Fitness Seller

last van....

germeys

Dutch Bodybuilder
Waardering
40
Lengte
1m76
Massa
75kg
Vetpercentage
15%
Misschien een vreemde vraag.

Maar euhm, sinds ik aan mijn voedingsschema begonnen ben, heb ik toch wel veel last van winderigheid/opgeblazen gevoel.

Nu is het door de hoeveelheden da tik eet, of mss wat ik eet.

+-07.00 muesli+soyamelk+glas fruitsap
+-10.00 stuk fruit (peer/banaan/appel)
+-12.00 lunch, bruin broodje, hesp, kaas, sla tomaten, wortelen, gekookte eieren of warme maaltijd.
+-15.00 stuk fruit (peer/banaan/appel)
+-18.00 handjevol met nootjes (hazelnoten, cashewnoten, amandelen, etc)
+-19.00 avondmaal (warme maaltijd)
+-22.00 stuk fruit (peer /banaan/appel)
+-23.00 whey perfection shake voor het slapengaan.

Hebben jullie hetzelfde probleem? of ooit gehad en wat deden jullie om het op te lossen?

cheers!

heel algemeen: hoeveelheid kan een rol spelen
alhoewel je niet heel veel eet zo op het eerste gezicht, misschien moet je wennen nog aan deze hoeveelheid?

koolhydraten die niet verteren zijn ook ene bron, deze gaan rotten in ik meen je dikke darm. hierdoor ontstaan gassen.

wanneer heb je last?

• Topic Starter Topic Starter
Het valt me op tijdens het werk, sinds ik deze dan probeer in te houden natuurlijk :p

Thuis laat ik het gewoon gaan.

Het is eerder constant maar speelt vooral een rol na de maaltijd (zoals nu na de lunch, heb net een bruin multigranen baguette op met gekookte hesp, hollandse kaas, eieren, wortelen, sla, tomaten en mayo).
Op het werk word het irritant sinds ik het ophoud en krijg er dusdanig gezwollen buik van door de opgehoopte gassen en dus elke 30 a 60 minuten naar toilet ga om effe de lading te lossen :p

Ik heb gelezen dat bananen en peulgroenten etc, dit wel bevorderen blijkbaar en dat ik misschien teveel koolhydraten eet.

Thanks voor het snelle antwoord alvast.

mvg,

kool, peulgroenten, sowieso veel carbs ja

bromelaine of een (ander) multi enzymen pilletje kan helpen

valt me op weinig eiwitten , te weinig en die whey pak die bij ontbijt en voor slapen gaan langzame eiwitten zoals casseine of kwark

---------- Post toegevoegd Mon 22 Oct 2012 om 16:53 ----------

en fruit is geen maaltijd, eet je bij een maaltijd zelfde met je handje vol noten ook geen maaltijd maar eet je bij een maaltijd

Wellicht door het vele fruit dat je eet

• Topic Starter Topic Starter
@fitness4me
Whey shake genoteerd, ochtend snelle proteine, s'avonds trage proteine.
ik ben ermee akkoord dat fruit geen volledige maaltijd is, maar zit momenteel door mijn rijst+kip (ben vergeten te koken dit weekend).
De nootjes eet ik idd voor mijn avondeten.

@prestigio
Dus als ik minder fruit zou eten, zou ik dus minder gas hebben. Daar ik toch begreep dat fruit gezond was en het lichaam de nodige vitamines gaf.

En betreffende het voedingsschema, meer eiwitten erinsteken.
Kijken of ik in het weekend geen maaltijd ineen kan steken met eieren, rijst en kipfilet en een currysausje ofzo :p

Terug
Naar boven