AndroidHealthClinic

leren gitaar spelen

Bro tip: download gStrings op je smartphone om je gitaar te stemmen, ideaal :) scheelt je weer een paar centen.

Wat een leipe discussie, dwarnie en vermeirio, zo uit het niets.

Maar dwarnie, waarom vind je dat een rare keuze? mondharmonica? je bent zelf een bluesman zeg je. Dat is toch hartstikke vet dan? Er zijn juist veel te veel gitaristen!

respect naar allen die muziek maken

:rolleyes: jij dacht, een maand later, het wordt eens tijd een statement te maken.
of kom je posts te kort voor je internetstatus?

Beste tip die je hiervoor kan geven is gewoon doen. Begin met simpele muziek die je zelf leuk vindt. Een instrument goed leren bespelen kost een boel tijd en energie. Als je vanaf dag 1 op les gaat heb je een grote kans dat een leraar je saaie shit laat spelen waardoor je alleen maar geirriteerd raakt. Motivatie is key.

Begin met het downloaden van Guitar pro 6 (of koop het als je een moralfag bent). Persoonlijk vind ik het het meest handige programma om tabs te interpreteren. Download muziek voor dat programma en probeer mee te spelen. Als je een technische basis hebt, zou ik naar een leraar stappen die je helpt met je improvisatie skills. Daarna klapt er opeens een deur open die je miljoenen mogelijkheden geeft en wordt muziek maken pas echt leuk...

Edit: oh ja, en zoals hierboven staat: Zoek mensen om mee te spelen.
Het feit dat zij iets van jou verwachten houdt je gedreven.

Wat een flauwe gasten zitten er toch op dit forum zeg. Iedereen zoekt ergens iets achter. Jammer
Edit2: oh ja, mensen hierboven hebben wel een punt dat als je dingen fout aanleert, je ze er ook weer lastig uitkrijgt. Persoonlijk vind ik het niet direct nodig als je een beetje logisch kan nadenken.
Wat mij heel erg heeft geholpen is het gebruik van een spiegel of webcam (of soms een uitstaande laptop met spiegelend beeld, k*t acers). Met gitaartechniek is het vaak zo dat als het er vloeiend en makkelijk uitziet, het vaak ook een goede techniek is. Vergelijk het bijvoorbeeld met je helden op youtube en haal je verbeterpunten daar uit. Wijdt daar 2 dagen oefenen aan per verbeterpunt en stukje bij beetje gaat het steeds beter.

Je hebt gelijk over die techniek juist aanleren maar niet alle 'helden' hebben goede techniek. Slash bijvoorbeeld heeft echte k*t techniek met zowel de rechter als en linker hand.

---------- Post toegevoegd Tue 14 Aug 2012 om 00:35 ----------

:rolleyes: jij dacht, een maand later, het wordt eens tijd een statement te maken.
of kom je posts te kort voor je internetstatus?

internetstatus?.... wat?

ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt maar ik heb in een heel jaar zo'n 70 posts dus die vlieger gaat niet voor mij op meneer.

Wat een flauwe mensen zitten er toch op dit forum zeg, iedereen zoekt ergens iets achter. Jammer

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven