XXL Nutrition

Leander schouderpose

Ook even offtopic hoor;
Toch denk ik dat verantwoord gebruik met niet al te grote hoeveelheden (en vooral niet te vaak!!!), zelfs gezonder is dan natural trainen. Als je jaar in jaar uit keihard beukt en tot het uiterste gaat, kan dat nooit echt gezond zijn. Ook natural niet. Daarom denk ik dat kleine ondersteuningen zeer goed voor het herstellend vermogen zijn van je lichaam en je het op ten duur zelfs langer volhoud qua gezondheid/blessures. Nogmaals benadrukken op kleine hoeveelheden AAS...

ff offtopic verder :D

Waarom zou naturel beuken jaar in jaar uit niet gezond zijn dan? Het enige wat ik persoonlijk ondervind zijn de blessures die zo nu en dan bij me opspelen. Maar dat heeft vooral ook te maken met de onervarenheid van toen ik begon met trainen.

Juicers heb imo zeker net zo'n grote kans op blessures. Je word immers weer een heel stuk sterker waarbij je dus steeds meer gewicht gebruikt tijdens te trainen. Dit moeten je pezen en aanhechtingen ook kunnen verdragen wat dus niet altijd het geval is (als ik in mijn omgeving kijk).

En ja, verantwoord kleine hoeveelheden..... Dat is natuurlijk minder slecht dan een paar keer per jaar je lijf volspuiten met vanalles en nog wat ;)

@TS Misschien moet je het wel meer in je voeding gaan zoeken om weer wat progressie te maken. Weet natuurlijk niet of dat al goed is en daarbij natuurlijk ook veel afwisselen met trainingsschema's.

Ik wil niet heel lullig doen hoor maar je krachtstats.. zijn die niet wat laag voor 6 jaar?

Fysiek is daarintegen best wel goed man:thumbs: lekker doorknallen! (naturel:P)

Het probleem is luppie, 6/8 jaar trainen en een 350 totaal zegt iets over iemands doorzettingsvermogen. Met die stats heb je gewoon nooit consistend year long door getrained voor die tijd. Geen zin meer hebben/druk op het werk of school. Als je je als natural al door dat soort smoesjes laat tegenhouden dan ga je in de kuur er helemaal aan.

Waarschijnlijk gained leander 5 kilo, ziet er nog niet uit en zakt kankerhard af na de kuur. Het gaat niet om de trainingstijd maar over doorzettingsvermogen. De een heeft dat na 1 jaar hard trainen al de ander na 10 jaar aankakken nog niet.
Kijk hier heb je het al:

Als ik die foto's van richie rich zie dan denk ik niet dat ik dat naturel ga behalen!
Met zo'n instelling kom je er ook niet. ;)
Kijk eens of je andere schema's misschien leuker vind. Met slechts 3x pw trainen kan je al ver komen. En dat kost toch weinig tijd lijkt mij dan.
Maar verder vind ik je fysiek niet slecht hoor. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Bankdrukken is nooit mijn sterkste punt geweest, ook vanwege mijn schouderblessure, ook vaak last van mijn onderrug gehad trouwens.
Maar wat ik belangrijker vind is hoe ik er uit zie en niet hoeveel kilo's ik pak, ben geen powerlifter.

Ik wil niet heel lullig doen hoor maar je krachtstats.. zijn die niet wat laag voor 6 jaar?

Fysiek is daarintegen best wel goed man:thumbs: lekker doorknallen! (naturel:P)

Bankdrukken is nooit mijn sterkste punt geweest, ook vanwege mijn schouderblessure, ook vaak last van mijn onderrug gehad trouwens.
Maar wat ik belangrijker vind is hoe ik er uit zie en niet hoeveel kilo's ik pak, ben geen powerlifter.

Dan zeg ik lekker doorgaan kerel:thumbs:

@vladi; je moet wel realistisch blijven, niet iedereen heeft er aanleg voor om naturel zo groot te worden.

Je moet gewoon pompen Leander.. Met minder dan 100kg @ 12% puur natuur moet je geen genoegen nemen.

Dan heb ik nog wat te doen geloof ik! :D

Gewoon doorgaan! Voor je het weet ben je weer 6 jaar verder en knallen je armen uit je shirt :D

Lekker doorgaan kerel, je komt er wel!

K*t van die blessures maar daar is ook een oplossing voor. En last van je onderrug is een groot begrip. De dag nadat je je 210 pr voor een triple gedaan hebt zal het niet helemaal ''lekker'' aanvoelen.

Drop de ''ik train liever lichter omdat ik de spieren dan beter voel'' mythe.

140 bench = 140 bench looks
100 bench = 100 bench looks

Grote naturals die een -600 totaal hebben bestaan niet.

Laatst bewerkt:
Naar de 95-100 moet je wel lukken hoor. :)

maar hoog is je bf dan? ;)
wat kale zegt over aas kan ik me wel in vinden trouwens. maar ik denk dat werkelijk niemand het dan bij zo'n kleine ondersteuning kan houden en toch naar het zwaardere werk grijpt.

ik denk dat afwisseling toch het woord voor je is leander. en als je meer gewicht zou willen verzetten, kun je net zo goed meteen overstappen op een 3x p week schema. alhoewel je dan wel vaak naar de klote bent, als je je hele lichaam steeds traint
succes iig

@vladi: ben trouwens benieuwd naar pics van jou. je stats zijn heel goed namelijk :)

K*t van die blessures maar daar is ook een oplossing voor. En last van je onderrug is een groot begrip. De dag nadat je je 210 pr voor een triple gedaan hebt zal het niet helemaal ''lekker'' aanvoelen.

Drop de ''ik train liever lichter omdat ik de spieren dan beter voel'' mythe.

140 bench = 140 bench looks
100 bench = 100 bench looks

Grote naturals die een -600 totaal hebben bestaan niet.

Ik vermoed dat Mister10 -600 totaal heeft.

Op RougeMonkey's vraag even mijn verhaal in kort:

Op mijn 24 was ik qua spiermassa ongeveer volgroeid. Wegens mijn discushernia heb ik tss mijn 18 en 21 (3 jaar dus) niet kunnen trainen. Voor mijn 18 had ik nooit een gym vanbinnen gezien, wel trainde ik thuis met dumbbells 6 x per week 2 uur per dag tot mijn 18. Op mijn 18 (dag van rugkwetsure) woog ik 88 kg.

Op mijn 25 ben ik voor't eerst creatine monohydraat gaan gebruiken. Rond mijn 23 schat ik ben ik voor het eerst op regelmatige basis proteine poeders gaan gebruiken voor shakes.

Deadlifts en squats heb ik in gans mijn leven maar een maand of 4 a 5 gedaan, vlak voor mijn discushernia. Barbell bench press doe ik nu al ongeveer 10 jaar niet meer omdat dit voor mij niet blijkt te werken. Mijn shouders en triceps doen al het werk, terwijl de borst er niet op reageert. Dumbbell flyes/press zijn voor mijn pecs 100x effecienter.

Samengevat:
Al mijn spiermassa heb ik op een jaar of 5 - 6 bijeengetraind met minimale of geen supplementen.
De 3 grote compound krachtoefeningen hebben voor mij nooit een belangrijke rol gespeeld. Mijn spieren reageren erg goed op isolatie-oefeningen waarbij 1 spiergroep per oefening getrained wordt.

Tot zo ver mijn persoonlijke ervaring.

Terug
Naar boven