XXL Nutrition

Lonen ministers FORS omhoog!!

:roflol:

Balkenende en zijn kornuiten hebben we al gehad. Je gaat me echt niet vertellen dat als ze ineens 40k op hun rekening erbij krijgen dat ze ineens beter zijn. blijven dezelfde kwalleballen als ervoor.

Ehm, nee Balkenende wordt natuurlijk niet slimmer van meer geld op z'n rekening. Moet ik echt uitleggen wat ik dan wél bedoelde?

• Topic Starter Topic Starter
Ja doe is gek

Vind het als rijksambtenaar wel schrijnend. Over 2,5 % loonsverhoging moeilijk doen, maar wel zelf lekker 30 % opstrijken.

Ja als ambtenaar is dat ook wel zo. Howel ik het zeker met Zelda eens ben. In het bedrijfsleven wordt er zoveel meer verdient. Als MP heb je een behoorlijke verantwoordelijkheid. Daar mag best voor betaald worden. Een bonussysteem gaat niet werken, simpelweg omdat je dan behoorlijk tegengewerkt gaat worden door laffe partijen als Groenlinks. Wel een grote bek, stemmen winnen en het dan verdommen om in de regering te gaan zitten.

Veel (misschien niet alle) mensen die het beste voldoen aan de eisen voor een goed bestuurder hebben daar nu geen trek in omdat het vergeleken met het bedrijfsleven slecht verdient. Als de salarissen omhoog gaan zullen ze misschien wel er voor kiezen om hun talenten te ontplooien als bestuurder van het land, ipv bestuurder van een bedrijf.

Een bonussysteem gaat niet werken, simpelweg omdat je dan behoorlijk tegengewerkt gaat worden door laffe partijen als Groenlinks. Wel een grote bek, stemmen winnen en het dan verdommen om in de regering te gaan zitten.
Dat snap ik niet. Een regering die het land in en betere toestand brengt hoeft zich van oppositie niets aan te trekken, die verdient een bonus, klaar. Een regering die het alleen slechter maakt moet niet meer verdienen. Managers die een bedrijf failliet doen gaan moeten eigenlijk ook geen rotte cent krijgen, helaas bestaat daar nog geen wet over.

Een manager kan je trouwens moeilijk vergelijken met een politieker hoor. Het ene (bedrijf) gaat om zoveel mogelijk geld verdienen, het andere is veel complexer dan dat alleen. Het zijn beiden wellicht zware jobs, maar prive kan je niet vergelijken met overheid. Privé zal altijd beter betaalt zijn.

Dat snap ik niet. Een regering die het land in en betere toestand brengt hoeft zich van oppositie niets aan te trekken, die verdient een bonus, klaar. Een regering die het alleen slechter maakt moet niet meer verdienen. Managers die een bedrijf failliet doen gaan moeten eigenlijk ook geen rotte cent krijgen, helaas bestaat daar nog geen wet over.

Een manager kan je trouwens moeilijk vergelijken met een politieker hoor. Het ene (bedrijf) gaat om zoveel mogelijk geld verdienen, het andere is veel complexer dan dat alleen. Het zijn beiden wellicht zware jobs, maar prive kan je niet vergelijken met overheid. Privé zal altijd beter betaalt zijn.

Goed punt!

Een regering hoeft zich niets aan te trekken? Misschien niet, maar ze zullen je net zolang dwarsbomen tot aan het eind. Trouwens... wie beslist waar de regering aan moet voldoen om een bonus te verdienen. Iedereen heeft weer andere prioriteiten

Het zijn gewoon een stelletje graaiers....punt komma uit. Als de normale burger eens wat terug wenst, zoals 2,5% laatst, dan heb je pech.
In deze periode van bezuinigen, mensen aansporen zuinig aan te doen etc. kan je het gewoon niet maken om jezelf een verhoging van 30% aan te meten.

Ik noem zoiets: corrupte omgang van zaken.

Een regering hoeft zich niets aan te trekken? Misschien niet, maar ze zullen je net zolang dwarsbomen tot aan het eind. Trouwens... wie beslist waar de regering aan moet voldoen om een bonus te verdienen. Iedereen heeft weer andere prioriteiten
Je kan altijd quota laten bepalen aan de hand van hun eigen voorstellen. Bijv: belofte van 100.000 nieuwe banen. Bij 100% krijgt men 30% loonsverhoging als bonus, bij 50% 15% loonsverhoging etc. Lijkt me allemaal best te doen, maar het is natuurlijk makkelijker om direct de 30% te krijgen zonder er een lap voor te hoeven doen. Probleem is dat politici zelf hun loon hebben bepaald en dat slaat natuurlijk nergens op. Stel je eens voor wat er zou gebeuren als iedereen zelf het eigen loon zou kunnen bepalen, het zou een leuk land worden... ik ken nog wel een paar zware jobs die 30% loonsverhoging verdienen, zal echter nooit gebeuren.

Probleem is dat politici zelf hun loon hebben bepaald en dat slaat natuurlijk nergens op. Stel je eens voor wat er zou gebeuren als iedereen zelf het eigen loon zou kunnen bepalen, het zou een leuk land worden...

Het loon is bepaald door een speciale commissie die na bestudering van andere landen voorgeschreven hebben dat de lonen omhoog moeten gaan

Klopt, en zo'n commissie verdient ermee echt het minimum loon. Ja nee echt waar hoor.....

Het loon is bepaald door een speciale commissie die na bestudering van andere landen voorgeschreven hebben dat de lonen omhoog moeten gaan

Na de ophef over de volgens sommigen 'exhibitionistische zelfverrijking' in het bedrijfsleven ontstond er ook steeds meer verontwaardiging over de hoge beloningen van topambtenaren en -bestuurders in de publieke sector. Topambtenaren en -bestuurders verdienen vaak meer dan een minister. Het kabinet-Balkenende II vond dit onacceptabel en heeft zich laten adviseren over mogelijke maatregelen door de commissie-Dijkstal. bron: Ophef over beloningen - Parlement & Politiek
Maw, omdat managers en topambtenaren teveel verdienden vond het kabinet dat zij ook recht hadden om 'teveel' te verdienen? En ondertussen verdienen andere hardwerkende arbeiders en bedienden nog evenveel als vroeger. Over zelfverrijking gesproken...

Topambtenaren die meer verdienen dan hun baas? Dat was toch echt een beetje raar vind je niet?

Wat dacht je van loonsvermindering voor wie meer dan 'de baas' verdient? Arbeiders van VW in België hebben ook loon moeten inleveren, maar blijkbaar kan dat niet voor topambtenaren, hm...

Ben benieuwd of het land echt beter bestuurd gaat worden nu. We spreken elkaar weer over 4 jaar.

Het is allemaal een kwestie van vraag en aanbod. Bij een hoger salaris zijn er echt wel meer gegadigden te vinden die tov sommige huidige ministers een absolute verbetering zouden zijn. Dus hogere beloning vergroot de keuze voor landsbestuurders en daarmee automatisch de kwaliteit.

Wat betreft een prestatiebeloning........je kunt zelf toch ook wel bedenken dat een minister opgescheept zit met een erfenis van zijn voorganger en nog veel meer dan een manager factoren heeft die hij/zij niet kan beïnvloeden.

En wat is de maatstaf voor een goede of slechte prestatie? Ik heb hier nog geen zinnig antwoord daarop gehoord. Doet de huidige regering het zo slecht? en zo ja, welke factoren heb je meegenomen om je beslissing te funderen?

Mensen die zich hier negatief over regenten uitlaten zijn blijkbaar niet in staat om in te zien dat een goede beoordeling vanaf hun eigen positie onmogelijk is. Net zoals het onmogelijk is om te beoordelen of Scheepbouwer het goed doet bij KPN.....................

Kortom kortzichtigheid ten top. Lekker allemaal SP of Groenlinks stemmen jongens! Over populisme gesproken...............

Het zijn gewoon een stelletje graaiers....punt komma uit. Als de normale burger eens wat terug wenst, zoals 2,5% laatst, dan heb je pech.
In deze periode van bezuinigen, mensen aansporen zuinig aan te doen etc. kan je het gewoon niet maken om jezelf een verhoging van 30% aan te meten.

Ik noem zoiets: corrupte omgang van zaken.

Hier ben ik het mee eens :)

BTW als ze de beloning te laag vinden dan hadden ze maar in het bedrijfsleven moeten stappen. Iets wat ze vaak achteraf nog doen en waar deuren voor ze openstaan vanwege hun naamsbekendheid.

En imo gaan de meesten de politiek niet in voor het geld maar om zich 's avonds bij thuiskomst eens lekker te kunnen bevredigen met het idee dat ze veel macht hebben.

Verder heeft bijv. een verpleegkundige ook veel verantwoording en wordt er ook niet naar betaald :) Maar als je dat aankaart krijg je vaak antwoorden van : Tja had je maar een ander vak moeten kiezen. Of : Verpleegkundige ben je omdat het je zoveel voldoening geeft.

Bovenstaande kan ook gelden voor andere beroepen.

Het zal werkelijk waar aan mijn reet roesten of ze er een paar ton bijkrijgen per jaar alleen moet het niet ten koste van de burger gaan. Niet allemaal maatregelen gaan nemen omdat er geen geld is terwijl dan de ministers ineens prioriteit nummero uno zijn.

Eerst het volk dan pas de vertegenwoordigers...

Het is allemaal een kwestie van vraag en aanbod. Bij een hoger salaris zijn er echt wel meer gegadigden te vinden die tov sommige huidige ministers een absolute verbetering zouden zijn. Dus hogere beloning vergroot de keuze voor landsbestuurders en daarmee automatisch de kwaliteit.

Wat betreft een prestatiebeloning........je kunt zelf toch ook wel bedenken dat een minister opgescheept zit met een erfenis van zijn voorganger en nog veel meer dan een manager factoren heeft die hij/zij niet kan beïnvloeden.

En wat is de maatstaf voor een goede of slechte prestatie? Ik heb hier nog geen zinnig antwoord daarop gehoord. Doet de huidige regering het zo slecht? en zo ja, welke factoren heb je meegenomen om je beslissing te funderen?

Mensen die zich hier negatief over regenten uitlaten zijn blijkbaar niet in staat om in te zien dat een goede beoordeling vanaf hun eigen positie onmogelijk is. Net zoals het onmogelijk is om te beoordelen of Scheepbouwer het goed doet bij KPN.....................

Kortom kortzichtigheid ten top. Lekker allemaal SP of Groenlinks stemmen jongens! Over populisme gesproken...............
Ach omdat er 1 standpunt is dat goed is van SP moet je nog niet iedereen over dezelfde kam scheren. Ze hebben hierin gewoon gelijk, lonen zijn trouwens veel te hoog in West Europa. Daarom dat China nu alles goedkoper kan leveren waardoor hun economie zo goed gaat. Men moet hier echt eens gaan leren te stoppen met die loonsverhogingen, dat grapje blijft niet duren. Slaat toch nergens op dat een manager die een bedrijf de dieperik in helpt evenveel betaalt krijgt dan één die het wel goed doet? Dan nog vette ontslagvergoeding waarna ie nooit meer hoeft te werken...

Ach omdat er 1 standpunt is dat goed is van SP moet je nog niet iedereen over dezelfde kam scheren. Ze hebben hierin gewoon gelijk, lonen zijn trouwens veel te hoog in West Europa. Daarom dat China nu alles goedkoper kan leveren waardoor hun economie zo goed gaat. Men moet hier echt eens gaan leren te stoppen met die loonsverhogingen, dat grapje blijft niet duren. Slaat toch nergens op dat een manager die een bedrijf de dieperik in helpt evenveel betaalt krijgt dan één die het wel goed doet? Dan nog vette ontslagvergoeding waarna ie nooit meer hoeft te werken...

Relatief hoge lonen zijn juist de essentie van een welvarend land lijkt me. Naarmate China zich verder ontwikkelt zullen de lonen daar ook stijgen naar een niveau dat steeds dichter bij dat van ons komt te liggen, en tot die tijd profiteren wij van de goedkope proiducten die zij maken. Te hoog is natuurlijk niet goed, maar het is nu redelijk in evenwicht denk ik.

Terug
Naar boven