AndroidHealthClinic

Liquidex

1977Marc

Cool Novice
Waardering
0
graag jullie mening.

Wanneer tijdens de kuur begin je en stop je met liduidex. Graag jullie mening met uitleg van hoe en waarom.

Ik lees nl nogal wat tegenstrijdige berichten.

Ikzelf dacht het misschien wel handig is om het tijdens je nakuur ook nog te gebruiken en vanwege de halfwaarde tijd een week eerder te stoppen dan je nolva danwel Clomid.

Wat zijn de nadelen om door te gaan met liquidex tijdens je nakuur?

Liquidex oftewel arimidex kun je ook prima in je nakuur toepassen.

Tijdens je kuur gelijk beginnen. Of als je te veel last krijgt van het vocht dan beginnen.

Ik gebruik het vanaf het begin tot aan mn nakuur om o.a waterretentie en onnodig vet aanzetten tegen te gaan.

hetgeeen wat arimidex doet is hoofdzakelijk het aromatiseren tegen gaan. Na de kuur is er best nog wel een aardig hoeveelheid aan test aanwezig dus op dat moment zou het wel een aanrader zijn. Maar aangezien je in een nakuur ook vaak aan de slag gaat met nolvadex ed zal de noodzaak iets kleiner worden om arimidex te nemen.

• Topic Starter Topic Starter
is er eigenlijk een reden om geen liquidex in je kuur te nemen en tot in je nakuur?
zie even geen nadelen nl....

enige wat ik kan bedenken om het niet te gebruiken zijn als je kuurt met middelen die niet oestrogeen gevoelig zijn zoals winstrol, primo etc...

jawel, liquidex verlaagt je IGF 1 spiegel met geloof ik zo'n 5 %, pak liever femara of aromasin, deze laat je IGF spiegel met zo'n 25 % stijgen.

mooi laat ik nou net femara hebben voor een heel jaar :)

Latin spirit zei:
jawel, liquidex verlaagt je IGF 1 spiegel met geloof ik zo'n 5 %, pak liever femara of aromasin, deze laat je IGF spiegel met zo'n 25 % stijgen.

femara en afleidingen laten never nooit je igf-1 spiegel met 25% stijgen dit zijn internet fabeltjes en is in en in triest dat men deze gelooft!
het klopt wel dat je igf-1 spiegel er iets door stijgt, maar 25% is absoluut niet waar.
als dat daadwerkelijk waar zou zijn dan had men nooit het dure orginele igf-1 van gensci of andere fabrikanten uitgevonden, maar had men alle patienten een hogere dosis femara of aromasin gegeven.
als men wil dat je igf-1 spiegel echt goed stijgt neem dan gewoon igf-1 dat werkt super.
maar ja nu ben ik off topic sorry.
ik zelf heb met liquidex erg goede ervaring en zeker in een kuur met sterk androgene middelen,
als nakuur kun je het inderdaad ook nemen, maar zoals eerder ook al werd aangegeven is de noodzaak dan minder hoog.

tip: neem de raad van de kenners aan die weten wat men schrijft uit eigen ervaring en niet enkel uit het lezen van fabeltjes online ;) .

sportieve groet,

Pipo

Zelf ben ik een voorstander van aromasin dit vanwege de slechte invloed van de andere middelen op het cholesterol. Vooral in een langere kuur is dit toch 1 van de ongezondste dingen van de kuur.

pipo zei:
femara en afleidingen laten never nooit je igf-1 spiegel met 25% stijgen dit zijn internet fabeltjes en is in en in triest dat men deze gelooft!
het klopt wel dat je igf-1 spiegel er iets door stijgt, maar 25% is absoluut niet waar.
als dat daadwerkelijk waar zou zijn dan had men nooit het dure orginele igf-1 van gensci of andere fabrikanten uitgevonden, maar had men alle patienten een hogere dosis femara of aromasin gegeven.
als men wil dat je igf-1 spiegel echt goed stijgt neem dan gewoon igf-1 dat werkt super.
ik zelf heb met liquidex erg goede ervaring en zeker in een kuur met sterk androgene middelen,
als nakuur kun je het inderdaad ook nemen, maar zoals eerder ook al werd aangegeven is de noodzaak dan minder hoog.

tip: neem de raad van de kenners aan die weten wat men schrijft uit eigen ervaring en niet enkel uit het lezen van fabeltjes online ;) .

sportieve groet,

Pipo

kerel,

die onderzoeken zijn meerdere malen hier al langsgekomen op het forum, dus jij gaat nu een wetenschappelijk onderzoek weerleggen? leuk voor jou kerel dat je goede ervaringen hebt met liquidex en ik realiseer me heus wel dat dat hetgeen is wat telt en niet die leuke theorietjes, maar een feit is een feit. heb je ooit wel eens liquidex in exact dezelfde omstandigheden gebruikt als femara? dus zelfde hoeveelheden AAS, zelfde manier van trainen, zelfde manier van eten? lijkt me erg onwaarschijnlijk kerel.

dus het is erg leuk dat je je eigen ervaringen erbij haalt, maar dit moet dan wel goed vergelijkingsmateriaal zijn en niet zomaar een bewering zonder goede onderbouwing.

hardgainers zei:
Zelf ben ik een voorstander van aromasin dit vanwege de slechte invloed van de andere middelen op het cholesterol. Vooral in een langere kuur is dit toch 1 van de ongezondste dingen van de kuur.

ook jij heb een punt waarom ik aromasin zou verkiezen voor liquidex. femara drukt ook weer erger op je negatieve cholesterol, dat is helaas weer een minpuntje voor femara

Latin spirit zei:
heb je ooit wel eens liquidex in exact dezelfde omstandigheden gebruikt als femara? dus zelfde hoeveelheden AAS, zelfde manier van trainen, zelfde manier van eten? lijkt me erg onwaarschijnlijk kerel.

Jij dus wel, en je hebt er 25% meer spiergroei uit gesleept dankzij de verhoogde IGF-1 afgifte?

nee, ik ook niet, maar ik kom niet met de stelling dat liquidex in de praktijk even goed werkt als femara ;) dat is het verschil. ik onderbouw mijn opmerkingen dat doet Pipo dus niet

pipo zei:

sportieve groet,

Pipo
Ik weet niet hoeveel mcg igf een mens per dag produceert maar ook al is dat zeg maar 10mcg, dan is die externe igf dus wel de moeite waard...
Of dan die extra percentage igf door aro/fem dan nut heeft is dan natuurlijk ook maar de vraag (netzoals de daling van bv nolva)...
Misschien is het daarom beter om anar die andere eigenschappen te kijken, zoals hardgainers al zei over bv cholestrol level...

Latin spirit zei:
nee, ik ook niet, maar ik kom niet met de stelling dat liquidex in de praktijk even goed werkt als femara ;) dat is het verschil. ik onderbouw mijn opmerkingen dat doet Pipo dus niet

En in de praktijk zullen we daar nooit achter komen. Daarvoor zou 1 persoon 2 exact dezelfde kuren moeten doen met respectievelijk femara en liquidex als anti-oestrogeen, om vervolgens de verschillen proberen te achterhalen.

Aangezien kuurresultaten geheel persoonsgebonden zijn, en afhankelijk van meerdere factoren, is het onmogelijk te achterhalen welke van de 2 voor de beste kuurresultaten zorgt (al dan niet door evt verhoogde IGF afgifte)

Leviathan zei:
En in de praktijk zullen we daar nooit achter komen. Daarvoor zou 1 persoon 2 exact dezelfde kuren moeten doen met respectievelijk femara en liquidex als anti-oestrogeen, om vervolgens de verschillen proberen te achterhalen.

Aangezien kuurresultaten geheel persoonsgebonden zijn, en afhankelijk van meerdere factoren, is het onmogelijk te achterhalen welke van de 2 voor de beste kuurresultaten zorgt (al dan niet door evt verhoogde IGF afgifte)

dat is dus wat ik probeer te zeggen. in de praktijk zullen we daar ook nooit achterkomen (daarom vind ik het ook zo knap van Pipo dat hij dat wel kan), dus zal je het tot die tijd moeten doen met de theorie en die wijzen toch duidelijk kwa igf afgifte in het voordeel van aromasin/femara. als je dat voordeel weet, waarom zou je dan het product nemen met verminderde IGF afgifte?

Latin spirit zei:
dat is dus wat ik probeer te zeggen. in de praktijk zullen we daar ook nooit achterkomen (daarom vind ik het ook zo knap van Pipo dat hij dat wel kan), dus zal je het tot die tijd moeten doen met de theorie en die wijzen toch duidelijk kwa igf afgifte in het voordeel van aromasin/femara. als je dat voordeel weet, waarom zou je dan het product nemen met verminderde IGF afgifte?

las laatst op een goede site dat anti-e's nooit!!! voor een verhoogde igf-1 spiegel kunnen zorgen maar deze altijd in meer of mindere mate onderdrukken.

Relative Potency of Type 1 & 2 Aromatase Inhibitors
Product Aromatase Inhibition (%)
Aromasin (Exemestane) 97.9%
Cytadren (Aminoglutethimide) 90.6%
Arimidex (Anastrozole) 96.7%
Femara (Letrozole) 98.7%

By the looks of it, Femara (Letrozole) is the strongest inhibitor.

How Various Estrogen Inhibitors & Blockers Effect IGF-1

Formestane Increases 26%
Aromasin (Exemestane) Increases 28%
Cytadren (Aminoglutethimide) Increases 27%
Arimidex (Anastrozole) Decreases 18%
Femara (Letrozole) Increases 24%
Faslodex (Fulvestrant) Decreases 70%

ikke heeft deze info in een vorige thread hier zie je dus welke de igf-1 spiegel onderdrukt en welke deze verhoogd ook zorgt femara voor de beste oestrogeen blocking

Latin spirit zei:

ik geloof enkel niet alles wat men schrijft hier op DBB!
en waarom zou ik dingen tot de bodum toe uitleggen als eigenwijze snotneusjes zoals jij daar steeds kritiek op blijven geven zonder dat je jaren lange hardcore bodybuilding ervaring hebt???
ik had je een tijd geleden als eens iets uitgelegdt knulletje en hopelijk ben je dat niet vergeten!!!

Laatst bewerkt:
pipo zei:
ik geloof enkel niet alles wat men schrijft hier op DBB!
en waarom zou ik dingen tot de bodum toe uitleggen als eigenwijze snotneusjes zoals jij daar steeds kritiek op blijven geven zonder dat je jaren lange hardcore bodybuilding ervaring hebt???
ik had je een tijd geleden als eens iets uitgelegdt knulletje en hopelijk ben je dat niet vergeten!!!

Hier komt het verhaal vandaan en het is dus niet zomaar iets dat men hier op DBB verzonnen heeft.

1: J Steroid Biochem Mol Biol. 1997 Nov-Dec;63(4-6):261-7. Related Articles, Links

The aromatase inhibitor letrozole in advanced breast cancer: effects on serum insulin-like growth factor (IGF)-I and IGF-binding protein-3 levels.

Bajetta E, Ferrari L, Celio L, Mariani L, Miceli R, Di Leo A, Zilembo N, Buzzoni R, Spagnoli I, Martinetti A, Bichisao E, Seregni E.

Medical Oncology B Division, Istituto Nazionale per lo Studio e la Cura dei Tumori, Milan, Italy.

Serum insulin-like growth factor (IGF)-I and IGF-binding protein-3 levels were measured in two groups of postmenopausal women with advanced breast cancer, who received the aromatase inhibitor letrozole 0.5 or 2.5 mg p.o. once daily. Blood samples were obtained from 15 patients in each dose group at baseline, and one and three months after starting therapy. Circulating IGF-I and IGFBP-3 concentrations were determined by means of radioimmunoassay. In both dosage groups a statistically significant increase in the IGF-I levels was observed during three months of letrozole treatment (P=0.003). In addition, the multiple testing procedure yielded in the whole patient population a significant result in the comparison between mean IGF-I values after three months of therapy and those observed at baseline (P=0.004), the estimated average increase being of 24%. No significant result was obtained in the analysis for the dose effect (P=0.077) and for the time x dose interaction (P=0.208). Circulating IGFBP-3 levels did not appear to be affected by letrozole treatment in either of the dose groups. This is the first report concerning the short-term effects of letrozole on components of the IGF system in breast cancer patients; further investigations are warranted in order to confirm these preliminary data.

Publication Types:

* Clinical Trial
* Multicenter Study
* Randomized Controlled Trial

PMID: 9459192 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Terug
Naar boven