Fitness Seller

Logje van een logge lomperik

  • Topic starter Moker
  • Startdatum
  • Reacties 29
  • Weergaven 963
  • Volgers 10

Bezoekers in dit topic

Het zijn er 2, volgens mij heeft 1 van de 2 wel van die dingen boven aan waar je je aan kan optrekken. Telkens tussen setjes door is wel een goede inderdaad! Ik ga dat volgende keer eens proberen. Ik heb even snel wat gelezen over Greyskull BW homework en iets over Villain Challenges. Denk je dat mij dit kan helpen? En moet ik niet bang zijn voor overtrainen? Ik moet zeggen dat het mij best wat lijkt, dus ik ga me er nog wat meer over inlezen. Wederom dank voor de tips, zeer waardevol!
De crux is submaximale sets, dan zit het de rest niet in de weg.
Je zou tijdens het huiswerk nooit je max aan moeten tikken, daarom kan je het 6 dagen/week doen en zit het de rest niet in de weg.
Burpees vinden ze bij GS geweldig voor vetverlies icm fasted walks, een set van 50 reps push ups is de ingangseis voor dips.

Ik ga de tigerdroppings link nog posten, als iemand me niet voor is

EDIT: https://www.tigerdroppings.com/rant/health-fitness/the-greyskull-methods--a-primer/70504728/
Let op, ik ben Starx6673 niet, ik suggereer niet dat je meteen je programma moet omgooien naar GS, eerst lekker door met SL, maar ik denk dat het GS huiswerk voor iedere (her)beginner een goede toevoeging kan zijn.

Als je echt voor die challenges gaat ipv slechts het huiswerk, dan ga je er met krachtuithoudingsvermogen stappen op vooruit.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren stond schema B op het programma (had nog geen tijd om te loggen). Was een fijne training!

Cardio (WU): 10 min loopband op 8
SQ: 5 x 5 x 47.5 -- easy
MP: 5 x 5 x 30 -- easy
DL: 5 x 5 x 65 -- easy
Curls: 3 x 8 x 25 -- met de stang in het squatrack (come at me bro )
Cardio: 15 min crosstrainer

Training ging aardig en had nergens echt moeite mee. De cardio sessie als afsluiting was ook lekker. Durf nog niet aan de dips en pull-ups totdat ik wat sterker ben. Tot die tijd ga ik thuis een aantal dagen per week oefenen op push-ups en negative pull-ups (met zo'n stang op de deurpost) op advies van Mentat

Qua eten en gewicht gaat het nog wat matig. Ik moet daar dus de komende tijd echt wat meer focus op gaan leggen. Op dit moment weeg ik bijna 97 kg. Mijn doel is om op 1 Mei onder de 90 KG te komen. Voor velen zal dit makkelijk zijn, maar als je zo'n Bourgondiër bent als ik en al jaren maar alles eet waar je zin in hebt, dan is het lastig om je (eet)-gewoontes zomaar om te gooien.

Morgen staat schema A op het programma. Hopelijk is de BP vrij van dikke dikke powerlifters dit keer

Bis morgen!
 
Misschien een beetje verzwaren? Bij 3 van de 4 kracht oefeningen schrijf je easy:-)
Wellicht dat een beetje gewicht erbij het allemaal wat zwaarder/intensiever maakt.

Haha dat bourgondische herken ik wel. Keihard doorzetten...dat is wat werkt.
7 Kilo in 3 maanden moet wel lukken lijkt mij. Da's ongeveer halve kilo per week. Da's te doen. Maar, is mijn ervaring, je moet het zelf willen. Jij bent de enige die nee kan/moet zeggen :-)
 
Het idee van stronglifts is juist om rustig op te bouwen. Hiermee kun je rustig aan techniek werken en je hoeft niet per se altijd met maximale gewichten te werken om sterker te worden. Je komt vanzelf op een punt dat je vast loopt.
 
Het idee van stronglifts is juist om rustig op te bouwen. Hiermee kun je rustig aan techniek werken en je hoeft niet per se altijd met maximale gewichten te werken om sterker te worden. Je komt vanzelf op een punt dat je vast loopt.
Dit!

Streven naar een perfecte uitvoering op iedere rep, dat begint al met het uit het rek pakken van de barbell, of het nu just the bar eerste warm up-set of 100 kg is, het is hetzelfde, die bewegingen moeten er in geslepen worden.

Zoals Stronger by Science en GZCL zeggen, het gaat om goed uitgevoerde reps, niet om zo snel mogelijk, zo zwaar mogelijk. Als je 25 goede reps als wu doet en dan 25 slechte grinders als werkset, ben je niet goed bezig.
 
Misschien een beetje verzwaren? Bij 3 van de 4 kracht oefeningen schrijf je easy:-)
Wellicht dat een beetje gewicht erbij het allemaal wat zwaarder/intensiever maakt.

Haha dat bourgondische herken ik wel. Keihard doorzetten...dat is wat werkt.
7 Kilo in 3 maanden moet wel lukken lijkt mij. Da's ongeveer halve kilo per week. Da's te doen. Maar, is mijn ervaring, je moet het zelf willen. Jij bent de enige die nee kan/moet zeggen :-)

Zoals de heren hierboven al hebben aangeven is het de bedoeling om zeer strikt op de techniek en uitvoering te letten en elke training het gewicht weer te verhogen totdat je vastloopt. Als dat gebeurt ga je deloaden en bouw je weer op tot waar je was gefailed en hopelijk kom je dan natuurlijk verder dan dat waar je faalde.

En wat betreft je laatste punt over het eten heb je natuurlijk gelijk. Je moet het zelf willen en je moet het zelf doen.
 
Vandaag weer lekker gesport. Ik heb de smaak echt te pakken en heb elke keer weer zin om te gaan en kijk uit naar de volgende training! Hopelijk houdt die drive nog lekker lang aan.

Vandaag schema A:

WU: 10 minuten op de loopband (stand 9)
SQ: 5 x 5 x 50
BP: 5 x 5 x 40
DB Row: 5 x 5 x 20 (per arm)
FLY's: 3 x 8 x 40 (peck deck machine)
Cardio: 15 minuten crosstrainer (stand 10)

Ondanks dat ik wat ziekig ben toch lekker getrained en merkte er weinig van dat ik niet fit ben. Training ging goed en merk nu dat het squatten al iets zwaarder gaat worden. Bankdrukstel was vrij dus kon even lekker mijn gang gaan (nog even stiekem een setje van 8 x 50 kg gedrukt om te kijken of dat lukte en dat was het geval). BP vond ik prima te doen met de 40 kg maar kan niet wachten totdat het wat zwaarder wordt. Ook de one armed rows worden al wat zwaarder dus dat is leuk. FLY's nog even meegepakt (lekker man!) en naderhand nog even op de crosstrainer. Tevreden over deze training, cijfer: 8/10
 
Gisteren pas weer gefitnest, want ik was het hele weekend ziek :( Ben nog steeds niet helemaal fit, maar het gaat de goede kant op.

Training schema B ging top!:

WU: 5 minuten loopband
SQ: 5 x 5 x 52,5
MP: 5 x 5 x 30
DL: 1 x 5 x 70 , 1 x 5 x 80, 1 x 5 x 90
Lat-Pulldown: 2 x 8 x 45
Curls: 2 x 8 x 25
Cardio: 15 minuten cross-trainer

Was een fijne en snelle training ondanks dat ik herstellende was/ben van de griep:
Squatten ging lekker, daar zit nog wel wat ruimte voordat ik daar tegen een plateau aanloop (tenminste dat gevoel heb ik).
MP
voelde niet zo lekker toen ik hem, zo bleek achteraf, te smal pakte. Na de stang wat breder te pakken (iets verder dan schouderbreedte) voelde het zoveel stabieler en ging het soepeler en zonder pijntjes. Zit zeker nog wel wat ruimte voordat ik daar vastloop (ik schat 42,5 a 45 kg??).
DL: 1 setje deadliften vind ik zo weinig... zeker omdat ik het zo'n top oefening vind! 1 x 5 x 70 ging dermate makkelijk dat ik stiekem ook 1 x 5 x 80 deed en een setje 1 x 5 x 90. Ook hier zit zeker nog behoorlijk veel rek in totdat ik vastloop. Ik schat zo rond de 120 a 130 kg (mits mijn grip dat aankan), maar de toekomst zal het leren.
Curls: nog wat curls in het squat-rack. Omdat het kon
Lat-pulldown: zit niet in het schema, maar ik dacht dat het geen kwaad kon om die mee te pakken (aangezien ik nog niet kan optrekken). Thuis inmiddels wel een paar keer wat negatieve reps gedaan. Ik ben benieuwd wanneer de eerste keer echt optrekken gaat lukken (is echt tering frustrerend dat ik zo weinig relatieve kracht heb).
Cardio: even lekker alles eruit gezweet op de crosstrainer.

Cijfer: 8,5 / 10

Morgen helaas geen tijd om te fitnessen, maar heb wel voetbaltraining dus kom in elk geval aan mijn cardio. Donderdag staat schema A weer op het programma. Lekker bankdrukken, zin an!

Tot donderdag folks :)
 
Ik ben benieuwd wanneer de eerste keer echt optrekken gaat lukken (is echt tering frustrerend dat ik zo weinig relatieve kracht heb).
Herken ik!
Mezelf houd ik altijd voor dat zonder een set van 10 chins ik te zwaar, te zwak, te ziek of een combinatie daarvan ben.

Zit nu op sets van 3, maar ben ook gewoon met 0 chins begonnen, mijn doel blijft 10+ pull ups en ik kruip die kant op.
 
Dag allen! Zoals je misschien gemerkt hebt heb ik een tijdje niet gelogt (want daar had ik even geen zin in), maar ik ben wel gewoon lekker aan het sporten gebleven.

Afgelopen trainingen gingen weer erg goed! Ik ben nu een maandje bezig en zie al wat vooruitgang in de spiegel. Op de weegschaal valt het nog wat tegen (bijna 1 kilo eraf nu), maar we gaan lekker door zo. Qua voeding doordeweeks gaat het eigenlijk best wel prima, maar het weekend laat ik me nog wel eens te veel gaan (aandachtspuntje).

Morgen schema B op het programma:

SQ: 5 x 5 x 62,5 kg
MP: 5 x 5 x 35 kg
DL: 3 x 5 x 80 kg
Assistance (even kijken wat vrij is en waar ik zin in heb)

Bovenstaande moet zeker lukken. Zin an!
 
Back
Naar boven