Fitness Seller

lekker relluh met berbers (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Aan de andere kant vind ik het altijd vreemd dat het enige wat voor iedereen altijd vaststaat en verder kennelijk geen wetenschappelijke toetsing behoeft is dat IQ per se NIET met ras te maken kan hebben. Alle andere menselijke eigenschappen zijn erfelijk maar IQ NIET, dat weet iedereen zeker. Alle hersenpannen op aarde zien er PRECIES hetzelfde uit. Het is een soort mantra die we uit een bepaalde periode halverwege de 20ste eeuw hebben overgehouden. Overigens neem ik afstand van iedereen die er gevolgen aan zou willen verbinden dat er mogelijk gemiddelde verschillen bestaan tussen verschillende groepen. Met gemiddelden weet je immers nog niets over een individu, wat zijn afkomst ook is. Dat onderscheid wel maken is racisme, en is net zo belachelijk als alle blanken de toegang tot marathons ontzeggen omdat ze toch niet kunnen lopen.
 
Aan de andere kant vind ik het altijd vreemd dat het enige wat voor iedereen altijd vaststaat en verder kennelijk geen wetenschappelijke toetsing behoeft is dat IQ per se NIET met ras te maken kan hebben.
Intelligentie is ook voor 80 tot 90% erfelijk en daarom op bepaald moment verschillend tussen landen onderling. Maar daar ligt ook een verband met de omgeving: het spreekt voor zich dat een volk dat eeuwen lang in een omgeving leefde waar intelligentie niet bevorderd werd, een lager IQ zal vertonen. Het is duidelijk te zien dat in landen waar goed tot zeer goed onderwijs is, de scores hoger liggen.

Ras =/ bevolking van een land.
 
Spiertje komt uit de rif. :roflol:
 
Aan de andere kant vind ik het altijd vreemd dat het enige wat voor iedereen altijd vaststaat en verder kennelijk geen wetenschappelijke toetsing behoeft is dat IQ per se NIET met ras te maken kan hebben. Alle andere menselijke eigenschappen zijn erfelijk maar IQ NIET, dat weet iedereen zeker. Alle hersenpannen op aarde zien er PRECIES hetzelfde uit. Het is een soort mantra die we uit een bepaalde periode halverwege de 20ste eeuw hebben overgehouden. Overigens neem ik afstand van iedereen die er gevolgen aan zou willen verbinden dat er mogelijk gemiddelde verschillen bestaan tussen verschillende groepen. Met gemiddelden weet je immers nog niets over een individu, wat zijn afkomst ook is. Dat onderscheid wel maken is racisme, en is net zo belachelijk als alle blanken de toegang tot marathons ontzeggen omdat ze toch niet kunnen lopen.


kerel dat is gewoon ridicuul, beseffende dat de verste gemeenschappelijke voorouder slechts enkele miljoenen jaren geleden geleefd heeft, dat er door de millenia heen altijd onderlinge genetsche uitwisseling plaatsvond, zeker in Europa, het Middellandse Zee gebied en het middenoosten.
genetische verschillen tss mensen onderling in miniem en praktisch onbestaand, evolutie kan gewoonweg geen onderscheid maken op dergelijke korte termijn spannes.
de grootste verschillen vindt men enkel verschillen op vlak van huidskleur en gezichtsstructuur, qua interne opbouw van de organen en het brein is praktisch elke mens hetzelfde, dus aljeblief haal er geen pseudo-neonazi wetenschap bij.

de grote verschillen zijn te vinden op cultureel vlak, een klein continent als Europa en het Nabije Middenoosten bevolkt veel verschillende bevolkingsgroepen die continu door de eeuwen met elkaar strijd moesten leveren omwille van beperkte grondstoffen, grond en aan de andere kant over extra mogelijkheden bezaten als rijdieren als het paard, vee dat gedomsticeerd kon worden enz.


Btw die boerse germaanse volkeren hebben wel het overgrote deel van hun wijsheid te danken aan Zuid-Europeanen en de Arabische gebieden, dus laat staan dat we verre van superieur zijn, op welk vlak dan ook :roflol:
het is enkel de laatste honderden jaren dat Noord-Europa en "het Westen" echt iets voorsteld, en hoe lang zal het nog duren ...
 
Kerel, waar hoor je mij zeggen dat er dommere of anderzins inferieure volken bestaan? Waar hoor je me zeggen dat het westen superieur is? Jij bent een goed voorbeeld van zo'n schuimbekkende mafkees die conclusies trekt over anderen en ze zwartmaakt zonder reden.

Ik erger me alleen aan overmatig politiek correct gelul van mensen die zonder wetenschappelijke rugdekking uitspraken doen over IQ. Hoe weet jij bijvoorbeeld zo zeker dat huidskleur wél varieert, maar IQ niet? Is mij echt een raadsel. Het is heel goed mogelijk dat dat zo is, het zou me niets verbazen. Maar zolang er geen bewijs voor is ga ik dat niet als een soort mantra lopen zingen zoals jij. En waar haal je het lef vandaan om gelijk maar aan te nemen dat als ik de mogelijkheid openhoud dat niet iedereen een geestelijke kloon is van elkaar ik het arische ras aanbid en nazi ben?

Ik vind dat je hier zwaar over de grens gaat idioot.
 
Kerel, waar hoor je mij zeggen dat er dommere of anderzins inferieure volken bestaan? Waar hoor je me zeggen dat het westen superieur is? Jij bent een goed voorbeeld van zo'n schuimbekkende mafkees die conclusies trekt over anderen en ze zwartmaakt zonder reden.

Ik erger me alleen aan overmatig politiek correct gelul van mensen die zonder wetenschappelijke rugdekking uitspraken doen over IQ. Hoe weet jij bijvoorbeeld zo zeker dat huidskleur wél varieert, maar IQ niet? Is mij echt een raadsel. Het is heel goed mogelijk dat dat zo is, het zou me niets verbazen. Maar zolang er geen bewijs voor is ga ik dat niet als een soort mantra lopen zingen zoals jij. En waar haal je het lef vandaan om gelijk maar aan te nemen dat als ik de mogelijkheid openhoud dat niet iedereen een geestelijke kloon is van elkaar ik het arische ras aanbid en nazi ben?

Ik vind dat je hier zwaar over de grens gaat idioot.

Ik moet eerst verdelen maar hier krijg je karma voor
 
Het is natuurlijk wel vrij discutabele wetenschap om op basis van rassen onderscheid te maken in IQ. Als je 1000 jaar geleden het IQ gepeild had in Europa en daarna in het Midden Oosten had je gedacht dat er hier behoorlijk wat zwakzinnigen rondliepen en daar de genieen. Maar als je dan weer 1.000 jaar terug gaat krijg je een veel evenwichtiger beeld. Zowel in Europa als in het Midden Oosten behoorlijk ontwikkelde beschavingen. Nog weer enkele duizenden jaren terug en het beeld verschuift weer ten faveure van het Midden Oosten. Dat geeft aan hoeveel waarde heeft IQ eigenlijk, buiten dan dat het een teken is van ontwikkeling en dan vooral van educatie.

Dat er een mogelijkheid is dat IQ erfelijk is zal ik niet ontkennen, maar het is erg lastig om een labeltje te plakken aan degenen die naar alle waarschijnlijkheid altijd kansarm zullen blijven op het gebied van ontwikkeling. Als dat namelijk het geval zou zijn had niemand uit een arm en niet ontwikkeld gezin zich ooit kunnen ontwikkelen tot iemand die gekenmerkt wordt als hebbende een hoog IQ.

Verder natuurlijk zwaar off-topic maar blijkbaar gaan dit soort discussies altijd dezelfde richting uit.
 
Inderdaad, ben ik het helemaal mee eens. Verschillende regio's hebben in de geschiedenis vooropgelopen, dus wat nu zo is, kan morgen weer anders zijn. Het boeit ook zowiezo niet wat het gemiddelde IQ is in een zeker gebied, het gaat eerder om wat je ermee doet. Dat blijkt wel uit de opkomst en teloorgang van de verschillende wereldrijken. Ik denk niet dat Romeinen bijvoorbeeld ten onder gingen omdat ze plotseling dommer werden.
 
Kerel, waar hoor je mij zeggen dat er dommere of anderzins inferieure volken bestaan? Waar hoor je me zeggen dat het westen superieur is? Jij bent een goed voorbeeld van zo'n schuimbekkende mafkees die conclusies trekt over anderen en ze zwartmaakt zonder reden.

Ik erger me alleen aan overmatig politiek correct gelul van mensen die zonder wetenschappelijke rugdekking uitspraken doen over IQ. Hoe weet jij bijvoorbeeld zo zeker dat huidskleur wél varieert, maar IQ niet? Is mij echt een raadsel. Het is heel goed mogelijk dat dat zo is, het zou me niets verbazen. Maar zolang er geen bewijs voor is ga ik dat niet als een soort mantra lopen zingen zoals jij. En waar haal je het lef vandaan om gelijk maar aan te nemen dat als ik de mogelijkheid openhoud dat niet iedereen een geestelijke kloon is van elkaar ik het arische ras aanbid en nazi ben?

Ik vind dat je hier zwaar over de grens gaat idioot.

mag jij zeggen waar, je hebt een discussie waar blijkbaar je mening niet wordt gedeeld en je word onmiddelijk afgekraakt als idioot, dit zegt veel over het niveau waar hier op DBB soms gedebatteerd wordt, gewoon lekker lopen schelden tegen de tegenpartij, doe zo voort :thumb:

-edit- bedankt voor de negatieve karma, klein kind ;)
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, ben ik het helemaal mee eens. Verschillende regio's hebben in de geschiedenis vooropgelopen, dus wat nu zo is, kan morgen weer anders zijn. Het boeit ook zowiezo niet wat het gemiddelde IQ is in een zeker gebied, het gaat eerder om wat je ermee doet. Dat blijkt wel uit de opkomst en teloorgang van de verschillende wereldrijken. Ik denk niet dat Romeinen bijvoorbeeld ten onder gingen omdat ze plotseling dommer werden.

zeg je nu zelf ook niet dat intelligentie variabel is van era tot era, en het IQ waar je het overhebt eerder het gevolg is van culturele factoren.
BTw voor je nog eens begint te schelden: Jared Diamond heeft een goed boek geschreven over de evolutie van verschillende bevolkinggroepen en culturen waar vooruitgang vaak het gevlog was van externe factoren ipv. een inherent verschil in fysiologfsche opbouw.
 
zeg je nu zelf ook niet dat intelligentie variabel is van era tot era, en het IQ waar je het overhebt eerder het gevolg is van culturele factoren.
BTw voor je nog eens begint te schelden: Jared Diamond heeft een goed boek geschreven over de evolutie van verschillende bevolkinggroepen en culturen waar vooruitgang vaak het gevlog was van externe factoren ipv. een inherent verschil in fysiologfsche opbouw.

Ja dus? Snap je nog niet hoe belachelijk het is om zo agressief claims over intelligentie te maken die nooit bewezen zijn, en mensen die wegens gebrek aan hard bewijs reserves tegen die claims hebben, voor nazi uit te maken? Boeit mij het wie het slimst is, ik wees alleen op politiek correcte vooroordelen die nog steeds zo hardnekkig leven bij velen.

Hoe verwacht je dan dat iemand reageert als je hem voor nazi uitmaakt?
 
woow dude mag jij zeggen waar ik je uitmaak voor nazi, het enige waar ik het overhad is dat de meeste "wetenschappers" die uitspraken doen over genetische verschillen tss rassen vaak niet het zuiverste zijn qua reputatie.
en zoals ik al zei, de meesten die aangeboren factoren beogen als oorzaak voor intelligentie en zich in de scio-biologische en branche en evolutionaire psychologie bevinden zien geen duidelijke verschillen tss bevolkingsgroepen onderling, indien je culturele factoren buiten beschouwing laat.

Jared Diamond
Steven Pinker
...
 
dus aljeblief haal er geen pseudo-neonazi wetenschap bij.

Dus met deze opmerking wil je niet de nazi ideologie aan mijn posts relateren? En de opmerkingen die je maakt waarin je me vertelt dat het westen niet superieur is (alsof ik dat beweer) halen niet de laatste twijfel over je verdenken jegens mij weg?)

Ik geef eigenlijk nooit negatieve karma, maar ik ben ook bijna nooit zo oprecht woedend. Inmiddels ben ik weer een beetje afgekoeld, maar ik vind dat je de volgende keer wel even iets beter mag nadenken voor je dergelijke insinuaties opdist.
 
Ik ben een trotse Ariër. Ben ik nu een "Nazi"?
 
en ik een pinda, wat ben ik dan?
 
En een bewoner van het Rifgebergte werpt zich zowaar op als vredestichter (?"Arabieren en Berbers zijn broeders! We moeten samen de joden bestrijden!?)

:rolleyes: leuke vredesstichter
 
Back
Naar boven