Beste tip die je hiervoor kan geven is gewoon doen. Begin met simpele muziek die je zelf leuk vindt. Een instrument goed leren bespelen kost een boel tijd en energie. Als je vanaf dag 1 op les gaat heb je een grote kans dat een leraar je saaie shit laat spelen waardoor je alleen maar geirriteerd raakt. Motivatie is key.
Begin met het downloaden van Guitar pro 6 (of koop het als je een moralfag bent). Persoonlijk vind ik het het meest handige programma om tabs te interpreteren. Download muziek voor dat programma en probeer mee te spelen. Als je een technische basis hebt, zou ik naar een leraar stappen die je helpt met je improvisatie skills. Daarna klapt er opeens een deur open die je miljoenen mogelijkheden geeft en wordt muziek maken pas echt leuk...
Edit: oh ja, en zoals hierboven staat: Zoek mensen om mee te spelen.
Het feit dat zij iets van jou verwachten houdt je gedreven.
Wat een flauwe gasten zitten er toch op dit forum zeg. Iedereen zoekt ergens iets achter. Jammer
Edit2: oh ja, mensen hierboven hebben wel een punt dat als je dingen fout aanleert, je ze er ook weer lastig uitkrijgt. Persoonlijk vind ik het niet direct nodig als je een beetje logisch kan nadenken.
Wat mij heel erg heeft geholpen is het gebruik van een spiegel of webcam (of soms een uitstaande laptop met spiegelend beeld, k*t acers). Met gitaartechniek is het vaak zo dat als het er vloeiend en makkelijk uitziet, het vaak ook een goede techniek is. Vergelijk het bijvoorbeeld met je helden op youtube en haal je verbeterpunten daar uit. Wijdt daar 2 dagen oefenen aan per verbeterpunt en stukje bij beetje gaat het steeds beter.