MuscleMeat

laptop -> videokaart?

deurklink

Ripped Bodybuilder
Waardering
0
Ik heb een laptop kunnen kopen van aces, een travelmate. Maar nu heeft dit ding geen fatsoenlijke videokaart, kan ik gewoon elke videokaart die ik wil kopen en hier in (laten) zetten? Of zijn er speciale/andere videokaarten voor laptops?

Nee, you're shit out of luck. Laptop heeft geen losse videokaart. Kijk eens hoe dik een laptop is, succes als je daar een normale videokaart in wil proppen.

Dude...Ha ha..nee koop een Gforce kaart AGP of PCI en stop die in je cdrom lader. :roflol:

OT: Sorry flauw...wat eric zegt.

• Topic Starter Topic Starter
Nee, you're shit out of luck. Laptop heeft geen losse videokaart. Kijk eens hoe dik een laptop is, succes als je daar een normale videokaart in wil proppen.

Yes hardwaretechnisch ben ik een behoorlijke noob. Maar goed weer iets geleerd.

Naja maakt ook niet zo heel veel uit, de laptop is maar voor erbij. En voor het geld wat ik ervoor neergelegd heb, mag ik eigenlijk ook niet zeiken.

Ik heb een laptop kunnen kopen van aces, een travelmate. Maar nu heeft dit ding geen fatsoenlijke videokaart, kan ik gewoon elke videokaart die ik wil kopen en hier in (laten) zetten? Of zijn er speciale/andere videokaarten voor laptops?

alles kan...

MSI heeft op de Computex een externe videokaart voor laptops gepresenteerd. Deze MSI Luxium bestaat onder meer uit een x16 PCI Express videokaart, die je op je laptop kunt aansluiten via de ExpressCard-slot. Het is een beetje te vergelijken met de Asus XG Station.

De Luxium heeft een aparte stroomvoorziening nodig, maar daar staat tegenover dat je er eventueel een videokaart naar keuze in kunt stoppen. Daarnaast biedt het apparaat ook nog USB- en audio-aansluitingen.

gadgetzone.nl | Externe videokaart MSI voor laptops

In januari werd bekend dat Asus met een externe videokaart voor laptops komt, de XG Station. De XG Station wordt aangesloten op het ExpressCard-slot en zou laptops voldoende kracht moeten geven om bijvoorbeeld serieus te kunnen gamen. Daarnaast ondersteunt het apparaat Dolby Headphone 'simulated' 5.1 surround sound.

Op het grote display kun je te allen tijde systeeminformatie
bekijken, zoals de GPU-temperatuur, Dolby Headphone-status, Frames Per Second (FPS) en GPU ventilatorsnelheid. Met de grote draaiknop kun je de GPU-core overklokken. In de XG Station zit een Asus PCIe videokaart. Je kunt kiezen uit verschillende soorten, maar het is niet mogelijk een 'lege' XG Station te kopen en er zelf een videokaart in te zetten. De prijs is nog onbekend.

gadgetzone.nl | Meer over Asus XG Station

Er zijn laptops waarvan je de vga kan veranderen maar met de travelmate reeks denk ik het niet.

Je kan idd wachten totdat MSI en/of asus hun externe vga oplossingen uitbrengen

Terug
Naar boven