AndroidHealthClinic

last van benen

D3363

Dutch Bodybuilder
Waardering
9
Lengte
1m79
Massa
73kg
hallo ik trainde eerst 4x per week nu ben ik mma,boksen en kickboksen waarbij ook nog 2x trainen(waarvan 1x benen) maar sinds ik hier aan ben begonnen voelt het niet goed in mijn benen, alsof ze te weinig rust krijgen(alleen last van tijdens krachttraining). dit is natuurlijk niet gezond dus vraag ik me af wat ik moet doen?

Meer slapen, rekken evt meer eten en ook gewenning. Werkt dat niet zal je toch rustiger aan moeten doen op je benen dag

• Topic Starter Topic Starter
dat zit allemaal al goed en op benen dag doe ik al rustig aan 2kuitoefeningen met 3x10 en ook leg press en squat 3x10, ikga het nog even aanzien en anders moet ik toch een andere oplossing vinden

stijfheid is iets wat nu eenmaal voorkomt. bij mij ging het weg na een maand of 2 die extreme stijfheid van 4 dagen ofzo . hoewel ik hier vandaag zit met benen die als kapot aanvoelen. helaas komt dit door te weinig rust en intensieve training. ik zou zeggen hou vol. voldoende bcaa en eiwitten binnen krijgen . en probeer te rusten. mss ook je benen wat masseren.

met bcaa en eiwitten zit het wel goed ikga dan nog meer proberen te rusten en gewoon doorgaan en dan zien we wel wat het word iig bedankt

Heb je een voedingsschema...?

ja maar die verschilt veel doordat ik gewoon moet eten wat mn ouders voorschuiven maar het is 2gram eiwitten per kg 1gram vet per kg, rond de 2500 cal verspreid over 6/7 maaltijden en 2/3 stuks fruit ( dat is wat ik elke dag aanhoud

hallo ik trainde eerst 4x per week nu ben ik mma,boksen en kickboksen waarbij ook nog 2x trainen(waarvan 1x benen) maar sinds ik hier aan ben begonnen voelt het niet goed in mijn benen, alsof ze te weinig rust krijgen(alleen last van tijdens krachttraining). dit is natuurlijk niet gezond dus vraag ik me af wat ik moet doen?

Meer RUST, je belast je lichaam te veel waardoor het te weinig tijd krijgt voor herstel en overcompensatie zodat je lichaam sterker kan worden.
Waarschijnlijk maak je weinig vooruitgang met krachttraining op deze manier en wordt de kans op blessures groter.
Zelf ga ik pas trainen als ik voel dat mijn lichaam volledig hersteld is en op deze manier ga ik altijd vooruit.

Meer RUST, je belast je lichaam te veel waardoor het te weinig tijd krijgt voor herstel en overcompensatie zodat je lichaam sterker kan worden.
Waarschijnlijk maak je weinig vooruitgang met krachttraining op deze manier en wordt de kans op blessures groter.
Zelf ga ik pas trainen als ik voel dat mijn lichaam volledig hersteld is en op deze manier ga ik altijd vooruit.

dat zou dan betekenen dat ik af en toe een week mijn benen over moet slaan ?

dat zou dan betekenen dat ik af en toe een week mijn benen over moet slaan ?

Als je voelt dat je nog niet hersteld bent dan zou ik zo wie zo niet trainen.
Vecht sporten kunnen lichamelijk zwaar en intensief zijn dus door de dag er na gewoon weer verder te gaan met krachttraining of een vechtsport maak je alleen maar meer schade.
Je lichaam moet daar eerst van bijkomen anders put je het alleen maar uit.
Herstel hangt af van meerdere factoren.
Wat ik van jouw begrijp is dat je je lichaam misschien wel 2 weken helemaal moet laten bijkomen voordat je het weer belast. Dat zal het zeker goed doen en sterker terug komen.
En dan goed nadenken hoe je je trainingen beter kan verdelen.
ik weet natuurlijk ook niet hoe je precies alles traint op en welke dag.

ma- mma
di- boksen
wo- kickboksen
do- rust
vr- kracht training(benen)
za-rust
zo- kracht training(geen benen)
vaak is het ook zo dat ik pijn in mijn been heb door de trappen en niet zo zeer door het trainen wat moet ik in dit geval doen?

Terug
Naar boven