Fitness Seller

Lengtegroei?

WF H

Novice
Waardering
0
Hallo,

post #1 hier, met een vraag die mogelijk niet eenvoudig is (excuses als deze op de verkeerde plaats geplaatst is).
Momenteel zit ik op een leeftijd van 15 (4 maanden van de 16 verwijderd).
8 maanden geleden was mijn lichaamslengte 1 meter 68,2 cm, nu is dat 1 68,3. 1 millimeter op 8 maanden tijd lijkt me voor een 15 jarige vrij weinig, zeker als ik naar klasgenoten kijk die op een maand probleemloos een centimeter groeien. Mijn gewicht is 50 a 53 kg.
Nu, mijn vragen:
- Betekend dit het volledige einde van mijn groei, zonder meer, of kan er nog iéts gedaan worden?
Indien ja:
- Wat zijn de hoofdzakelijke voedingsstoffen die ik moet eten (waar het in zit kan ik zelf wel opzoeken)?
- Groeihormonen (injectie) wil mijn huisarts niet geven, die zijn volgens haar 'voorbehouden aan kinderen die op jou leeftijd op 1 m 50 zitten'. Klopt dit, of kan ik beter een andere arts daarvoor opzoeken? Kan een injectie (of meerdere, na een en ander gelezen te hebben) mij mogelijk nog enkele centimeters bij geven?
- Tons of products out there, sommige claimen de groei te bevorderen. De kans lijkt me klein, maar niet geschoten is altijd mis; zijn er die dat ook effectief doen/kunnen?
Geld maakt me weinig uit, als ik €2500 moet neertellen voor 4 centimeter extra, so be it.

Hopend op antwoord,
WF H

**** wie ben ik dan met mijn 1.65?

Gozer ben wel 1.65,maar weeg wel 105kg + ze kijken makkelijk over me heen,maar niet langs me heen.

MAW je moet daar geen drama van maken, als je 18 bent,ben je misschien 1.70m,denk dat je er een te groot probleem van maakt (heb ik natuurlijk ook gedaan),maar komt zeker goed.En ZEKER niet proberen om aan HGH te komen gozer,als daardoor je schijven gaan sluiten,kan je die extra cm op je buik schrijven.

Je bent 15..heb toch geduld je kan tot je 24 zelfs groeien. Als je wil weten of je nog gaat groeien ga dan bij een endicronoloog om een scan van je hand te nemen, wat in principe te vroeg is om te doen nu.

wacht nog eens een paar jaar je kunt op je 18de 19de jaar ineens als kool gaan groeien dadelijk ben je twee meter en is het ook weer niet goed hahaha zonder gekheid geduld is in deze een schone zaak....

@krieltje je bent gewoon een klein maar breed opneukertje;):D

wacht nog eens een paar jaar je kunt op je 18de 19de jaar ineens als kool gaan groeien dadelijk ben je twee meter en is het ook weer niet goed hahaha zonder gekheid geduld is in deze een schone zaak....

@krieltje je bent gewoon een klein maar breed opneukertje;):D

thx bro voor het compliment:D

Ik ben ook pas na mijn 16de 18 cm gegroeit en dude hier wordt je niet blij van. Het kan nog, maar ga er niet op zitten hopen. Accepteer het en de cm komen.

Dat lijkt me wel stoer man! heb je ergens pic's van jezelf?:cool:

luister bro,ik ben zo iemand die met 30 graden op het strand nog in een sweatshirt zit,zodat niemand me kan zien......dus fotoos van mij op forums.......when hell freezes over bro

je bent pas 16 en je groeit nog steeds. Ik was op mijn 16e 1.63 en ben in een jaar naar 1.74 gegaan, nu weer een jaar later naar 1.76. Een vriend van me was op zijn 15e 1.47 en toen was ik iets van 1.62, ik kloote altijd bij hem dat hij een dwerg was een gooide hem altijd op de grond. Nu 3 jaar later is hij 1.93 en veegt hij de vloer aan met mij . Dit ff als voorbeeld :wink:

dit was mijn post in een ander topic over lengte

wat is het tegenwoordig met al die mensen met complexen over hun lengte ???

daaamn kerel...

ik ben enorm gegroeid van mijn 12 tot mijn 15 jaar
dan ben ik gestopt met groeien
ik ben gedurende die 3 jaren altijd de grootste van de klas geweest
ik ben nu 17 en ben de 2de kleinste (1m83)

man man man... waar jij om panikeert :s

gisteren nog een ex-klasgenoot tegen het lijf gelopen !!
bij AA Gent hadden ze toen hij 12 was voorspeld dat hij 1m90 ging worden

wij lachten daar altijd mee, omdat hij heel klein was
ik heb hem dan 2 jaar niet gezien (tot gisteren)
en inderdaad, hij is groter dan mij nu

Hoe lang zijn jouw ouders?

moeder en vader zijn kleiner dan mij

Op mijn 15e was ik 1m65 op mijn 18 en 3 maand 1m92 daarna gelukkig niets meer gegroeid. Nergens om je zorgen over te maken. Zou zo wat cm willen afstaan maar dat gaat dus niet he.
Dikke kans dat je de 1m80 haalt, tenzij je echt al je puberteit gepasseerd ben.

idd, mijn ex was 1.86 ik ben 1,76:D

wel meer moeite om die lange benen aan de kant te duwen;)

Ongeveer zoals bij mij dan:) mijn ex was 1.82 en ik 1.70
Damn ik voelde er mij dikwijls ongemakkelijk bij, vermoedelijk heb ik dat te veel laten uitschijnen wat jaloerse reacties opwekte.

Terug
Naar boven