XXL Nutrition

kwark als tussendoortje

megaman074

Novice
Waardering
0
Had gisteren een discussie met een vriend van mij en wist er niet echt een eenduidig antwoord op te geven, vandaar maar s ff t forum raad te plegen....
nou weet ik dat je t beste veel eiwitten moet binnenkrijgen en dat het belangrijk is deze uit veel verschillende soorten producten te halen (redelijk zwart-wit bekeken, dat je ze uit zuivel,vlees,vis suplementen enz. haalt).
Nu vroeg ik me af of je lichaam ook een teveel aan eiwitten binnen kan krijgen, wat er dan gebeurt en of t ergens schadelijk is.......

reden dat ik me dit afvroeg is omdat n vriend van mij op veel dagen 3a4 bakken kwark eet, over de hele dag, kan dat??? (niet dat ik dat wil,vind er twee op een dag mooi genoeg)

Alvast bedankt voor reacties..

3 a 4 is ook maar 135-200gr, dus zo veel is het ook weer niet...

teveel eiwitten...tja..wat is teveel...zelfde als teveel vet en teveel carbs.
het wordt gewoon omgezet in energy(als het niet nodig is voor herstel) wat weer of verbruikt wordt bij het bewegen of vet en net als carbs teveel glycoceen

+400 gram eiwitten zou wel schadelijk zijn voor je lever en nieren

Ik heb weleens een artikeltje gelezen dat eiwitten, wanneer je dagelijkse inname hoger is dan 35% deze giftig zouden worden in je lichaam. Eerlijk gezegd geloof ik er niets van
omdat mijn dagelijkse inname vaak nog hoger is dan 35%.
Je zou er moe en misselijk van kunnen worden of diarree krijgen en nog erger,
maar daar heb ik alemaal nog niets van gemerkt.
Een tot twee keer per week eet ik zelfs een dag alleen magere eiwitten gecombineerd
met goede vetten. Koolhydraten haal ik dan alleen uit groente.
Wel kun je bij hoog tempo cardio behoorlijk gaan meuren!:o

oowh je gaat dan toch spieren verbranden? Als je alle eiwtten hebt verbrand!?

Volgens mij is dat toch ietsje te veel kwark hoor :p 2-3*VVM is genoeg eiwitten. En aangezien hij ook wel melk enzo zal drinken...

waarom biedt kwark zo'n langdurige langzame opname van eiwitten? omdat je darm er de grootste moeite mee heeft die rotzooi te verteren....je kan het beter beperken tot voor het slapen gaan zodat ander voedsel ook de kans krijgt om goed opgenomen te worden. Dus ik zeg NEEN hehe

Als je een teveel aan eiwit in je lichaam hebt ga je ook stinken.

als je genoeg water drinkt ga je genoeg naar de wc en kunnen al die eiwitten uitgepist worden inplaats van uitgezweten(wat stinkt)...dus meer drinken als je hier last van hebt

als je genoeg water drinkt ga je genoeg naar de wc en kunnen al die eiwitten uitgepist worden inplaats van uitgezweten(wat stinkt)...dus meer drinken als je hier last van hebt[/QUOTE]

Klopt, ik had er alleen last van bij zeer hoge intensiteit steplessen want
dan gun je je idd niet genoeg tijd om tussendoor veel te drinken.
Eigenlijk moet je dus vantevoren al ff indrinken;)

Terug
Naar boven