegrijpelijk verhaal worden voor iemand met jouw kuurverleden en lengte. Nogmaals, 'ecto' heeft er niks mee te maken naar mijn idee. Post eens wat je eet op een doordeweekse dag? Ik raad je eigenlijk zo onderhand af die kuur dan 'al' weer te beginnen als je nu net uit je kuur komt. Je bent pas 2 weken met je nakuur (ongeveer?) onderweg, je hebt 13% vet, 85kg op jouw lengte, dit is wat mij betreft een dikke red flag. Wat heb je eigenlijk dan nu net gepakt voor een kuur?

Je zou er goed aan doen een jaar zonder AAS eens te kijken of je richting de 87kg kan komen op 12% BF.

Van 3,5kg vet toen naar 11,2kg vet nu in een jaar tijd. Dat is 7,7kg vet aankomen, en maar liefst 4,3kg spiermassa dus verliezen in een tijdsbestek van een jaar... wow... en je komt net uit een kuur!!!??? Je hebt het hier serieus over gains die je weer bent verloren, je gewoon heel makkelijk naturel moet kunnen maken en behouden... Wat nam je toen wel niet allemaal voor middelen toen je naar 4,3% BF cutte?

Ik ben best benieuwd naar pics van toen. Maar ik vind het echt een onbegrijpelijk verhaal worden voor iemand met jouw kuurverleden en lengte. Nogmaals, 'ecto' heeft er niks mee te maken naar mijn idee. Post eens wat je eet op een doordeweekse dag? Ik raad je eigenlijk zo onderhand af die kuur dan 'al' weer te beginnen als je nu net uit je kuur komt. Je bent pas 2 weken met je nakuur (ongeveer?) onderweg, je hebt 13% vet, 85kg op jouw lengte, dit is wat mij betreft een dikke red flag. Wat heb je eigenlijk dan nu net gepakt voor een kuur?

Je zou er goed aan doen een jaar zonder AAS eens te kijken of je richting de 87kg kan komen op 12% BF.

Helemaal gelijk. De kuur die ik wil inplannen is pas maart of misschien wel later zelfs . Wat jij zegt is ook zo, ik moet m'n voeding helemaal op orde hebben voor ik moet gaan kuren, echter zit ik met een groter probleem dat mijn test natuurlijk kapot is. Dus veel gains zal ik niet kunnen makenhelaas,

Mijn voeding zeg er zo uit :

Ontbijt : 100r haver met half volle melk +1/2 bananen(+eiwit shake)

Ongv uur later een weight gainer shake 200gr(serious mass)

Volgende meal:
100gr basmati rijst 150gr kip met 75gr groente ( broc etc)

Uur later mass gainer shake 200g

Next meal:
100gr penne 150gr kip + 75gr groente

Mail voor de training bestaat uit ;
450gr aardappels+150gr kip (aardappels zachtgekookt vervolgens gebakken) of 100gr rijst met 150kip en 75 gr groentje

Na training eiwit shake ,

Klein uur later me laatste meal

Zelfde als de meal ervoor maar dan mar 150gr rundergehakt incl groente

Voor slapen als het lukt nog de mass gainer shake

En voor slapen 500gr kwark

Exacte tijden heb ik niet ik hou er gevoelsmatig 2,5/3u tussen. Het is wss niet goed maar je zou denken dat je hierop gewoon zou moeten groeien.

Op hoeveel komt dit onderaan de streep neer? eiwit/carbs/vet en totaal kcal? ga ik natuurlijk niet voor je narekenen, maar is wel even interessant te weten. Ook je onderhoud is wel interessant als je dit weet en even mededeelt.

Vooropgesteld dat mijn kennis inzake voeding niet van bijster hoog niveau is, zijn er toch wel wat dingen die zelfs ik nu al zie die je beter kan doen. Ik zou eens beginnen met een eiwit shake voooor je eerste maaltijd, en die eerste maaltijd met haver een beetje uitstellen zodat je niet te snel op de dag begint met carbs (want dan gaat je lichaam over op het verbranden van kh). Dit hele concept is heel hot in de hele voedingswereld en lijkt een bewezen effect te hebben mbt de vetverbranding en de wijze van hoe je lichaam de stofwisseling en energie-aanspraak regelt. Ik zou ook eens van die serious mass gainer shakes afstappen, hoewel er niet zoveel suiker in lijkt te zitten, zijn het volgens mij vooral veel maltodextrines, en dat is onderaan de streep alsnog een kh wat relatief snel opgenomen wordt ondanks dat het complex is. Je hebt hier gewoon niet zo bijster veel aan, en dit lijkt me gezien je verhaal duidelijk een onderdeel wat voor problemen zorgt. Je chukt 1500kcal per dag (en zelfs 2250kcal als je die laatste meetelt) op een dag weg aan gain shakes die voornamelijk bestaan uit kh die snel worden opgenomen. Dat gaat volgens mij gewoon echt nergens over, zeker die laatste gainshake voor het slapen gaan, dat is gewoon echt een dikmakert. Je zou eens kunnen beginnen met deze shakes (die je dan enkel in morgen en overdag neemt) te vervangen voor een shake die je zelf maakt bestaande uit oats en whey, 80gram oats en 40gram whey bijv, dan heb je ipv 150gram maltodextrine en 30gram suiker met een beetje eiwitjes a 750kcal een shake van hoofdzakelijk ECHT complexe kh die daadwerkelijk wat langer duren om verteerd te worden, en dan heb je wat meer eiwitten en toch nog een shake van 400kcal. Zoveel kh op een dag wordt je dan inderdaad sneller dik van als je training hier niet enigszins op afgestemd is, en het lijkt me gezien je verhaal duidelijk dat dit een probleem is.

Voor de rest zal je op relevante input van anderen moeten wachten. Doe ondertussen even het rekenwerk voor ons waar ik om vroeg.

Indien je gewoon altijd goed nagekuurt hebt, en je lichaam goed hebt laten herstellen zullen je test waardes hoogstwaarschijnlijk weer de oude worden. Een garantie is het niet. Geef het 3-4 maanden de tijd.

Aan je verhaal te horen heb je te maken met een torenhoge stofwisseling, lijkt me wel sterk dat je op 4000+ niet aankomt. Misschien komt er binnenkort een gigantische lintworm uit :P

Ik zou ten eerste stoppen met om de 6 weken je schema om te gooien, zo kan je nooit progressie tracken. Hou eens voor langere tijd 1 schema aan bv.

Verder je lichaam eerst laten herstellen, teruggaan naar de basis en vanuit daar progressie te gaan maken alvorens de spuit er weer meteen in te zetten. Steeds terug bij af heeft geen zin.

@Patjeh @drumbell, ik ga het uitrekenen, ik moet eerlijk toegeven dat m'n wil de overhand nam, ik moet de voeding veel serieuzer nemen, eerlijk gezegd heb ik tot op heden niet uitgerekend wat ik binnen krijg op een dag , is het eerste wat ik moet gaan doen, wat moet ik opnemen in mijn voedingsschema ? Wat kan erbij en wat niet, ik heb hoop opgezogt en gelezen maar de juiste balans in cal/vetten + eiwitten heb ik nog niet kunnen maken puur door tekort aan kennis hierover, ik denk dat ik eerst moet beginnen met leren uitrekenen wat voor soorten kh erzijn en hoe en wanneer ik dje het beste kan nemen en zo een schema maken. Alle advies en hulp kan ik gebruiken.

Heb hier zelden iemand gezien die zo open en eerlijk tegenover gegeven kritiek staat. Vanaf nu kan het alleen nog maar beter gaan lijkt me.

Wat je moet opnemen moet je zelf weten. Ik raad je wel aan om gevarieerd te eten, dit is veel makkelijker uit te houden en niet saai (en gezonder wellicht). Kijk eens naar Myfitnesspal app bijvoorbeeld, top app. Zorg gewoon dat je binnen bepaalde macros blijft, met wat voor soort eten is minder belangrijk. Probeer wel gezonde bronnen te pakken natuurlyk. Prefeer vetten uit noten boven die van chips bijv. Ook ivm micro's :)

Begin eens met de stickys lezen in de voedingssectie zou ik zeggen.

Edit: mag ik vragen hoeveel tijd er tussen kuur 1, 2 en 3 zat, met wat je gekuurd en nagekuurd hebt? Wel/geen hCG?

Laatst bewerkt:
Heb hier zelden iemand gezien die zo open en eerlijk tegenover gegeven kritiek staat. Vanaf nu kan het alleen nog maar beter gaan lijkt me.

Wat je moet opnemen moet je zelf weten. Ik raad je wel aan om gevarieerd te eten, dit is veel makkelijker uit te houden en niet saai (en gezonder wellicht). Kijk eens naar Myfitnesspal app bijvoorbeeld, top app. Zorg gewoon dat je binnen bepaalde macros blijft, met wat voor soort eten is minder belangrijk. Probeer wel gezonde bronnen te pakken natuurlyk. Prefeer vetten uit noten boven die van chips bijv. Ook ivm micro's :)

Begin eens met de stickys lezen in de voedingssectie zou ik zeggen.

Edit: mag ik vragen hoeveel tijd er tussen kuur 1, 2 en 3 zat, met wat je gekuurd en nagekuurd hebt? Wel/geen hCG?

Beter keus heb ik niet he! Na de eerste kuur ongv jaar toen weer een kuur gedaan en daarna half jaar stop of net iets langer en nu weer klaar paar weken, heb voornamelijk gekuurd met deca test e tren E test prop tren a , ripped, mast en sust en dia en Winstrol tabs , hcg altijd 2 weken voor de laatste inject gestart tot 2 weken erna daarna frontload met clomid en nolva finishen

Laatst bewerkt:
Alles uitrekenen inderdaad in je voedingsschema. Hoe een goed voedingsschema er voor jou uitziet hangt van verschillende factoren af, maar daar kan je misschien beter advies voor vragen in het voedingsgedeelte van dit forum.

Volgens mij herstel je ook wat beter als je HCG gedurende de hele kuur hebt laten meelopen ipv vlak voor nakuur beginnen met hoge stoot-doseringen, dus vandaar dat het kan zijn dat je elke keer relatief wat minder dan optimaal hersteld.

Het verdient inderdaad credits hoe je het oppakt, hopelijk trek je hier lering uit en ziet het er allemala in de toekomst solid uit!

ik heb er even een begin aan gemaakt, heb het even snel wat in elkaar gezet, er komen nog zeker aanpassingen(indien nodig)
in ieder geval, jullie mening hier over? het is uiteraard bulken in off season wat niet al te makkelijk zal worden maar om het te behouden moet het genoeg zijn icm supplementen.

ontbijt havermout 120 gr 450
banaan 2 248
totaal 698

meal 1 rijst basmati 100gr 352
kip 150 186
totaal 538

meal 2 penne 100gr 358
kip 150 186
totaal 544

meal 3 tonijn olie 100gr 228
walnoten 30 gr 197,7
totaal 425,7

meal 4 aardappel 450 405
rundergehakt 100 197
totaal 602

meal 5 havermout 100gr 375
banaan 1 124
totaal 499

meal 6 kwark 500gr 320
walnoot 20gr 131,8
totaal 451,8

totaal aantal cal : 3758.50

Alle feedback is welkom:)

kcals zien dr goed uit, hoeveel eiwit/kh/vet is dit?

Terug
Naar boven