XXL Nutrition

Last van onderrug

Tyrael

Dutch Bodybuilder
Waardering
21
Lengte
1m84
Massa
95kg
Beste,

Vandaag ging ik benen trainen.

Na me 2e setjes kreeg ik opeens een flinke pijn op mijn onderrug.
Heb daarna been oefeningen gedaan die de onderrug niet/nauwelijks belasten.

Ik kon zowat net een paar uurtjes echt moeilijk lopen.

Het voelt alsof iemand een harde klap aan je onderrug heeft gegeven , een soort van stijf gevoel(loop hele tijd al stijf ;p). Wanneer ik iemand me rug laat maseren dan doet het niet pijn.

Heeft of weet iemand wat dit probleem is? en hoe ik het kan verhelpen.

Mijn ouders zeggen dat het misschien komt door die "fitness"schoenen maar ik twijfel of dat wel zo is.

Ik merk wel nu dat het iets minder pijn doet btw.

heb ik ook last van... Ben naar de fysio geweest vorige week, het schijnt aan mijn bekken te liggen. Rechterkant draait normaal mee maar links niet, waarschijnlijk door en overbelasting. Heb dus steeds na bepaalde oefeningen ongeveer een week lang last van een super stijve onderrug, en het speelt vooral op na een tijdje zitten. oefeningen die hetr veroorzaken: alles dat op squatten of deadliften lijkt :D

• Topic Starter Topic Starter
ja man precies

Ik ga binnenkort zo'n gordel halen (tegen mijn principes in..,) Kijken of het me helpt. Tot dan doe ik de oefeningen waar ik denk dat het aan ligt met vrouwengewicht ;-)

ik herken het ik heb het vooral bij deadlifts als ik zwaar ga..
vervelende k*t pomp in me onder rug..trekt na mijn training gelukkig wel altijd weg
had het vroeger ook wel bij squat maar dat lag meer aan mijn uitvoering en het te zwaar willen doen zodat je te veel uit je rug gaat drukken..

core trainen. fundamenten leggen eer je aan zware sets deadlift en squat begint. Spaart je een hoop ellende

Klinkt toch als een kleine beschadiging, van een tussenwervelschijf. Is niet erg, kan goed herstellen! veel lopen en afwisselend bewegen en erna eens naar je onderrug laten kijken!
Als cardio zou je kunnen gaan joggen, als de pijn gezakt is. Tussenwervelschijven herstellen erg goed onder de druk belasting van het hardlopen!

Succes man!

daar geef ik je gelijk in diederik, had het lang geleden ook meegemaakt. Kon toen amper lopen ging daarna gewoon joggen. Het probleem was in een keer veholpen.

Heb er af en toe ook wat last van, waarschijnlijk gewoon overbelast. Als je er zolang last van houd ff langs fysio/ff rustig aan doen met rug!!

misschien je techniek iets veranderen? wellicht dat daar iets niet helemaal lekker gaat waardoor het erin schiet zeg maar?

Hoeft maar het minste of geringste te zijn dat je bij squat bv bij omhoog komen iets je bekken kantelt en dus verkeerd kracht zet ofzo.

ik roep maar wat.

bedankt voor jullie reacties mensen, ik heb toch vaag het idee dat het door me werk komt. ( ik doe nogal veel werk waarbij mn rug wordt belast). Momenteel werk ik niet en neem ik gewoon rust(school).

Heb nooit dit probleem eerder gehad met squat/deadliften etc.

Terug
Naar boven