Fitness Seller

Last van diarree bij eiwitten

gewoon meer bananen eten

Moen zei:
Wei isolaat kopen of je maag conditioneren, ik had ih begin ook serieus diarree bij mijn megadoseringen eiwit maar nu (2-3 weken later) is dat niet meer het geval

NightStalker zei:
Begrijp niet wat je bedoelt met mn maag conditioneren, kan je t ff uitlegge?

Conditioneren betekent hier dat je je maag/darmen geleidelijk laat wennen. Begin met een halve schep (15 gram) in plaats van direct 50 gram per keer. Ik neem zelf trouwens maximaal 30 gram per keer. Daar kom je ook al een heel eind mee :)

hardgainers zei:
Het licht echt niet alleen aan concentraat of isolaat.. Met isolaat kan je er net zoveel last van hebben..

Het hoeft inderdaad niet aan de lactose te liggen. Als je een melkeiwitallergie hebt, zal zowel isolaat als concentraat problemen geven.

Als het wel aan de lactose ligt dan scheelt een isolaat een heel stuk!
Bij te hoge doseringen isolaat krijg je dan natuurlijk alsnog problemen. Geniet met mate ;)

Kris

solo zei:
probeer eens yakult (schrijf je het zo?) of een ander product met darmflora erin.
meer commercieel die yohurtjes, als ze een tijdje niet gekoeld zijn kunnen alle bacterien sterven, kan ook in je maag gebeuren

probiotica van de apotheek is een veel betere keus

wat bij mij ook hielp is gewoon veel water drinken, raakte eerst ook aan de dunne en een branderig kerstkransje :) maar ben meer water gaan drinken en geen last meer, ook minder last van de winderigheid

Ik bedoelde idd wat powersupps daar zei, maar ook gewoon ih begin ff de miserie uitzitten (in jou geval uitschijten), je maag zal het na een paar weken wel trekken en dan heb je dat niet meer (of minder)

Tenzij je natuurlijk een allergie hebt

ik had hier ook erg last van, ik nam eerst gewone eiwitten maar door over te schakelen naar whey-eiwit (volgens mij hoe meer gefilterd hoe makkelijker verteerbaar) had ik er totaal geen last meer van.

Ik dacht dat die yogurt voor "de darmflora te bevorderen" juist maakten dat je meer naar de plee moet lopen ... ? Ik interpreteer de reclame "product x bevordert mijn darmflora echt goed" als "van product x kan ik echt machtig goed schijten"

NightStalker zei:
Als ik 2 eiwitshakes van 50g drink per dag moet ik veel naar het toilet en heb last v mn darmen. Ik heb al geprobeert met immodium maar ik kan dat niet elke dag blijven nemen. Weet iemand een oplossing?
isopure van Naturesbest of Nectar van Syntrax,allebei zonder lactose.

tuurlijk gaat een deel verloren en dit is iets wat je ook niet op termijn wilt. Probeer meer vezels te eten;), dat zal sowiso helpen! Eventueel probioticum of hoe het ook noemt, maar je probeerd je darmflora beter op orde te krijgen dmv voeding:rolleyes:

Wat je ook kan proberen is als je een slok neemt van je protein shake het wat langer in je mond te houden en er bijv. op te kauwen. Zo wordt het als deels verteerd in je mond door je speeksel voordat het naar de maag gaat. In plaats van het in één keer achterover te gieten.
Misschien helt het.

Terug
Naar boven