XXL Nutrition

Land of the free, Iran. Doodstraf voor geloofsafval, beledigen imams etc

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
Anders dan veel mensen denken, was tot nu toe geloofsafval in Iran niet strafbaar. Als het aan president Ahmadinejad ligt, gaat dat binnenkort veranderen. Hij heeft een wetsvoorstel ingediend waarin de doodstraf voorgesteld wordt voor moslims die van geloof veranderen. Ook op het beledigen van de profeet en krenkende opmerkingen over de 'twaalf imams', die voor sjiieten belangrijk zijn, moet de doodstraf komen, net als op het beledigen van dochters van de profeet. De wet kan zowel in als buiten Iran overtreden worden; wie buiten Iran een overtreding maakt, kan bij terugkeer in Iran alsnog gestraft worden.

Berouw
Het wetsvoorstel biedt afvalligen wel een ontsnappingsclausule. Een aangeklaagde krijgt de kans om weer terug te keren naar de islam. Wanneer hij dat doet, zal hij vrijgesproken worden. Voor belediging is er ook een ontsnappingsmogelijkheid: de verdachte moet dan aannemelijk maken dat hij onder dwang handelde, of in een vlaag van drift.

Ketterij
Het zal daarnaast voortaan strafbaar zijn om ketterij te prediken. Hoe dan precies bepaald wordt wat ketterij is, en wat de officiële leer, is niet duidelijk. Ook mag je je niet uitgeven voor een nieuwe profeet. Dat is vreemd, want de twaalfde van de 'twaalf imams' is nog altijd verborgen. De laatse jaren is het verschillende keren voorgekomen dat iemand beweerde deze twaalfde imam te zijn. Onbekend is hoe gecontroleerd gaat worden of zo iemand nou de waarheid spreekt of niet.

Fatwa's
Tot nu toe was in Iran geloofsafval een zaak voor geestelijken. Zo'n geestelijke kon in bepaalde gevallen met een fatwa mensen oproepen om een afvallige te doden of anderszins te straffen. Een voorbeeld hiervan is Salman Rushdie, die vanwege zijn boek De duivelsverzen in 1989 een fatwa aan zijn broek kreeg van ayatollah Khomeini, die zei dat het de plicht van elke moslim was om Rushdie te doden. Dat de meeste moslims het daar niet zo mee eens waren, blijkt overigens uit het feit dat Rushdie bijna twintig jaar na dato nog steeds springlevend is.

FOK!frontpage / Nieuws / Iran: doodstraf op geloofsafval

De heilstaat voor Spiertje dus en waarschijnlijk ook wel voor Cirkel die vind dat Iran een baken van vrijheid is in deze wereld.

Wie nog denkt dat Ahmadinejad of Iran het beste met de wereld voorheeft moet zich maar eens laten nakijken. Dit is natuurlijk geen aanleiding om een oorlog te starten tegen Iran maar het toont wel aan wat voor gestoorde leiders dat land heeft.

Wat heeft dit voor betrekking op Iran het is niet meer dan een wetsvoorstel?

geeft wel de achterlijkheid weer.
bah van mij mogen ze die Ahmadinejad snel uit het zadel helpen

laten we hopen dat er zsm van alles in iran verandert zodat er eindelijk een regering komt zonder extremistische gedachten. Jammer dat de mensen in iran zo moeten lijden door een kleine groep extremisten die de kansen van heel het volk afnemen.

laten we hopen dat er zsm van alles in iran verandert zodat er eindelijk een regering komt zonder extremistische gedachten. Jammer dat de mensen in iran zo moeten lijden door een kleine groep extremisten die de kansen van heel het volk afnemen.
Sorry hoor, maar ik ken verscheidene mensen die in Iran zijn geweest de afgelopen periode en aldus hun is de bevolking daar beslist niet negatief over het beleid dat er gevoerd wordt.
De wetten die Iran kent zijn meer ingevoerd door de burgers dan een overheid. Wie het er niet mee eens is moet simpelweg immigreren.

Ach ja, de ayatollah heeft het daar toch behoorlijk voor het zeggen voor zover ik weet. Denk niet dat het zo gek veel uitmaakt eigenlijk, zal wss nog zo'n gek aantreden. Hier nog iets moois over Amhelahoeroewhatever door Lee Bollinger, van de universiteit van Columbia. He's opening a can of WHUPASS:

YouTube - Columbia President Bollinger Introduces Ahmadinejad

(mijn excuses voor het feit dat van Fox is, maar was het eerste dat ik te pakken kreeg, inhoud verandert er ook niet door)
Helemaal mong**l is dat er lui van die uni willen afreizen naar Teheraan OM EXCUSES TE MAKEN. Niet goed wijs...
(klik)

Soevereiniteit van een land altijd respecteren, dus absoluut geen inval/oorlog. Mss is een grote muur een oplossing?

1 Sorry hoor, maar ik ken verscheidene mensen die in Iran zijn geweest de afgelopen periode en aldus hun is de bevolking daar beslist niet negatief over het beleid dat er gevoerd wordt.

2De wetten die Iran kent zijn meer ingevoerd door de burgers dan een overheid. Wie het er niet mee eens is moet simpelweg immigreren.

1) ik ken ongetwijfeld meer mensen die van iraanse afkomst zijn dan jij. NIEMAND IS TEVREDEN!! Ze zijn niet negatief omdat ze soms het gevoel hebben dat er toch wat meer wordt gereformeert dan 1 a 2 jaar geleden.

2) Haha wat een onzin is dat, de meeste mensen in iran zijn niet eens gelovig. Men wordt gedwongen gelovig te zijn en iedereen wordt gehersenspoeld. De mensen die met succes zijn gehersenspoeld zijn absoluut in de minderheid en de rest probeert uit angst niets te zeggen. Anders zullen ze het bezuren dat ze ooit een negatief woord over de islam hebben gezegd. Dus no way dat de wetten meer zijn ingevoerd door de burgers dan de overheid.

1) ik ken ongetwijfeld meer mensen die van iraanse afkomst zijn dan jij. NIEMAND IS TEVREDEN!! Ze zijn niet negatief omdat ze soms het gevoel hebben dat er toch wat meer wordt gereformeert dan 1 a 2 jaar geleden.

2) Haha wat een onzin is dat, de meeste mensen in iran zijn niet eens gelovig. Men wordt gedwongen gelovig te zijn en iedereen wordt gehersenspoeld. De mensen die met succes zijn gehersenspoeld zijn absoluut in de minderheid en de rest probeert uit angst niets te zeggen. Anders zullen ze het bezuren dat ze ooit een negatief woord over de islam hebben gezegd. Dus no way dat de wetten meer zijn ingevoerd door de burgers dan de overheid.
Dat jij hier bent in plaats van in je thuisland zegt denk ik genoeg over de waarde die gehecht kan worden aan jou mening.

Ik ken ook verscheidene mensen uit Iran. Prachtig land joh. Om van te dromen.

Het executeren van een man voor de ogen van z'n vrouw en kinderen en zo :thumbs:

Echt een land om het voor op te nemen. Die Ahmadinejad is een ronduit achterlijke aap. Evenals het zooitje geestelijken dat er met de scepter zwaait.

Sorry hoor, maar ik ken verscheidene mensen die in Iran zijn geweest de afgelopen periode en aldus hun is de bevolking daar beslist niet negatief over het beleid dat er gevoerd wordt.

De wetten die Iran kent zijn meer ingevoerd door de burgers dan een overheid. Wie het er niet mee eens is moet simpelweg immigreren.

wtf als wij zeggen dat ze hier maar moeten immigreren dan krijgen we ineens dot gelazer

wtf als wij zeggen dat ze hier maar moeten immigreren dan krijgen we ineens dot gelazer

Ow, niet hier in Nederland ze zoeken zich maar een onbewoond eiland.

Die operking was meer sarcastisch bedoeld. Als een volk het niet eens is met de machthebberf moet zij deze afzetten desnoods met geweld en niet gaan huilen dat hun rechten worden geschonden.

Huh,jullie kunnen allemaal wel iemand die daar woont of zijn er zelfs geweest.Jeh wright

Sommige culturen ontwikkelen zich, andere worden steeds achtelijker...

Nuke those bastards! :flipoff:

Heb een aantal docu's gezien over Iran en een aantal mensen gesproken.

Mensen zijn gewoon bang daar om voor hun ware gevoelens uit te komen. Met name jongeren zijn zwaar tegen het strenge geloof.

En in verzet komen is niet zo simpel als dat het lijkt natuurlijk.

Huh,jullie kunnen allemaal wel iemand die daar woont of zijn er zelfs geweest.Jeh wright

??? jij niet dan ?

Ikzelf ben er nog nooit geweest en dat wil ik graag zo houden aangezien ik ook 2 jongens ken die bij ons trainen en daar van origine vandaan komen .

OT;

Gewoon de reinste gekheid daar !
Maar helaas niet alleen daar , eigenlijk overal waar dat geloof overheerst / heerst :(

Voor belediging is er ook een ontsnappingsmogelijkheid: de verdachte moet dan aannemelijk maken dat hij onder dwang handelde, of in een vlaag van drift.
Aha dus je mag de profeet voor weet ik veel wat uitmaken, en later zeg je dat je last van een roid rage had :scratch:

Sommige culturen ontwikkelen zich, andere worden steeds achtelijker...

Nuke those bastards! :flipoff:

Dat zou alleen werken als je ook daadwerklijk alleen de rotte appels raakt.
Maar dat kan natuurlijk niet....everybody dies with a nuke.

Maar je zal er wel toe neigen die knop in te drukken idd.
Stelletje achtergestelde......

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven