XXL Nutrition

Liquidex

axestream zei:
Hier komt het verhaal vandaan en het is dus niet zomaar iets dat men hier op DBB verzonnen heeft.
dank je voor de bijhorende tekst, maar ik geloof er niks van.
leuk dat men leuke dingen kan lezen op het internet, maar als men 25% meer afgifte van iff-1 zou hebben in een menselijk lichaam zou dit gigantische resultaten moeten opleveren lijkt me.
patienten die igf-1 nodig hebben zouden dan ook erg makkelijk geholpen kunnen worden door de femara dosis te 4 voudigen en zodoende hoeft men het dure igf niet aan de patient toe te dienen en kan het dus makkelijk met een tabletje opgelost worden.
anyway het zal altijd hier zo blijven dat de meningen verschillen en opzich is daar niks mis mee, maar beste vind ik dat men ook eerst eens praktijk ervaring op moet doen en eerst veel jaren hard moet trainen eer men non stop kritiek geeft alsof men chad nichols is of welke guru dan ook.
van sommigen hier weet ik voldoende zodat ik een ZEER duidelijke mening heb over bepaalde gedane uitspraken en daarom trek ik dus erg veel in twijfel.

nou ik ga nu ff een flesje femara achterover knallen en hoop dan maar dat de 25% afgifte gedaan zal worden.

thanks voor je zoek werk online.

groetjes,

Pipo

pipo zei:
ik geloof enkel niet alles wat men schrijft hier op DBB!
en waarom zou ik dingen tot de bodum toe uitleggen als eigenwijze snotneusjes zoals jij daar steeds kritiek op blijven geven zonder dat je jaren lange hardcore bodybuilding ervaring hebt???
ik had je een tijd geleden als eens iets uitgelegdt knulletje en hopelijk ben je dat niet vergeten!!!

1. als je een bewering doet vind ik dat je hem hoort te beargumenteren, dat doe je dus niet, dat maakt jouw bewering in mijn ogen niet meer dan een domme uitspraak die gebaseerd is op lucht.
2. ervaring is zeker iets heel belangrijks, echter wil dat zeggen dat bijvoorbeeld een 15 jaar trainend persoon, zonder enige kennis zomaar aan de test kan gaan zonder research gedaan te hebben naar wetenschappelijke onderzoeken, want tsja hij heeft immers 'jarenlange hardcore bodybuilding ervaring'? :rolleyes:
3. dat je het nu op de man gaat spelen is erg zwak van je en geeft alleen maar dat je dus duidelijk geen argumenten kan aanvoeren om mijn stelling te weerleggen. dus kom niet dat soort uitspraken maar wees een kerel en ga inhoudelijk in op het topic en als je toch op de man wilt spelen mag je me dat best pm'en hoor.
4. leuk om te weten ook voor de andere boardmembers dat je iemand die 2,5 jaar trainingservaring heeft, 22 jaar is, toegewijd is aan zijn sport, erg geinteresseerd is in de materie, een snotneusje noemt. zal je erg veel vrienden mee maken hier op het forum. enig respect is wel op z'n plaats, dat heb ik voor jou ook dus ik verwacht dat ook terug. dus graag niet meer dat soort termen gebruiken ajb.

pipo zei:
patienten die igf-1 nodig hebben zouden dan ook erg makkelijk geholpen kunnen worden door de femara dosis te 4 voudigen en zodoende hoeft men het dure igf niet aan de patient toe te dienen en kan het dus makkelijk met een tabletje opgelost worden.

een man met 'jarenlange hardcore bodybuilding ervaring' als jij zou toch als geen ander moeten weten dat meer niet altijd beter is kerel. de wet van de vermindere meeropbrengst heet dit geloof ik (kan me vergissen) noem je dat nou hardcore ervaring?

pipo zei:
anyway het zal altijd hier zo blijven dat de meningen verschillen en opzich is daar niks mis mee, maar beste vind ik dat men ook eerst eens praktijk ervaring op moet doen en eerst veel jaren hard moet trainen eer men non stop kritiek geeft alsof men chad nichols is of welke guru dan ook.

je haalt dingen door elkaar kerel, het gaat hier niet over trainen, het gaat hier over kennis over AAS. dus omdat jij toevallig jarenlang traint en ik niet mag ik hier niet mijn opgedane kennis delen? wat een arrogantie zeg....

pipo zei:
ga dit jaar 25% extra groeien, ga nml aan de femara dat moet me lichaamsgewicht van de 115 kg nu naar 143,75 kg als ik de posts erover mag/moet geloven hahahaa

tot slot: dit slaat natuurlijk helemaal nergens op he kerel. deze discussie ontaard op deze manier echt in een grote grap, toch erg jammer....

o ja, je negatieve karma die ik van je gekregen hebt, weegt niet op tegen de positieve die ik hier heb gekregen over deze discussie... ;) en vat het nou niet meteen weer zo zwaar op

xxx michel

Laatst bewerkt:
Latin spirit zei:
tot slot: dit slaat natuurlijk helemaal nergens op he kerel. deze discussie ontaard op deze manier echt in een grote grap, toch erg jammer....

o ja, je negatieve karma die ik van je gekregen hebt, weegt niet op tegen de positieve die ik hier heb gekregen over deze discussie... ;) en vat het nou niet meteen weer zo zwaar op

xxx michel

kerelTJE,

je maakt er wel werk van he!!
ik moet bekenen dat je je zo achter je pc erg goed kan verwoorden, ik zelf neem er met dit soort dingen absoluut niet de moeite voor om alle punten uit te diepen gelukkig doe jij dat wel.
vrienden maken hoeft niet hier geef enkel me menig en vrienden cq kennisen heb ik in me priveleventje al.
ik heb er verder vrede mee dat dat we over VEEL dingen verschillen van mening, maar wie weet kan ik tzt bij jou aankloppen voor advies en begeleiding.
verder wil ik het bij deze laten want het klopt inderdaad dat door onze zinloze discussie deze thread uit zijn verband getrokken is, hoewel men dit soort dingen van mij wel gewend is.
oja de karma "graag gedaan" :D :D :D

groetjes,

Pipo Latin spitits nieuwe pupil

pipo zei:
kerelTJE,

je maakt er wel werk van he!!
ik moet bekenen dat je je zo achter je pc erg goed kan verwoorden, ik zelf neem er met dit soort dingen absoluut niet de moeite voor om alle punten uit te diepen gelukkig doe jij dat wel.
vrienden maken hoeft niet hier geef enkel me menig en vrienden cq kennisen heb ik in me priveleventje al.
ik heb er verder vrede mee dat dat we over VEEL dingen verschillen van mening, maar wie weet kan ik tzt bij jou aankloppen voor advies en begeleiding.
verder wil ik het bij deze laten want het klopt inderdaad dat door onze zinloze discussie deze thread uit zijn verband getrokken is, hoewel men dit soort dingen van mij wel gewend is.
oja de karma "graag gedaan" :D :D :D

groetjes,

Pipo Latin spitits nieuwe pupil

daar is dit forum toch voor kerel? een discussie voeren en proberen elkaars argumenten te weerleggen. ik vind het jammer dat je je er nu zo makkelijk vanaf maakt. als je een bepaalde stelling hebt die je niet kan onderbouwen waarom post je die hier dan?

ik heb je al eerder verteld dat ik geen schooljongetje ben en zoals je ziet weet ik wel degelijk waar ik over praat ondanks dat jij zegt dat ik 'eerst maar moet gaan trainen' voordat ik hier mijn kennis mag delen. het is heel leuk en aardig dat jij zoveel trainingservaring hebt maar een discussie met je voeren op een hoog niveau over de materie zit er met jou niet in want het enige wat je blijft doen is spelen op de man. wat is er dan waardevoller voor dit board: jarenlange trainingservaring of theorie over de materie? ;)

Latin spirit zei:
daar is dit forum toch voor kerel? een discussie voeren en proberen elkaars argumenten te weerleggen. ik vind het jammer dat je je er nu zo makkelijk vanaf maakt. als je een bepaalde stelling hebt die je niet kan onderbouwen waarom post je die hier dan?

ik heb je al eerder verteld dat ik geen schooljongetje ben en zoals je ziet weet ik wel degelijk waar ik over praat ondanks dat jij zegt dat ik 'eerst maar moet gaan trainen' voordat ik hier mijn kennis mag delen. het is heel leuk en aardig dat jij zoveel trainingservaring hebt maar een discussie met je voeren op een hoog niveau over de materie zit er met jou niet in want het enige wat je blijft doen is spelen op de man. wat is er dan waardevoller voor dit board: jarenlange trainingservaring of theorie over de materie? ;)

De combinatie of course. :thumbup:

Nu allemaal weer ontopic svp. :)

Latin spirit zei:

piskereltje blijft de boel zieken he?
kijk dat ik weinig trek heb om dingen te onderbouwen met theoritisch gelul als een groentje als jij!
gelukkig zijn er hier genoeg kenners die me mening delen.
lijkt me leuk je eens tegen tekomen kereltje!!! :D :D :D
kennelijk heb je een waarschuwing van een tijdje terug niet bepaald goed begrepen he!

mzlll

waarom voel je je meteen zo op je pikkie getrapt als ik gewoon een interessante discussie met je probeer te voeren? heeft niks met zieken te maken kerel, jij valt mij aan en ik probeer jouw beweringen door middel van argumenten te weerleggen. wellicht dat ik van jouw argumenten ook weer wat kan leren. wat is je probleem nou eigenlijk?

1: J Steroid Biochem Mol Biol. 1997 Nov-Dec;63(4-6):261-7. Related Articles, Links

The aromatase inhibitor letrozole in advanced breast cancer: effects on serum insulin-like growth factor (IGF)-I and IGF-binding protein-3 levels.

Bajetta E, Ferrari L, Celio L, Mariani L, Miceli R, Di Leo A, Zilembo N, Buzzoni R, Spagnoli I, Martinetti A, Bichisao E, Seregni E.

Medical Oncology B Division, Istituto Nazionale per lo Studio e la Cura dei Tumori, Milan, Italy.

Serum insulin-like growth factor (IGF)-I and IGF-binding protein-3 levels were measured in two groups of postmenopausal women with advanced breast cancer, who received the aromatase inhibitor letrozole 0.5 or 2.5 mg p.o. once daily. Blood samples were obtained from 15 patients in each dose group at baseline, and one and three months after starting therapy. Circulating IGF-I and IGFBP-3 concentrations were determined by means of radioimmunoassay. In both dosage groups a statistically significant increase in the IGF-I levels was observed during three months of letrozole treatment (P=0.003). In addition, the multiple testing procedure yielded in the whole patient population a significant result in the comparison between mean IGF-I values after three months of therapy and those observed at baseline (P=0.004), the estimated average increase being of 24%. No significant result was obtained in the analysis for the dose effect (P=0.077) and for the time x dose interaction (P=0.20. Circulating IGFBP-3 levels did not appear to be affected by letrozole treatment in either of the dose groups. This is the first report concerning the short-term effects of letrozole on components of the IGF system in breast cancer patients; further investigations are warranted in order to confirm these preliminary data.

Publication Types:

* Clinical Trial
* Multicenter Study
* Randomized Controlled Trial

PMID: 9459192 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Gezien hier wordt uitgegaan van een studie uitgevoerd op "postmenopausal women" snap ik niet dat er een generalisatie plaatsvindt richting mannen die exogene hormonen toedienen. Zolang er geen studie is gedaan op mannen en met voorkeur atleten die een trainingsprogramma ondergaan met gewichten en ook nog eens AS gebruiken valt er in principe niks hard te maken en kan je niet zomaar alles klakkeloos overnemen uit studies die op essentiële punten afwijken en toepassen op jezelf.

4cc

zo einde discussie tussen mij en Latin spirit, we zijn er samen via PM effe uitgekomen en heb toen eens de moeite genomen om me eens wat duidelijkr te verwoorden.
MR.J als de thread verder gaat over de eigenlijk deels zinloze discussie tussen mij en Latin spirit dan zou ik gaarne willen dat je hem sluit!
en natuurlijk omdat het kul is wat men er schrijft hahahahaha

mzllll

jep sommige dingen is beter als die via PM gaan :) thanks kerel voor je heldere uitleg. wat mij betreft idd einde discussie :D

laterzz

het lijkt wel een b*ch-fight jongens...

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...b=pubmed&list_uids=15689918&dopt=ExternalLink
FREE FULL TEXT (pdf): http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...ne.org/cgi/pmidlookup?view=long&pmid=11888840
Pubertal upregulation of erythropoiesis in boys is determined primarily by androgen.

Hero M, Wickman S, Hanhijarvi R, Siimes MA, Dunkel L.

Hospital for Children and Adolescents, University of Helsinki, Helsinki, Finland.

OBJECTIVES: To study the relative roles of androgens and the growth hormone-insulin-like growth factor I (GH-IGF-I) system in the regulation of erythropoiesis in boys during puberty. STUDY DESIGN: We treated 23 boys with constitutional delay of puberty with low-dose testosterone (T), in combination with either a potent aromatase inhibitor, letrozole (Lz; 2.5 mg/d), or placebo (P). The study design was randomized, double-blinded, and placebo-controlled between the treated groups. Treatment with T + Lz was associated with high T and low IGF-I concentrations, whereas treatment with T + P resulted in moderately increased T and high IGF-I concentrations. RESULTS: The blood hemoglobin concentration increased by 1.6 g/dL in T + Lz-treated boys, despite their low IGF-I concentrations. The estimated red blood cell volume increased more in T + Lz-treated than in T + P-treated boys (349 vs 174 mL, respectively, P = .01). Serum T concentrations during the treatment period correlated with the 12-month increments in hemoglobin and red blood cell volume. The changes in blood hemoglobin concentration and RBC in T + Lz-treated boys were similar to those we observed in a population of normal adolescent boys in the late stages of puberty. CONCLUSIONS: The pubertal increase in hemoglobin concentration in boys is related to direct androgen effects.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...d&dopt=Abstract&list_uids=14623531&query_hl=1
Novel treatment of short stature with aromatase inhibitors.

Dunkel L, Wickman S.

Hospital for Children and Adolescents, University of Helsinki, PO Box 281, Helsinki 00029 HUS, Finland. leo.dunkel@hus.fi

Estrogens have an essential role in the regulation of bone maturation and importantly in the closure of growth plates in both coïtuses. This prospective, randomized, placebo-controlled study was undertaken to evaluate whether suppression of estrogen synthesis in pubertal boys delays bone maturation and ultimately results in increased adult height. A total of 23 boys with constitutional delay of puberty (CDP) received a conventional, low-dose testosterone treatment for inducing progression of puberty. Eleven of these 23 boys were randomized to receive a specific and potent P450-aromatase inhibitor, letrozole, for suppression of estrogen action, and 12 boys were randomized to receive placebo. Estradiol concentrations in the letrozole-treated boys remained at the pretreatment level during the administration of letrozole, whereas the concentrations increased during the treatment with testosterone alone and during spontaneous progression of puberty. Testosterone concentrations increased in all groups, but during the letrozole treatment, the increase was more than fivefold higher than in the group treated with testosterone alone. The inhibition of estrogen synthesis delayed bone maturation. The slower bone maturation in the boys treated with testosterone and letrozole, despite higher androgen concentrations, than in the boys treated with testosterone indicate that estrogens are more important than androgens in regulation of bone maturation in pubertal boys. During the 18 months follow-up, an increase of 5.1 cm in predicted adult height was observed in the boys who received testosterone and letrozole, but no change was seen in the boys who received testosterone alone or in the untreated boys. This finding indicates that an increase in adult height can be attained in growing adolescent boys by inhibiting of estrogen action.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...d&dopt=Abstract&list_uids=11983488&query_hl=1
Short-term effects of anastrozole treatment on insulin-like growth factor system in postmenopausal advanced breast cancer patients.

Ferrari L, Martinetti A, Zilembo N, Pozzi P, Buzzoni R, La Torre I, Gattinoni L, Catena L, Vitali M, Celio L, Seregni E, Bombardieri E, Bajetta E.

Nuclear Medicine, Istituto Nazionale per lo Studio e la Cura dei Tumori of Milan, Via G. Venezian, 1, 20133 Milan, Italy.

Insulin-like growth factors (IGFs) play a fundamental role in cancer development by acting in both an endocrinal and paracrinal manner, and hormone breast cancer treatments affect the IGF system by modifying circulating growth factor levels. We evaluated total IGF-1, IGF-2, IGF binding protein (IGFBP)-1 and IGFBP-3 in the blood of 34 postmenopausal advanced breast cancer patients (median age 63 years, range 41-85) treated with anastrozole, a non-steroidal structure aromatase inhibitor (NSS-AI). The plasma samples were obtained at baseline, and after 2, 4, 8 and 12 weeks of treatment. The IGFs were quantitated by means of sensitive radioimmunoassays (RIAs). IGF-1 significantly increased during anastrozole treatment (baseline versus 12 weeks, P=0.031), IGF-2 showed a trend towards an increase, and IGFBP-1 constantly but not significantly decreased; IGFBP-3 did not seem to be affected at all. The anastrozole-induced changes in IGFs and IGFBP-1 appeared to be different in the patients receiving a clinical benefit from those observed in non-responders. We have previously shown that letrozole (a different type of NSS-AI) modifies blood IGF-1 levels, and the results of this study of the biological effects of anastrozole on the components of the IGF system confirm our previous observations.

PMID: 11983488 [PubMed - indexed for MEDLINE]

2de studie heeft niets te zien met IGF-I, groei promotie is nu eenmaal effectiever in een laag-estrogeen milieu, omdat estrogeen het dichtgroeien van groeischijven bevorderd. Ook de reden waarom mensen onder 21 best geen AAS gebruiken trouwens.

Laatste studie is ook al een illustere, omdat het gaat om borstkankers, gezwellen die vaak zelf ook IGF's produceren. Je moet eerst heel de studie lezen en eventuele follow-ups om uit te maken of die studie uberhaupt relevant is voor gezonden mensen.

Eerste studie klopt volledig, meeste studies tonen aan dat letrozole circulerend IGF-I vermindert. Er is ook reeds meerdere malen aangehaald dat gewoon circulerend IGF-I geen effect heeft op spiergroei. Ook al meerdere malen geillustreerd door subq toediening van IGF's bij athleten, zonder veel effect. Het is een louter metabolische factor. Kan dit dus kwaad ? Nee. Er is zelfs een manier van denken waar het positief kan zijn, de daling in systemisch IGF kan leiden tot een opregulering van de plaatselijk IGF-R's, en dus een toename van anabolisch effect. Maar daar is al evenmin bewijs voor.

Big Cat zei:
Er is ook reeds meerdere malen aangehaald dat gewoon circulerend IGF-I geen effect heeft op spiergroei. Ook al meerdere malen geillustreerd door subq toediening van IGF's bij athleten, zonder veel effect.

Gelukkig. Dit is voor normale pubmed-noobs als mij concreet genoeg om in ieder geval te kunnen concluderen dat het niet belangrijk is dat aromataseblokkers al dan niet invloed hebben op IGF-1.

Gezien de andere post van Big Cat, waarin hij stelde dat aromataseblokkers eigenlijk helemaal niet zo goed zijn tijdens de kuur en tevens nog verder drukkend werken op de axis, trek ik wel mijn conclusies omtrent een eventueel toekomstig gebruik van liquidez/femara.....

En een paar maanden later kwam Gurumaster met de vraag.

WAT IS NOU BETERRRRRRRRRRRRRR!!!!
:roflol:

Ben wat laat in deze discussie maar voor wat betreft aromatasblokkers en IGF-1 vind ik ook dat het niet echt van belang is of ze positief of negatief op IGF-1 werken. Zeker niet in een AAS kuur! De enige methode die volgens mij wel invloed heeft op spiergroei is via spotinjections DIRECT in de spier. Zoals BC al zegt heeft het circulerende IGF-1 voor spiergroei in een BBuilder praktisch geen effect.

Maar welke conclusie trek jij ten aanzien van anti-e's en je axis?

Big'r zei:
Gelukkig. Dit is voor normale pubmed-noobs als mij concreet genoeg om in ieder geval te kunnen concluderen dat het niet belangrijk is dat aromataseblokkers al dan niet invloed hebben op IGF-1.

Gezien de andere post van Big Cat, waarin hij stelde dat aromataseblokkers eigenlijk helemaal niet zo goed zijn tijdens de kuur en tevens nog verder drukkend werken op de axis, trek ik wel mijn conclusies omtrent een eventueel toekomstig gebruik van liquidez/femara.....

Elmo zei:
Ben wat laat in deze discussie maar voor wat betreft aromatasblokkers en IGF-1 vind ik ook dat het niet echt van belang is of ze positief of negatief op IGF-1 werken. Zeker niet in een AAS kuur! De enige methode die volgens mij wel invloed heeft op spiergroei is via spotinjections DIRECT in de spier. Zoals BC al zegt heeft het circulerende IGF-1 voor spiergroei in een BBuilder praktisch geen effect.

Maar welke conclusie trek jij ten aanzien van anti-e's en je axis?

Wie bedoel je met jij? Gurumaster BC of Little'r

Ik denk ik laat het draadje mooi aan me neus voorbij gaan... Komt Elmo er aan :D

Zowel arimidex als femara geeft een daling in IGF-1 en oestrogeen, maar een stijging van testosteron, LH en FSH.
Bij de arimidex groep is uiteindelijk gekeken naar het netto effect op lichaamssamenstelling, netto proteine balans, K/E/V gebruik en nog wat variabelen.
Er was geen significant merkbaar verschil tussen de arimidex- en niet arimidex groep in al deze variabelen.
Geen enkele reden om aan te nemen dat arimidex beter is dan femara of andersom imo.

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=45756

Wat ik uit mijn bovenstaande post concludeer is dat zowel anti-e's (nolvadex/clomid) als anti-a's (femara/arimidex) allemaal effectief zijn in het herstellen van LH, FSH en testosteron waarden.
Theoretisch gezien zijn anti-a's net zo geschikt voor je nakuur als anti-e's (met het verschil dat anti-a's niks doen tegen optredende gyno).

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven