Fitness Seller

Ligt het nou aan mij of...

bekjam

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
1.673
...zijn mensen met een laag bmi nou veel meer ziek dan mensen met een hoog bmi?

Het valt mij iig op dat veel mensen zonder enige vorm van massa om de haverklap ziek zijn... toeval?

Mijn broertje is zeer skinny en altijd ziek in ieder geval, maar behalve dat hij heel dun is is hij ook gewoon zwak van zichzelf.

nee vroeger toen ik een skinny ecto van 55kg was toen was ik nooit ziek,nu al 2 jaar dat ik 2-3x per jaar ziek ben

Omdat iemand met een beetje massa over het algemeen beter op z'n voeding let, en dus ook gezonder leeft.

Ik heb weeral 2 weken last van een dikke verkoudheid, maar dat komt ook omdat ik een skinny geek ben.

meer spiermassa betekend grotere aanmaak van witte bloedcellen dus beter immuunsysteem

meer spiermassa betekend grotere aanmaak van witte bloedcellen dus beter immuunsysteem

Echter heeft het bmi niks met veel of weinig spiermassa te maken.

Ik denk inderdaad dat een klein vet laagje (hoger bmi) je isoleert tegen een kou. En je dus minder snel een verkoudheid oid op zal lopen.

Valt daarom ook te verklaren waarom de meeste oostblokkers en noord europeanen, die in zwaardere klimaat omstandigheden leven, meestal groffer gebouwd zijn?

Echter heeft het bmi niks met veel of weinig spiermassa te maken.

Ik denk inderdaad dat een klein vet laagje (hoger bmi) je isoleert tegen een kou. En je dus minder snel een verkoudheid oid op zal lopen.

Valt daarom ook te verklaren waarom de meeste oostblokkers en noord europeanen, die in zwaardere klimaat omstandigheden leven, meestal groffer gebouwd zijn?

Neen dat is gewoon om die ontiegelijk zware grafk*ppen te kunnen dragen.

Eén van de zaken die je sneller ziek maken is weinig eten. Probeer maar eens uit: tijdens een verkoudheid of griep zeer weinig eten, of zeer veel eten. Dag en nacht verschil is dat. Een lichaam dat massa's voeding binnenkrijgt heeft veel meer reserves, veel meer energie, vaak ook meer vitaminen en een betere productie van witte bloedlichaampjes. Voorts moet je je afvragen waarom er van nature dikke en dunne mensen zijn. Mensen die dun gebouwd zijn met een dunne vetlaag zijn zo gebouwd omdat in hun genen staat geschreven dat ze gebouwd zijn voor een warm klimaat. Dun lichaam= betere afkoeling. Maar gevoeliger voor ziekten die in een kouder klimaat vooral een probleem vormen.

In de tijden dat ik 62 kilo woog was ook ook zelden ziek, denk dat het weinig uitmaakt. Alhoewel de echte magere latjes met kuilen in de wangen lijken me wel ver van gezond, die zijn gewoon permanent ziek, zwak en misselijk.

Niet persé.
Ik ben vroeger toen ik nog een baby was heel ziek geweest, altijd een bmi van 19-20 gehad. Mijn broer had altijd een iets hoger bmi, hij was dus ook iets dikker dan mij.
Ik werd nooit ziek maar mijn broer bijna altijd.

Hangt gewoon af van je geschiedenis van je immuunsysteem denk ik.

Iedereen kan ziek worden, het is aan de sterkte van je immuunsysteem hoe snel je daarvan herstelt en/of er complicaties optreden en heeft niks te maken met je vetpercentage.

Iedereen kan ziek worden, het is aan de sterkte van je immuunsysteem hoe snel je daarvan herstelt en/of er complicaties optreden en heeft niks te maken met je vetpercentage.
Niet direct, maar wellicht wel indirect... Mensen die teveel eten gaan in elk geval niet ondereten, en laat ondereten nou juist het lichaam verzwakken.

toen ik een te hoog bmi had was ik vaker verkouden dan nu...

Toen ik nog een dikke Mikki was, was ik echt nooit ziek. Nu nog steeds weinig, maar wel meer dan eerst.

---------- Toegevoegd om 17:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:43 ----------

Eén van de zaken die je sneller ziek maken is weinig eten. Probeer maar eens uit: tijdens een verkoudheid of griep zeer weinig eten, of zeer veel eten. Dag en nacht verschil is dat. Een lichaam dat massa's voeding binnenkrijgt heeft veel meer reserves, veel meer energie, vaak ook meer vitaminen en een betere productie van witte bloedlichaampjes. Voorts moet je je afvragen waarom er van nature dikke en dunne mensen zijn. Mensen die dun gebouwd zijn met een dunne vetlaag zijn zo gebouwd omdat in hun genen staat geschreven dat ze gebouwd zijn voor een warm klimaat. Dun lichaam= betere afkoeling. Maar gevoeliger voor ziekten die in een kouder klimaat vooral een probleem vormen.

En wat als je een koukleum bent en ook niet tegen 30 graden kunt? :P

Mikki ooit een dikkertje geweest? :P

Had ze toen grotere borsten :eek:

Terug
Naar boven