XXL Nutrition

Laatste poging tot juist Cut schema

nuenen

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
91kg
Vetpercentage
18%
Collega bodybuilders,

Na lang ploeteren, mijn derde versie van mijn eerste cutschema :). Willen jullie hier aub naar kijken.

Stats:
- 28 jr
- 90 kilo
- vetpercentage rond de 17%
- dagelijks onderhoud rond 3200 kc, in de cut uitgegaan van 2700
- E/K/V/ verhouding is 40-40-20

Misschien moet ik nog wat schuiven binnen het schema om ook per maaltijd de juiste e/k/v verhouding te krijgen. Ik denk nu wel dat ik qua voeding en verdeling over de hele dag redelijk correct zit.

Bedankt voor reacties!

Bijlagen

Waarom niet eerst op 2.880 kcal zitten? (10% onder je behoefte). Verlagen kan altijd later nog en het is beter met stappen omlaag te gaan, zodat je progressie beter is. E/K/V verhouding ziet er goed uit!

Heb je ook cardio verwerkt in je schema? Dus weet je hoeveel kcal je verbrand met cardio versus je totaal aantal kcal per dag.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de reactie.

Ja wellicht is het beter om niet meteen te drastisch te gaan cutten. En dan aanpassen in stappen en rekening houdende met hoe je lichaam er op reageert.

nee, ik heb niet rekening gehouden met cardio. Ik cardio 1x per week lang (1 uur hardlopen) en meestal 3x kort na de krachttraingin 915-25 minuten). Voor mijn dagelijkse behoefte ben ik uitgegaan van VVM vermeerderd met 1.55 vanwege intensieve training.

Dit brengt me wel bij een tweede vraag. Eten jullie net zoveel tijdens rustdagen, of pas je schema dan ook aan, aan verbruik. Lijkt me wel nu je vraagt of ik rekening houd met cardio.

Tnx again.

Zelf eet ik tijdens de rustdagen maximaal 500 kcal minder, omdat je toch minder energie verbruikt en nodig hebt op deze dagen. Zelf heb ik ook minder honger op mijn rustdagen dus is dat makkelijk vol te houden.

Terug
Naar boven