XXL Nutrition

Laat eten

fitfree

Novice
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
100kg
Vetpercentage
11%
Veel mensen beweren dat eten na 8 uur 's avonds ervoor zorgt dat je hiervan dik wordt. Echter wordt dit overal tegengesproken. Ik vind dit raar aangezien wanneer je met een volle maag gaat slapen, je simpelweg toch minder verbrandt omdat je minder activiteit vertoont, dus uiteindelijk de verbranding negatief beinvloedt waardoor je eerder aankomt? Hoe zit het echt?

net of je in je slaap niks verbrand, juist het gros van je herstel vindt in je slaap plaats.
beetje kort door de bocht maar het gaat vooral om kcal in vs kcal uit.

Herstel kost ook energie. In slaapstand gaat je calorie verbruik niet ineens naar 0.

Ga jij na het eten meteen naar bed?

Ik eet altijd nog flink voor ik naar bed ga.. en echt vlak ervoor. Anders word ik wakker met honger midden in de nacht. :D
Je lichaam staat echt niet stil als je gaat slapen. De basale functies gaan gewoon door. Het is wel vaak zo dat mensen soms minder goed slapen op een volle maag. Maar dat is heel persoonsgebonden.

dus als je om half 8 een zak chips en een fles cola wegtikt kom ik niet aan. maar om half 9 wel?

de mensen die dat beweren zijn niet wijs, deze mythe komt uit het feit dat de meeste mensen troep eten en drinken na het 8 uur journaal, waardoor ze OVER hun energie behoefte heengaan wat de echte reden is van aankomen.

jou lichaam heeft geen ingebouwde klok zo werkt het simpelweg niet. doe gewoon wat goed voelt en eet als je trek hebt. hangt natuurlijk van je doelstelling af ;)

Even erg simpel uitgelegd. Je eet een x aantal calorieen op een dag en je verbruikt er x. Streep die weg tegen elkaar en je hebt een positieve energie balans of een negatieve. Als je regelmatig eet gedurende de dag kan je die energie direct verbruiken. Eet je teveel, dan sla je dat op als vet voor later gebruik. Eet je te weinig zal de opslag verbruikt worden. Als jij dus de hele dag niets eet dan heb je gedurende de dag wat van je opslag verbruikt. Als je voor dan voor het slapen alles van die dag eet vul je die weer aan. Eet je meer dan je verbruikt had van je opslag dan heb je dus een toename van opslag. Eet je minder dan je had verbruikt heb je netto nog steeds een afname.

dus als je om half 8 een zak chips en een fles cola wegtikt kom ik niet aan. maar om half 9 wel?

de mensen die dat beweren zijn niet wijs, deze mythe komt uit het feit dat de meeste mensen troep eten en drinken na het 8 uur journaal, waardoor ze OVER hun energie behoefte heengaan wat de echte reden is van aankomen.

jou lichaam heeft geen ingebouwde klok zo werkt het simpelweg niet. doe gewoon wat goed voelt en eet als je trek hebt. hangt natuurlijk van je doelstelling af ;)

Besluit: van het avond journaal wordt je vet.

Daar hebben ze het ontbijtnieuws dus voor uitgevonden.

Terug
Naar boven