Fitness Seller

last van ellebogen

jack32

Novice
Waardering
0
Hoi allemaal,

Sinds een paar weken heb ik een behoorlijke last van allebei mijn ellebogen.

bij het trainen valt het nog wel mee maar de andere dag heb ik dan behoorlijk last van mijn ellebogen,, vooral als ik mijn armen helemaal strek.

voel het dan altijd aan de buitenkant van mijn elleboog dus als mijn arm gestrekt is aan de buitenkant bovenaan.

Volgens mijn instructeur heb ik ze waarschijnlijk een keer overbelast en heb ik nu last van aanhechtsels en kreeg het advies rustig door te trainen maar wel met minder gewicht omdat het anders stijf zou worden en meer last van zou krijgen.

meeste last heb ik dan ook wanneer ik teveel trek oefeningen heb gedaan.

Bij opdruk oefeningen heb ik er helemaal geen last van.

Vraag me dan nu ook af hoe lang je hier last van kunt blijven houden of zou ik toch maar eens bij de doktor langs moeten gaan of misschien eens foto's moet laten nemen van mijn ellebogen.

Hoop dat ik het duidelijk heb omschreven en misschien wat tips van julie kan krijgen.

Toevallig heb ik hier nu ook (weer) last van. Waarschijnlijk als je last hebt van de aanhechtingen van de trekspieren is het een tenniselleboog.

Ik heb dit wel vaker gehad en het kan erg lang duren. Alles wat pijn doet moet je vermijden, geneest vanzelf

• Topic Starter Topic Starter
Helaas heb je gelijk,, ben gisteren even bij de fyshio van mijn sportschool geweest en die zij ook inderdaad een tenniselleboog.

Moest inderdaad gewoon door trainen maar met weinig gewicht,, en als het pijn doet of andere dag erger is dan nog minder gewichten gebruiken.

Verder raad hij me aan om regelmatig te strechen.

Heb inmiddels er al veel overgelezen en begrijp dat je er verder niks aan kunt doen en dat het vanzelf weer zal verdwijnen, alleen kan dat wel 3 tot 12 maanden gaan duren :(

Ik had net hetzelfde.
Ikzelf ben door strechoefeningen geholpen!

Strek je armen, maak een hoek van 90 graden met je handen en trek je vingers hand naar je toe, doe dit meermaals 30sec. Probeer met bovenkant vingers naar je toe maar ook met onderkant hand naar je toen

Hopelijk helpt het bij jou ook in 2 weken moet het voelbaar verbeteren.

hm dat is best wel klote dan als het zo lang kan gaan duren. wel goed moment om je benen hard aan te pakken ;)

beterschap!

Bij mij gaat het beter als ik eerst heel goed opwarm met een oefening met de kabels

Ik heb daar ook 1,5 week last van gehad! Vooral rechts had ik het zo erg, vooral 's nachts dat ik me er gewoon gaar door ging voelen. Het is nu minder en ik ga zo kyken of ik het weer licht kan belasten. Ik weet niet precies wat ik had, maar het klinkt als een tenniselleboog/overbelaste pezen oid. Rust is het beste denk ik.

Mmm ik loop momenteel ook al met die klachten ... hop niet dat dit nou ook weer een half jaar gaat duren :S
Bij mij zit het juist aan de binnekant van de arm ...

• Topic Starter Topic Starter
Nog allemaal bedankt voor de tips en info.

We zijn nu ruim 2 weken verder en heb aan de strechoefeningen wel wat gehad.

Gaat nu allemaal wel wat beter maar moet echt verschrikkelijk goed uitkijken dat ik niet teveel gewicht gebruik bij het trainen want anders voel ik het weer gelijk de andere dag.

Is wel een beetje frustrerend om met weinig gewicht steeds te oefenen want we willen gewoon met volle kracht ertegenaan,, maarja ben bang dat dat nog weken gaat duren eer dat weer mogelijk is.

jack beterschap , maar maak je niet druk , ik ben nu al 8 weken alleen me benen aan het trainen vanwege een blessure.dat is pas klote.doe daarom rustig aan want als je nog verder van huis bent kun je niks meer zoals ik.en een beetje depri word je er wel van.trainen is alles voor je en dat word je dan afgepakt.:(

zit al 4maanden te sukkelen met een ontsteking van de triceps aanhechting in de elleboog, ben nu kinesist aant volgen voor elleboog en knie icm 50mg deca om de 10dagen(omdat het maar niet herstelt)
log kan je volgen in anabole sectie

Terug
Naar boven