Fitness Seller

kwark met ananas dag laten staan

  • Topic starter Mouzer
  • Startdatum
  • Reacties 24
  • Weergaven 10K
  • Volgers 0

Bezoekers in dit topic

Mouzer

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
27 apr 2003
Berichten
1.394
Waardering
3
Ey,
vanmorgen had ik mij een bak kwark met ananas erdoor gemixed klaargemaakt, in de koelkast gezet (niets erover) en nu toennet wou ik 'm opeten.
Ik neem een hap, meteen kwam het weer eruit, bleeeeeeegh :barf:
Vieze bittere smaak. Heb die kwark maar meteen weggegooid en nieuwe gepakt.

Nu mijn vraag: Is dit iets met ananas en het zuur ervan ofzo als dat een dag staat dat het dan met kwark zuur gaat mengen en dan een rottingsprocess ontstaat?
Het gaat me echt niet om die verspilde bak kwark hoor, zo duur is dat spul niet :D maar gewoon wil dat eens weten hoe dat kan.

Volgende keer maak ik het maar vers klaar en niet meer smorgens
 
Nou ik laat ook weleens mijn kwark met ananas een dagje in de koelkast maar heb het nooit gehad. Wel dat het een beetje groenig werd na 2 weken. Ik heb toen maar besloten om het weg te gooien overigens.
 
Originally posted by iKsZ
Wel dat het een beetje groenig werd na 2 weken.

Dude, na twee weken groen !
:eek:

hahaha
 
mijn kwark begon alleen heel erg te klonteren toen ik het te lang liet staan.
 
Met kiwi en yoghurt gebeurt hetzelfde :barf:. Ik weet ook niet precies wat het is. Die bittere smaak was er al binnen 30 minuten. Voortaan dus mengen en gelijk opeten. Tis niet dat het in moet weken om zacht te worden ofzo, waarom dan tevoren klaarmaken?

Fruit en melk schijnt toch ook niet zo een hele goede combi te zijn. In mijn huidige voedingsschema komen de twee ook niet meer samen in een maaltijd voor.
Probleem helemaal verholpen :thumb:
 
heft te maken met enzymen in de ananas die vocht (of iets dergelijks) uit de kwark onttrekken. zal morgen eens op mn werk vragen (groenteboertje dus:))
 
In ananas zit idd enzym (bromeline) dat eiwitten omzet (afbreekt) naar aminozuren.

Maar je kan best geen fruit eten met kwark of melk, slechte combi, je maaginhoud gaat er letterlijk van rotten.

Een oude post van mij op fitnessnet forum:

pure eiwitbronnen als kwark, melk, kip, eieren etc. verteren in de maag onder lagere Ph waarden dan koolhydraten, normaal is die zuurtegraad in de maag tussen de 3 en 5, maagzuur zelf is Ph 2.
Eiwit verteerd onder Ph -3 terwijl zetmeel verteerd onder Ph +4
Fructose verteerd onder een neutrale Ph van 7.0 (lichaam is ongeveer 7.2-7.4

Als je nu pure eiwitbronnen combineerd met zetmeel of simpele koolhydraten dan gaat hydrochlorisch zuur een neutraliserend effect uitoefenen op het meer alkalische ptyalin dit maakt dat beide substanties (eiwit&carbs) niet meer op hun ideale manier kunnen verteren.
De gedeeltelijk verteerde koolhydraten beginnen te fermenteren wat de eiwitten doet bederven.
Het resultaat van deze fermentering is alcohol, acetisch zuur en ammoniak.

Als je fruit normaal combineerd dan verteerd het binnen de 15 minuten tot 2 uur.
Als je het combineerd met de foute dingen dan blijft het 2 tot 4 uur in de maag.
Eiwit heeft 2 tot 4 uur nodig om te verteren in goede omstandigheden, indien slecht gecombineerd blijft het 2 tot 4uur in de maag.

Fruit eet je best als tussendoortje of als het echt niet anders kan, in hééél kleine mate bij de andere maaltijden.


Leuke stukje over voedingscombi's [Link niet meer beschikbaar]
 
Originally posted by Cowgirl Herb
Met kiwi en yoghurt gebeurt hetzelfde :barf:. Ik weet ook niet precies wat het is. Die bittere smaak was er al binnen 30 minuten. Voortaan dus mengen en gelijk opeten. Tis niet dat het in moet weken om zacht te worden ofzo, waarom dan tevoren klaarmaken?

Fruit en melk schijnt toch ook niet zo een hele goede combi te zijn. In mijn huidige voedingsschema komen de twee ook niet meer samen in een maaltijd voor.
Probleem helemaal verholpen :thumb:
Waarom van tevoren klaarmaken?
Omdat dat makkelijker is. Hoef ik maar 1x de blender tevoorschijn te halen en te mixen ipv 2x per dag dat ding vies te maken, gewoon gemakzucht dus :)

En dandyman is ok, ik hoor het wel dan.
 
Als je nu pure eiwitbronnen combineerd met zetmeel of simpele koolhydraten dan gaat hydrochlorisch zuur een neutraliserend effect uitoefenen op het meer alkalische ptyalin dit maakt dat beide substanties (eiwit&carbs) niet meer op hun ideale manier kunnen verteren.
De gedeeltelijk verteerde koolhydraten beginnen te fermenteren wat de eiwitten doet bederven.
Het resultaat van deze fermentering is alcohol, acetisch zuur en ammoniak.

en hoe zit dat dan met wei en dextrose. Als ik t zo lees is dat dus t zelfde effect...ben benieuwd
 
Nee want wei (dunne oplossing) en dextrose (moet niet meer omgezet worden naar glucose) verlaten beiden binnen de 15 minuten de maag.
 
ah dus t gaat puur om fructose en zetmeelhoudende producten. je had t namelijk over zetmeel of simpele koolhydraten.

waaronder dus dextrose ook valt, maar ok. weer een misverstand uit de werld geholpen. maar wat vertsa je dan onder pure eiwitbronnen?

enkel dierlijk en plantaardig vaste voedingsmiddelen..nee toch want melk is ook geen vast voedingsproduct.

of ben ik nu de :mier::D
 
Mag dat niet dan?
Ik eet altijd fruit bij de kwark.
kwark puur is niet te eten, veel te zuur
En fruit zo, tis ook makkelijk om het bij de kwark te doen.

Misschien iets anders om die vieze zure smaak van de kwark dan te vermengen?
Suiker zal wel niet goed zijn.
 
Originally posted by dandyman
ah dus t gaat puur om fructose en zetmeelhoudende producten. je had t namelijk over zetmeel of simpele koolhydraten.

waaronder dus dextrose ook valt, maar ok. weer een misverstand uit de werld geholpen. maar wat vertsa je dan onder pure eiwitbronnen?

enkel dierlijk en plantaardig vaste voedingsmiddelen..nee toch want melk is ook geen vast voedingsproduct.

of ben ik nu de :mier::D
Producten die een hoog% casseine of albumine eiwit bevatten

vlees eieren en zuivel vooral...

Fruit is gewoon veel beter als tussendoortje geschikt.

Ik doe niets in me kwark, smaakt ook helemaal niet zuur imo
 
Maar dat is wel een interessante pagina admin.

Heeft dus allemaal met het verteren te maken. En het is zonde als je dan fruit bij de kwark doet dat dan eigenlijk dat fruit voor niets erbij zit omdat het gewoon kapot gaat omdat het zolang in de maag zit door die kwark.

Toch me voedingsschema maar eens aanpassen dan, dat ook die dingen optimaal zijn :)

Maar kwark niet zuur ??? wat voor kwark heb jij dan?

Toevoeging: Op die site staat dat je het beste geen eiwitten met koolhydraten kan eten.
Hoe zit dat dan bijv. met tonijn, dat doe ik altijd met een paar boterhammen eten. Of moet je niet zo nauw kijken daarop?
 
Laatst bewerkt:
kwark naturel is bij mij ook zker wel lekker. geen fruit nodig. welk merk heb jij...en ja hor, eet maar gewoon die boterhamme met je tonijn hoor:thumb:
 
Heb ravensberger als merk.

Ah, maar met die site bedoelen ze dus, geen 100'en grammen koolhydraten samen met 10tallen grammen eiwitten eten?

Moet ut niet zo nauw nemen dus :D
 
Originally posted by Mouzer
Maar dat is wel een interessante pagina admin.

Heeft dus allemaal met het verteren te maken. En het is zonde als je dan fruit bij de kwark doet dat dan eigenlijk dat fruit voor niets erbij zit omdat het gewoon kapot gaat omdat het zolang in de maag zit door die kwark.

Toch me voedingsschema maar eens aanpassen dan, dat ook die dingen optimaal zijn :)

Maar kwark niet zuur ??? wat voor kwark heb jij dan?

Toevoeging: Op die site staat dat je het beste geen eiwitten met koolhydraten kan eten.
Hoe zit dat dan bijv. met tonijn, dat doe ik altijd met een paar boterhammen eten. Of moet je niet zo nauw kijken daarop?

koolhydraten niet met eiwitten? ik denk dat ze simpele koolhydraten bedoelen (suikers ed.) eiwitten + koolhydraten (complexe) zal toch wel goed samengaan in de maag... of niet?
 
Mijn kwark is niet zuur. Doe er soms wel wei eiwit en stevia bij. Is wit product van GB in Belgie
Maar karnemelk en naturel yoghurt dát is pas zuur.

En meestal kan je wel redelijk koolhydraten combineren met eiwitten, maar het is altijd beter gescheiden.

Zeker met zuivel en fruit moet je voorzichtig zijn.
 
idd, kwark en wei is een herlijke combinatie. heb zelf de wei van naturel health company (zie banner) en een schepje door een bak kwark levert een heerlijke maaltijd op. en de wei wordt ok niet zo snel opgenomen dus ideaal tissendoor
 
Back
Naar boven