Vraag is ook niet of hCG-gebruik tijdens een kuur kan zorgen voor enige mate van spermaproductie. Dat doet het, zonder twijfel. Vraag is of het herstel van de eigen testosteronproductie na een kuur bevordert. Daar is geen onderzoek naar.
Ik heb nergens gezegd dat het herstel bevorderd. Die claim kan ik niet eens maken want ik heb nooit zonder HCG een kuur gedaan. Dus die vraag probeerde ik niet eens te beantwoorden.
OP had de misconceptie dat je het tijdens de nakuur gebruikt voor herstel. Maar zoals velen hier al aangaven is dat niet de bedoeling.
Vervolgens kwam hercules met de onzin dat er geen bewijs is dat HCG tijdens de kuur werkt.
Maar het hele doel van HCG is toch vruchtbaar blijven of ben ik nou gek. De link die ik plaatste ging toch ook over vruchtbaarheid tijdens trt. Alsof je HCG tijdens trt gebruikt om herstel van je eigen testproductie te bevorderen.
Ik gebruik het om vruchtbaar te blijven iig en niet zozeer de bevordering van het herstel van mijn eigen testproductie. In het geval dat je eigen test aanmaakt niet hersteld is trt en niet steriel zijn nog altijd beter dan trt en steriel zijn...
Dat je misschien niet hersteld na een kuur is een risico die je neemt. Steriel zijn is een risico die je niet hoeft te nemen door hcg te gebruiken.
Het fsh en lh gedeelte had ik willen verwijderen want dat kan ik niet onderbouwen.
Conclusie: Hercules praat onzin door te zeggen dat het niet bewezen is dat hcg tijdens je kuur werkt.