MuscleMeat

liesbreuk

bur

Mr. Millionaire
Elite Member
Waardering
0
ola allemaal,

had even een vraagje me trainingsmaatje heeft een liesbreuk en kan nu niet meer trainen.
Er zijn wel hulpmiddelen om de druk op de buikwand af te laten nemen (breukriem ).
alleen trainen zitten er voorlopig niet misschien nadat ie geopereerd is.

Alleen wilde eens weten of er mensen zijn die er iets meer van afweten of ervaring mee hebben, en hoe lang ze hier last van hebben gehad.

alvast bedankt

groet Giel. :)

Dat trainen kan ie voorlopig inderdaad wel vergeten!
Mijn vader heeft een paar maanden terug een liesbreuk gehad. Na de operatie mag je sowieso een tijd lang niet zwaar tillen (zeker 2 weken geen boodschappen etc) maar daar heb je ook dat moment ook echt geen behoefte aan denk ik.

Hij heeft er nog nu wel eens last van maar het is natuurlijk in verhouding wel een oude knar. Herstel zal ie goed de tijd voor moeten nemen, benen zullen zeker verwaarloosd moeten worden gedurende een aanzienlijke tijd en bepaalde rugoefeningen kan ie ook beter vermijden. Maar ik denk dat bovenlichaam wel te doen moet zijn nadat de ergste pijn na de operatie weg is. Na een week of 2 ofzo rustig aan beginnen met zittende oefeningen maarja verschilt natuurlijk wel weer per persoon.

Ben dik een jaar geleden geopereerd en bij mij viel het echt wel mee, stond na 2 week weer in de sportschool. Wel heeeel voorzichtig en heel gecontroleerd, maar na 6 a 8 week gewoon weer voluit.

De arts had gezegd dat ik na 6 a 8 week weer gewoon kon trainen. En na 2 week heel rustig en licht. Maar de eerste week is echt een ramp! Je kan niet lachen, hoesten, naar de wc echt niks, alles doet pijn. Maar na een paar dagen voelt het alweer stukken beter!

Maar je blijft (ik iig) de breuk altijd wel voelen, soms met deadliften nog steeds. Maar dat schijnt normaal te zijn volgens de dokter.

Maar al met al is het mij erg meegevallen!

Terug
Naar boven